וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה עניין של זמן עד שיוון תיסגר: 13 איים הוכרזו "אדומים" על ידי האירופים

עודכן לאחרונה: 30.7.2021 / 17:30

כפי שפירסמנו כאן לפני שבועיים, יוון הולכת בצעדי ענק לקראת היותה מדינה "אדומה", והטיסה אליה תיאסר מהארץ. האירופים כבר הכריזו אתמול על רודוס, מיקונוס, סנטוריני ועוד 10 איים כ"אדומים". עדיין חושבים על אוגוסט אצל השכנים?

בווידאו: הגבלות האי הנופש מיקונוס בעקבות עלייה במתחלואה בקורונה/צילום: רויטרס

כפי שפירסמנו בוואלה! תיירות לפני שבועיים - יוון הולכת ונסגרת לתיירים: המרכז האירופי לבקרת מחלות ומניעתן (ECDC) הכריז כי מספר איים יווניים, הממוקמים בדרום הים האגאי, סומנו ב"אדום כהה", על מפת מגפת הקורונה שמפרסם המרכז. ההכרזה יצאה אתמול (חמישי), לאחר עלייה במקרי ההדבקה.

האזורים המסומנים בצבע זה במפת ה-ECDC מסייעים למקבלי ההחלטות באיחוד האירופי להבחין באזורים בעלי רמת סיכון גבוהה, ולנקוט מגבלות או פעולות ביחס אליהם. כך למשל, חיוב בדיקות לפני ואחרי ההגעה אליהם, הטלת בידוד על המבקרים החוזרים מיעדים אלו ועוד. אתמול (חמישי) דווח ביוון על 2,694 חולי קורונה חדשים, כשממוצע החולים היומי בשבוע האחרון עומד על 2,667 מאומתים חדשים.

נכון לעכשיו, מדובר ב-13 איים - רבים מהם פופולריים בקרב תיירים בכלל וישראלים בפרט. בין האיים ניתן למצוא את מיקונוס, סנטוריני ורודוס, המושכים אליהם מדי שנה מיליוני מטיילים מהעולם.

סגן השר להגנה אזרחית של יוון, ניקוס הרדליאס, אמר אתמול כי גם מיקונוס ואיוס, יעדים תיירותיים פופולריים נוספים, מצויים "צעד אחד" לפני הטלת מגבלות מצד הרשויות, בשל המצב. לדבריו, המצב מדאיג גם באיים זקינתוס, טינוס, לפקדה, סנטוריני, פארוס ורודוס.

מפת מצב הקורונה באירופה נכון ל-29 ביולי 2021 של ה-ecdc. צילום מסך, צילום מסך
מפת מצב הקורונה באירופה של ה-ecdc, נכון ל-29 ביולי 2021/צילום מסך, צילום מסך
האי רודוס ביוון. Shutterstock, ShutterStock
נכנס לרשימה האדומה "כהה" אצל האירופים. האי רודוס ביוון/ShutterStock, Shutterstock

ההתאוששות כבר לא תגיע?

סוכנות הידיעות רויטרס מציינת כי יוון, שתלויה כידוע במידה רבה בענף התיירות, הסתמכה על קידום איים "חופשיים מקוביד" (COVID-free) במטרה למשוך את המבקרים לחופשות בקיץ זה, בתקווה להביא להתאוששות הענף לאחר השנה הגרועה ביותר שלו מזה עשרות שנים.

וכך, למרות שחודש יוני 2021 הביא עמו מבקרים רבים לאיים היווניים, כמו גם הבעת אופטימיות מצד רשויות מקומיות, הרי שכעת שב לקדמת הבמה חוסר הוודאות.

"אנו ממתינים כעת לראות כיצד יגיבו השווקים התיירותיים למצב", אמר מנוליס מרקופולוס, נשיא התאחדות המלונאים ברודוס, כאשר התייחס להחלטת המרכז האירופי לבקרת מחלות ומניעתן. "יותר מ-90 אחוזים מהנופשים באי הם תיירים מחו"ל".

בתוך כך, הרשויות היווניות שלחו כוחות משטרה לאיים שתחת תחלואה עולה, כמו איוס ומיקונוס, כדי לאכוף את ההגבלות שהוטלו, בעיקר בברים ומסיבות, ולא מיושמים על ידי צעירים שנופשים.

עוד בוואלה!

אתם לא הולכים לטוס בקיץ הזה לחו"ל. בדוק. וזו הסיבה

לכתבה המלאה
חופשה בכרתים. Shutterstock, ShutterStock
האירופים סימנו את האי האהוב על הישראלים ב"אדום". כרתים/ShutterStock, Shutterstock

גם כרתים כבר "אדום"

עוד צוין כי גרמניה ובריטניה הן "ספקיות" התיירים הגדולות ביותר לאיי יוון. הראשונה הכריזה בתחילת החודש על יוון כאזור סיכון מבחינת הקורונה, והשנייה מחייבת עתה בידוד של תושביה החוזרים מיוון. עוד נמסר כי בשבוע שעבר, הוחלט ב-ECDC "לצבוע" שוב את כרתים - האי הגדול ביוון ויעד פופולרי במיוחד על ישראלים - בצבע אדום כהה.

בהקשר זה, דווח כי במשרד הבריאות הישראלי מבקשים להטיל מגבלות נוספות על ישראלים החוזרים מדינות שונות בחו"ל, כאשר כעת גם יוון נמצאת "על הכוונת". קבינט הקורונה צפוי להכריע בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully