וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה המדינות שהכי טוב להיות בהן בזמן הקורונה. באיזה מקום ישראל?

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 17:13

במדד שפרסמה חברת בלומברג העולמית, דורגו 20 המדינות שבהן הכי טוב להיות בזמן הקורונה, כשארה"ב במקום הראשון. גם יוון נכנסה ל-20 המובחרות, אבל באיזה מקום ישראל?

בווידאו: דוברת הבית הלבן על החלטת ארה"ב להעביר חיסוני אסטרהזניקה למדינות העולם/צילום: רויטרס

חברת בלומברג העולמית פרסמה את רשימת 20 המדינות שבהן הכי טוב לשהות בזמן מגפת הקורונה. לדברי אנליסטים מהחברה שערכו את המחקר, נעשה שימוש במדדים שונים לצורך הדירוג, בהם שיעור התחסנות האוכלוסייה, חומרת הסגרים, יכולתן של הכלכלות לשוב לרמת החוסן של ימי טרום הקורונה ועוד.

ישראל ניצבת בדירוג במקום הרביעי, עם מספר המחוסנים הגבוה ביותר (59.1 אחוז מכלל האוכלוסייה). זאת לצד ציון העובדה כי הסגרים בישראל נחשבים לקלים יחסית (ציון זהה לניו זילנד למשל). עם זאת, בכל הקשור למדדים כמו קלות הנסיעה אל ומחוץ למדינה והיקף התעבורה האווירית, זוכה ישראל ציוניים בינוניים, מה שמוריד את הדירוג הכללי ומציב אותה, כאמור, במקום הרביעי.

תיירים תל אביב. ShutterStock
בישראל מספר המחוסנים הגבוה ביותר. תיירים בתל אביב/ShutterStock

יוון השכנה, שפתחה את שעריה לישראלים, מצויה אף היא בדירוג, וניצבת במקום ה-19. יוון משפרת את מיקומה בדירוג החדש, ועולה מהמקום ה-33 במדד שנערך בחודש שעבר.

את המקום הראשון קוטפת ארצות הברית, בזכות פרויקט החיסון המהיר והמקיף שערכה, לצד פגיעה מינימלית בהיקף התעבורה האווירית והיכולת להיכנס ולצאת מהמדינה בקלות יחסית.

מדינות נוספות שפתחו מחדש את גבולותיהן לתיירים מחוסנים מצויות אף הן בעשירייה הראשונה, בהן ספרד, שוויץ וצרפת שנפתחת מחר לתיירים. עורכי המחקר מציינים כי התוצאות אינן קבועות והמצב עלול להשתנות בכל עת, בשל התפרצות וריאנטים חדשים.

סטודנטים צרפת. ShutterStock
צרפת, שנפתחת מחר לתיירים, היא בין המדינות הבטוחות בעת הקורונה/ShutterStock

המדינות שהכי טוב להיות בהן בזמן הקורונה

1. ארצות הברית
2. ניו זילנד
3. שוויץ
4. ישראל
5. צרפת
6. ספרד
7. אוסטרליה
8. סין
9. בריטניה
10. דרום קוריאה
11. נורבגיה
12. דנמרק
13. סינגפור
14. טורקיה
15. ערב הסעודית
16. בלגיה
17. פינלנד
18. איחוד האמירויות
19. יוון
20. רומניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully