וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התיירות היווני אופטימי: "ישראל היא משוקי התיירות המובילים ביוון"

בהתייחסו להסכם ההכרה ההדדית בתעודות מתחסן, אמר אתמול השר הארי תיאוהאריס כי "ההסכם שחתמנו כעת עם ישראל משמש מודל לאסטרטגיה הכוללת שלנו", והוסיף שלמעלה מ-700,000 ישראלים ביקרו ביוון ב-2019 - נתון שהם ציפו שיגדל, אלמלא פרצה הקורונה

צפון יוון ההררית/צילום: איל שפירא, עריכה: ניר חן

בראיון שנערך עמו אתמול (ב'), הכריז שר התיירות היווני הארי תיאוהאריס כי "ההסכמים הדו-צדדיים שנחתמו בין יוון לישראל, כמו גם בין קפריסין וישראל, המאפשרים כניסה ללא הגבלה בין המדינות - סוללים את הדרך לחידוש התיירות".

כזכור, ביום שני שעבר הכריזו ישראל ויוון על הסכמה לפיה הן יכירו באופן הדדי בתעודות מתחסן של מבקרים משתי המדינות. צעד זה צפוי לאפשר לכל מי שהתחסן, לטוס בין המדינות ללא כל הגבלה. על פי ההסכם, כל מי שיציגו תעודת מתחסן, לא יידרשו לערוך בדיקות קורונה עד 72 שעות לפני ההמראה, ואף יהיו פטורים מבדיקות קורונה אקראיות עם ההגעה ליעד, כמו גם יזכו לפטור מבידוד.

"ההסכם שחתמנו כעת עם ישראל משמש מודל לאסטרטגיה הכוללת שלנו", הוסיף תיאוהאריס. לדבריו, יוון מתקדמת בתחום זה, מציגה גמישות ובכך מועילה לתיירות באזור זה של אגן הים התיכון.

אתונה אקרופוליס יוון. Shutterstock, ShutterStock
כל מי שיציג תעודת מתחסן, לא יידרש לערוך בדיקות קורונה. תיירים באתונה/ShutterStock, Shutterstock

700,000 ישראלים בשנה

כאשר התייחס לחשיבותו של שוק התיירות הישראלי, הוסיף שר התיירות היווני כי "ישראל היא אחת מעשרה שוקי התיירות המובילים ביוון. בשנת 2019, למעלה מ-700,000 ישראלים ביקרו ביוון, וציפינו שנתון זה עוד יגדל, אלמלא פרצה מגפת הקורונה".

על פי הדיווח באתר החדשות היווני GTP, השר גם התייחס לאפשרות לשיתופי פעולה הדוקים יותר בין שתי המדינות בנושאי תיירות, תוך שימת דגש על חילופי ידע, שיתוף פרוטוקולי בריאות, הכשרות בתחום התיירות וכן תנועת תיירים הדדית. "אלו הן פעולות שיועילו לשני הצדדים", אמר.

עוד ציין השר כי יעדי התיירות בים התיכון זוכים לפופולריות רבה, במיוחד בקרב תיירים מצפון אירופה. הוא הביע את אמונו בכך שלאחר שיוסרו מגבלות התנועה, מטיילים רבים צפויים לפקוד את יוון, כמו גם את קפריסין. זאת בעיקר בזכות הניהול היעיל של המשבר הבריאותי בשני היעדים הללו.

לבסוף, התייחס השר הארי תיאוהאריס לחשיבותה של הטמעת תעודת החיסון בכל רחבי האיחוד האירופי, רעיון שהוצע על ידי יוון לראשי הנציבות האירופית. לפיו, שימוש בתעודה מסוג זה יקל על המעברים בין המדינות, ללא כל מגבלות, ובכך יתרום במידה רבה להנעת הכלכלות במדינות אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully