וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך הכי חשוב לישראלים שטסים ליוון הקיץ

סיון זמיר

עודכן לאחרונה: 3.8.2021 / 18:10

מה נדרש מישראלים כדי להיכנס ליוון עכשיו, מה מצב הסגר הלילי ומתי יסתיים, למה כדאי לשכור רכב מראש, מהו הקנס על אי חבישת מסכה ושאר נושאים חשובים - ביקשנו מהישראלי שהכי מומחה ליוון וחי בה, לכתוב מדריך שחובה לקרוא לפני שאתם ממריאים למדינת האיים הקיץ

קניון ונהר נסטוס ליד קסאנטי יוון/צילום: יוסי פישר

יוון היא היעד הכי חזק של הישראלים לתקופה הקרובה, ואין פלא - היא גם ככה יעד אהוב וקרוב - אבל פתיחתה לתיירות העולמית, ולישראל לפני כולם - הופכים אותה ליעד שנמצא במקום הראשון אצל סוכני הנסיעות לקיץ הקרוב.

טסים לאיים? לא לפני שתעברו על מדריך יוון המלא של וואלה! תיירות

כך למשל, חברת התעופה היוונית בלו בירד הגדילה בסוף השבוע האחרון את תדירות טיסותיה מישראל ליוון והאיים ל-25 טיסות שבועיות, וזה מצטרף לעוד עשרות טיסות של חברות תעופה אחרות ליעד. גם העובדה שהחופש הגדול בפתח (20 ביוני) וילדים בגיל 15-12 כבר החלו להתחסן בארץ, מבטיח חופשה משפחתית נקייה מבידוד לחלק מהישראלים.

אז כדי לקבל תמונה עדכנית לגבי הקורונה ביוון, מה נדרש מישראלים כדי להיכנס אליה, אילו בדיקות, טפסים, מה מצב הסגר הלילי, מהם היעדים הפופולריים במדינה וגם מהם הטיפים שאתם חייבים לדעת למצב כרגע, ביקשנו מסיון זמיר, בעל אתר "יוון והאיים", שחי ביוון ומכיר כל דבר בה, לספר לנו את הדברים שהכי חשוב שתדעו לפני שאתם ממריאים.

קוקארי, סאמוס. לשכת התיירות של יוון,
עשרות טיסות שבועיות הקיץ ליוון. הכפר קוקארי באי סאמוס/לשכת התיירות של יוון

מצב הקורונה במדינה כיום

בחודשיים האחרונים יוון רושמת ירידה משמעותית בנתוני התחלואה, מה שמאפשר לה לפתוח את עונת התיירות ממש ברגע הנכון מבחינתה - באמצע חודש יוני - זאת לאחר שהחל מה-15 במאי היא כבר הודיעה שהיא פתוחה לתיירות מישראל. גם כאן ישראל, למעשה, הייתה "הפייילוט" של יוון לפתיחת התיירות כולה, בארץ האיים וההרים.

יוון נכנסה לסגר השני בחודש נובמבר 2020, אחרי שהייתה פתוחה לתיירות בחודשים אוגוסט-אוקטובר. הסגר השני היה קשה וארוך, והיוונים התפללו להגעת החיסון. כשזה הגיע, הוא הלך ותפס תאוצה, ובימים אלה יוון מחסנת למעלה מ-100 אלף איש ביום כבר מעל חודש - נתון שהביא לירידה החדה בתחלואה והכניס אוויר לנשמה לענף התיירות הקריטי מאד לכלכלה.

בשבוע שעבר התבשרנו שבנוסף לפתיחה לתיירות, גם המוזיקה שכל כך מאפיינת את יוון, חוזרת לכל מקומות הבילוי וזאת לאחר היעדרות של למעלה מחצי שנה. היוונים לא רצו שהמוזיקה תייצר התקהלויות במקומות הבילוי, אך כעת כאשר יוון הופכת למדינה "ירוקה" בחזרה, היוונים מנסים להחזיר ליוונים וגם לתיירים את כל מה שהם אוהבים ביוון.

בנוסף, ב-1 ביולי יוון מתכננת להסיר גם מגבלות נוספות שעדיין קיימות, כמו עוצר לילה מ-01:30 בלילה ועד 05:00 בבוקר, ישיבה במסעדות ובתי קפה רק בחוץ, וייתכן שגם הליכה עם מסכות.

עוד בוואלה!

בלי בדיקת קורונה בחזור: למה אתונה היא היעד הכי טוב לישראלים כרגע

לכתבה המלאה
מסעדה סגורה בגלל הקורונה באתונה יוון. Shutterstock, ShutterStock
מסעדה סגורה בגלל הקורונה באתונה/ShutterStock, Shutterstock

הבידוד בחזור לילדים מישראל

עם זאת, לא הכל ורוד עבור היוונים. הממשל במדינה ובכלל ענף התיירות, עדיין מודאגים מהנוהל של ישראל ועוד מספר מועט של מדינות בעולם, המחייבות בידוד בחזור לילדים (בלתי מחוסנים) דבר שפוגע מאוד בתיירות המשפחות ליוון ומפתחית את ההזמנות של משפחות לקיץ.

היוונים לא ממש מצילחים להבין את נהלי משרד הבריאות בישראל, שלמרות שתי בדיקות שליליות שאותם ילדים יבצעו גם ביוון טרם החזרה וגם בכניסה לארץ - הם עדיין יזדקקו לבידוד, והיוונים מקווים שבישראל יבטלו את הנוהל הזה לקראת ה-1 ביולי כאשר יוון צפוייה להפוך לירוקה בשנית.

דבר נוסף שמטריד את היוונים היא התיירות הבריטית. עקב החשש המסויים בעולם שהחיסון של אסטרה זניקה (הנפוץ בבריטניה) אולי אינו מגן מפני כל הווריאנטים, ושתיירים מבריטניה יחששו מעט מחופשות בעונת תיירות זו ועלולים לבטל או לדחות את חופשתם, היוונים מאמינים שמספר נמוך מאוד של נדבקים, יביא להגדלה משמעותית של הביקושים למדינה, גם מבריטניה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מתחסן במנה הראשונה של חיסון אסטרהזניקה לקורונה, לונדון, 19 במרץ 2021. רויטרס
היוונים חוששים מהחיסון הבריטי. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מתחסן/רויטרס

היעדים הנפוצים ביוון

בשבועיים האחרונים חל גידול משמעותי בהזמנות לשלל יעדי יוון לחופשה וטיולים. תיירים ישראלים כבר מצויים בימים אלה בכרתים, אפירוס, פיליון, פארוס, אנדרוס, אתונה, הפלופונז ועוד יעדים פחות עמוסים וצפופים, שבהם התיירות כבר נפתחה לפני יותר מחודש.

התיירות למלונות הנופש הגדולים יותר צפוייה להתחיל רק ב-1 ביולי - אז יצטרפו לרשימת היעדים שהישראלים מגיעים אליהם גם חלקידיקי, סלוניקי, רודוס, מיקונוס, סנטוריני, קורפו ושאר יעדים שאליהם יופעלו השנה סוף-סוף גם טיסות ישירות מישראל. יוון צופה לגידול משמעותי בביקושים והזמנות לעונת התיירות הקרובה, ובעיקר לתיירות ממדינות "מחוסנות" כמו ישראל, בריטניה, ארה"ב, הולנד, גרמניה ועוד.

בשל הביקוש ההולך וגדל, חברות תעופה נוספות מנסות "להשתחל" ללוח הטיסות ורוצות גם הן להפעיל טיסות ישירות ליעדי הנופש המובהקים של יוון מישראל.

למעשה, התיירות מישראל ליוון היא תנועת התיירות "הראשונה בעולם" בעת הקורונה. הסכם התיירות בין ישראל ליוון הפך את שתי המדינות האלה ל"חלוצות התיירות" ומודל לחיקוי עבור שאר העולם, איטליה וספרד למשל, שעוקבת בדריכות אחר התיירות מישראל ליוון ולומדות מהיוונים ומהישראלים המגיעים ליוון, את נהלי הכניסה הנכונים כדי לשמר תיירות בעידן של פוסט קורונה.

מעיינות קויאסה צומרקה ביוון. סיון זמיר, באדיבות המצולמים
התיירות מישראל ליוון היא תנועת התיירות "הראשונה בעולם". ישראלים במעיינות קויאסה ביוון, בשבוע שעבר/באדיבות המצולמים, סיון זמיר

נהלי כניסה למחוסנים ולא מחוסנים

היוונים מציגים מדיניות גמישה ובטוחה לכניסה של תיירות למדינה, כאשר יוון אינה אוסרת על בלתי מחוסנים להיכנס לשטחה ורק מבקשת מהם בדיקה שלילית ללא צורך בבידוד בכניסה. למחוסנים, יוון מאפשרת כניסה ללא בדיקה, ולמחלימים יוון מאפשרת כניסה בהצגה של תעודת מחלים רשמית שניתנה 9-2 החודשים האחרונים. שימו לב, שכל נהלי הכניסה ליוון המדוייקים מצויים גם בעמוד העדכונים של אתר יוון והאיים (בעברית) וגם באתר ממשלת יוון בפירוט מלא באנגלית.

טופס ה-PLF עדיין מהווה חובה למילוי עד 24 שעות לפני הטיסה ליוון. בימים אלה מתקיימים דיונים ביוון לגבי האפשרות של ביטול טופס זה לתיירות נכנסת, אך עדיין לא התקבל אישור רשמי בנושא, וכל מי שיוצא ליעדי יוון בהחלט חייב להיות מעודכן בכל הטופסולוגיה, הכוללת נכון לעכשיו גם הצגת בדיקת קורונה מסוג PCR שלילית טרם החזרה לישראל. עם זאת, ייתכן שבעתיד הקרוב גם נושא זה ישתנה, ומומחי הבריאות ביוון עוקבים בדריכות אחר הנעשה בה, ומדי שבועיים מבצעים "הערכת מצב ועדכון נהלים", כאשר חשוב להם מאוד לייצר ביטחון בריאותי גם עבור תושבי יוון וגם עבור התיירים המגיעים אליה ומניעים את כלכלתה.

נראה שלמרות המעט "בירוקרטיה וטופסולוגיה" בכניסה וביציאה מיוון, החופשה במדינה כנראה שווה את הכל, כך לפחות זה נראה מנתוני ההזמנות לחופשות וטיולים ביוון לעונה זו בימים האחרונים - גידול מאוד משמעותי ויציב.

טיסה של חברת אגיאן ליוון. Shutterstock, ShutterStock
יוון אינה אוסרת על בלתי מחוסנים להיכנס לשטחה. טיסה של חברת אגיאן/ShutterStock, Shutterstock

מחירים ביוון

מבחינת מחירים, יוון לא השתנתה ונשארה יחסית מדינה נוחה ודי זולה למטיילים בה. הדבר היחיד שמעט התייקר הוא השכרת הרכבים, לכן רצוי לבצע השכרה מראש ולא להמתין לרגע האחרון. מלאי הרכבים של חלק מחברות ההשכרה הצטמצם בעקבות המשבר, חברות מסוימות מכרו את מלאי הרכבים שלהן, חברות אחרות נסגרו ולא קיימות יותר, ונוצר מעט "צוואר בקבוק" על השכרת רכבים לעונה זו.

5 טיפים חשובים לחופשה שלכם ביוון

  • עדיין חובה ללבוש מסכה ביוון, גם במקומות פתוחים וגם בסגורים, אבל מעט סבלנות ובקרוב זה ישתנה, צפי ל-1 ביולי.
  • הולכים למסעדות? רצוי להגיע מעט מוקדם יותר מאחר ונכון לעכשיו מותרת בעיקר ישיבה בחוץ, ועקב כך עלול להיות מעט עמוס ולא תמיד מוצאים שולחן פנוי בקלות. אפשר גם להזמין טלפונית. בכפרים ובאיים הקטנים יש פחות בעיה של מציאת שולחן פנוי, ועיקר הבעיה בערים הגדולות של יוון - אתונה, סלוניקי, וולוס, הרקליון.
  • מ-01:30 בלילה יש סגר ביוון. חשוב לא לנהוג בשעות אלה או לא לצאת החוצה. הקנס יכול להגיע ל-500 אירו. בכפרים ובאיים הקטנים הנוהל לא נעקף ממש, אלא בעיקר באזורי התיירות או בערים הגדולות.
  • כדאי לעקוב אחר הנהלים המשתנים מיום ליום, ותמיד לבצע הזמנות עם אפשרות ביטול, ליתר ביטחון.
  • וחשוב מכל - להיות סבלניים, לקחת את החיים באיזי וליהנות מיוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully