וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם לא הולכים לטוס בקיץ הזה לחו"ל. בדוק. וזו הסיבה

עודכן לאחרונה: 22.4.2021 / 11:37

חושבים לטוס הקיץ? חישבו שוב. לכל מי שיטוס (גם למחוסנים) מחכות 3 בדיקות קורונה (חלק בתשלום) לקראת החזרה לארץ, בנוסף לבידוד של שבועיים אם אתם טסים עם ילדים. אז החו"ל משתלם? מומחה התעופה יוסי פישר חושב שלא הפעם

בדיקת קורונה. Shutterstock, ShutterStock
חיסונים, בידוד, כסף? לא בטוח שמשתלם לנו לטוס הקיץ/ShutterStock, Shutterstock

היצע הטיסות שיפול עלינו בקיץ הקרוב יהיה מדהים ובמחירים נמוכים, בדומה למה שקרה אחרי 11 בסטמבר האמריקני. חברות התעופה הזרות רואות בישראל יעד אסטרטגי לטיסות בקיץ הקרוב, בין השאר מכיוון שישראל היא אחת המדינות בעלות שיעור החיסונים הגבוה בעולם. האם זה יקל עלינו לטוס? ממש לא בטוח.

אז הנה תיאור מצב עדכני. בשבוע שעבר טסתי לארה"ב. בתוך כשבוע עברתי שלוש בדיקות PCR לקורונה, וזאת למרות שאני מחוסן בשני חיסונים כמו כחמישה מיליון ישראלים נוספים ועוד כ-900 אלף המחזיקים תעודות מחלים. כלומר, רוצים לטוס לחו"ל? קחו בחשבון שעליכם לעבור בדיקה אחת עד 72 שעות לפני היציאה לחו"ל, בדיקה נוספת בחו"ל עד 72 שעות לפני החזרה ארצה (על חשבונכם) ובדיקה נוספת בנתב"ג עם הכניסה לישראל.

על כך תוסיפו, הצהרת נוסע מקוונת בישראל (הצהרת נוסע יוצא). הצהרת נוסע נכנס לארה"ב (מדינת ניו יורק במקרה שלי), הצהרת נוסע נכנס לישראל של משרד הבריאות לפני שמגיעים לבידוק בשדה התעופה בחו"ל. בקיצור - טיסות "למטיבי לכת", ואני עוד טסתי לבדי. עכשיו חישבו מה יקרה (וכמה יעלה) לעשות את הכל לזוג + 3 ילדים. כבר לא כזה כלכלי, אה? למרות שוויז אייר מציעים לכם להגיע ליוון בזול.

בדיקת קורונה בנמל התעופה בלוס אנג'לס, ארצות הברית, 23 בנובמבר 2020. AP
לעבור 3 בדיקות לפני שחוזרים לארץ? סיוט. בדיקת קורונה בנמל התעופה בלוס אנג'לס/AP

כשמדובר על חופשה עם הילדים - "העלילה מסתבכת"

כשמדובר על חופשות הקיץ, מדובר על חופשות משפחתיות עם הילדים - או אז "העלילה מסתבכת". חלק מהמדינות לא מאשרות כניסת ילדים. אחרות מאשרות כניסת ילדים רק עם אישור לבדיקת קורונה שלילת, וחלק מהמדינות דורשות מילדים תקופת בידוד לאחר שהגיעו למדינה.

ילדים אינם מחוסנים, וככאלו בעת חזרה ארצה יאלצו להיכנס לבידוד בן עשרה ימים. התקנות משתנות על בסיס שבועי ולפעמים על בסיס יומי, בהתאם לתנאי התחלואה במדינות היעד.

רק חישבו - היה וטסתם ליעד המאפשר כניסת ילדים והם נדבקו בקורונה, מה עושים? מבוגרים שהתחסנו יכולים לעשות ביטוחי בריאות כולל למקרה של הידבקות חס וחלילה בקורונה. אבל לא ברור מה קורה עם ילדים.

שיעורי המתחסנים במדינות אירופה השונות הוא איטי ביותר, למעט אנגליה שבה אחוז המתחסנים הוא הגבוה ביבשת ובמלטה שבה אחוז המתחסנים הוא הגבוה באיחוד האירופי. אבל בשאר המדינות קצב ההתחסנות איטי ובחלקן אף לא חצה את גבול עשרת האחוזים, וזה אומר שרוב רובה של האוכלוסייה לא חוסנה וככל הנראה גם לא תחוסן עד לסוף קיץ 2021. יש מדינות, כמו צרפת למשל, שבהן שיעור המסרבים להתחסן עומד על כ-30 אחוזים.

במדינות אגן הים התיכון שהישראלים אוהבים לנפוש בהן: יוון, קפריסין וטורקיה - יש סיפור נוסף. הלחץ הגדול על הכלכלות של מדינות אלו, הנשענות על תיירות הנופש, מאלץ אותן להיפתח לתיירות למרות שאזרחי המדינות אינם מחוסנים. אם ניקח לדוגמא את יוון, היא תאפשר כניסת תיירים מהבלקן, רוסיה וגם טורקיה. בטורקיה רוב רובם של המתחסנים קיבלו חיסון סיני שיעילותו כנגד הקורונה ככל הנראה נמוכה משמעותית מהחיסונים של פייזר, מודרנה ואסטרה-זנקה. ומה עם התיירים הרוסים שקיבלו את חיסון הספוטניק?! לצאת עם המשפחה לחו"ל, זה לשחק רולטה רוסית. מה החלופות? יקרות, ויקרות מאוד.

עוד בוואלה!

והכל בטיסה ישירה מישראל: יעדי הבטן-גב החדשים לקיץ הקרוב

לכתבה המלאה
חצי אי פיליון. Costas zissis, אתר רשמי
חצי אי פיליון. יעד חדש לישראלים הקיץ. אבל מה עם הבידוד?/אתר רשמי, Costas zissis

מינימום 50 אירו לבדיקה קורונה לאדם

נכון לזמן פרסום טור זה, כל הישראלים היוצאים לחו"ל מחויבים לבצע בדיקת קורונה עד 72 שעות לפני החזרה ארצה. זה כולל בעלי תו ירוק מחוסנים וכאלו עם תעודת מחלים. הדרישה היא לבדיקת PCR המוכרת על ידי משרד הבריאות הישראלי.

עכשיו, תארו לעצמכם שאתם מטיילים באזור צפון יוון בהרים, ואז אתם צריכים לבצע בדיקה לכל בני המשפחה - נאמר חמש נפשות. ראשית, לכו תתחילו לחפש מעבדה שמאפשרת בדיקה של זרים, ושנית תתכוננו לשלם מחירים לא אחידים. במינימום 50 אירו לבדיקה לאדם. בארה"ב בין 50 דולרים ועד יותר ממאה דולרים לבדיקה.

טוב, אז נגיד ומצאתם ושילמתם. עכשיו אתם מחכים לתשובה - תגיע בזמן או לא תגיע? אתם צריכים להתקשר למעבדה ולבדוק מה עם התשובות, וזה בתקווה שמדברים שם אנגלית ויענו לכם.

seperator
בדיקת קורונה. Shutterstock, ShutterStock
בחו"ל, בדיקת קורונה לפני החזרה ארצה תעלה לכם כסף. ולכל המשפחה זה כבר יקר/ShutterStock, Shutterstock

החלטתם לנפוש בארץ? תתכוננו לשלם, והרבה

לסיכום, מי שחולמים על חופשות נטולות דאגות וסיבוכים, יצטרכו לדעתי להמשיך לחלום, אלא אם תהיה הקלה בהנחיות הכניסה לארץ של משרד הבריאות הישראלי, אבל לא כדאי לסמוך עליהם היות ונראה שהם"מכסים לעצמם את הישבן" ומלכתחילה לא רצו לפתוח את נתב"ג ליציאות וכניסות ישראלים. רק בג"ץ כופף אותם.

הקיץ הזה יהיה מאוד מפתה מבחינת מחירי טיסות ובתי מלון בכל העולם - רק שאתם צריכים להתכונן נפשית לביורוקרטיה וקשיים. רוצים לטוס? טוסו למדינות שיש איתן הסכם של הדרכון הירוק ועד ל-72 שעות. מדוע עד 72 שעות? מפני שנכון לכרגע, מי שיצא מישראל - יכול לחזור ללא ביצוע בדיקת קורונה לפני החזרה.

ויתרתם על "התענוג" והחלטתם לנפוש בישראל בקיץ? תתכוננו למחירים "רותחים" וגבוהים במיוחד, מהסיבה הפשוטה שהביקוש יהיה מטורף. מה שעוד יכביד על הכיס שלכם בחופשה ישראלית, הם התיירים מחו"ל, שחיכו שנה ולפעמים שנה וחצי כדי לבקר בישראל, ויתחילו להגיע החל ממאי לארץ, כפי שאושר על יד משרד הבריאות והתיירות.

קיץ טוב ובריא לכולם. כי זול, הוא לא הולך להיות.

יוסי פישר הוא מומחה תעופה ומבעלי חברת VISION HOSPITALITY & TRAVEL SOLUTIONS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully