וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלכה החופשה בקפריסין, טורקיה וספרד. האם גם יוון בדרך?

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 14:55

הקורונה משתלטת על מדינות אגן הים התיכון. באי היווני מיקונוס החלו בעוצר לילי, לספרד יהיה אסור לטוס מיום שישי הקרוב והשבים מקפריסין, טורקיה ואחרות יחוייבו בבידוד מלא בארץ. אז האם "הלכה" חופשת הקיץ שלנו בחו"ל?

בווידאו: הגבלות האי הנופש מיקונוס בעקבות עלייה במתחלואה בקורונה/צילום: רויטרס

עוד ועוד מדינות נכנסות לרשימת המדינות האסורות או המסוכנות לטיסה בקיץ הזה, ונראה שחופשת הקיץ של הישראלים עומדת בסכנה, לפחות לכמה מהמדינות המועדפות עלינו בחודשיים הקרובים.

כך למשל, יוון שחווה עלייה בתחלואה בקורונה (רק ביום שבת אתמול נדבקו 2,554 חולים חדשים) החלה במגבלות באתרי התיירות. באי מיקונוס, שאליו מתכננת אל על להפעיל טיסות מהחודש הבא, נאסרה החל מאתמול (שבת) השמעת מוזיקה בברים ומסעדות והחלו בעוצר לילי (בין 1 בלילה ל-6 בבוקר) עקב עלייה בתחלואה במדינה ובמיוחד באי הפופולרי, שמקבל אליו כמיליון תיירים כל קיץ.

תיירים באי מיקונוס שבעוצר לילי בגלל הקורונה 18 ביולי 2021. רויטרס, רויטרס
תיירים באי מיקונוס שנמצא בעוצר לילי בגלל הקורונה, אתמול/רויטרס, רויטרס

גם תאילנד בתחלואת שיא

עקב התחלואה ביוון וגם בהולנד, העבירה ממשלת גרמניה את שתי המדינות לרשימת המדינות שבסכנת הידבקות גבוהה, ואם העלייה בהן תמשיך כפי שקורה לאחרונה ייתכן שהן יוכנסו גם לרשימת המדינות שבאזהרה חמורה בישראל, שהחוזרים מהן יחוייבו בבידוד מלא (גם מחוסנים וגם מחלימים).

לדברי מנהל השיווק בחברת קווי חופשה אילן שלו, הטיסות לאיי יוון מלאות. "הזמנות ממשיכות להתקבל גם להמשך החודש, לאוגוסט ולחגי תשרי, גם בידיעה שייתכן ויצטרכו לשהות בבידוד של שבעה ימים, בטח כשמדובר על הזמנות משפחתיות עם ילדים, שבכל מקרה ידרשו לבידוד עם החזרה".

גם תאילנד שחווה עלייה גדולה בתחלואה, הטילה איסור על התקהלות עקב מקרי החולי והמוות הרבים מקורונה במדינה, זאת למרות סגר חלקי בבנגקוק ותשע פרובינציות נוספות, שנכנס לתוקף השבוע. רק אתמול דווח במדינה המזרח-אסייתית על 10,082 נדבקים חדשים ו-141 מקרי מוות - מספר שיא בתאילנד עד כה.

ראש הממשלה פריות צ'אן אוצ'ה נאלץ להכניס את עצמו לבידוד של שבועיים, לאחר שהגיע לפוקט עבור מימוש תוכנית להבראת התיירות באי. למרות שפוקט נפתח לאחרונה לתיירות זרה, כולל טיסות ישירות של אל על ליעד, ישראלים רבים מוותרים על טיסה לתאילנד עקב הנחיות הבידוד לנכנסים למדינה.

עוד בוואלה!

חופשה באילת או בקפריסין? בדקנו מה באמת יותר זול הקיץ

לכתבה המלאה
חוף קאטה, פוקט, תאילנד. ShutterStock
פתחו קו ישיר מהארץ, אבל כמעט ואין נוסעים. חוף בפוקט/ShutterStock

אזהרת מסע חמורה גם לקפריסין וטורקיה

מדינות שכבר נודע שיוכנסו ביום שישי הקרוב (23 ביולי) לרשימה שבאזהרת מסע חמורה בישראל, הן: גיאורגיה, טורקיה, קפריסין, בריטניה, אוגנדה, מיאנמר, פיג'י, פנמה, קמבודיה, קניה וליבריה. אלו שבכל זאת יטוסו למדינות הנ"ל, יחוייבו בבידוד מלא (של שבוע) בארץ עם שובם.

להבדיל, ספרד שחווה עלייה בהידבקות בקורונה בשבועות האחרונים, תיכנס ביחד עם קירגיסטן לרשימת המדינות שבסיכון מירבי, והטיסה אליהן מישראל אסורה. שתי האחרונות יצטרפו להודו, דרום אפריקה, מקסיקו, רוסיה, ברזיל, ארגנטינה, אוזבקיסטן ובלארוס, שכבר ברשימה מזה זמן מה.

כזכור, החל מיום שישי האחרון, 16 ביולי, כל מי ששב ארצה מכל יעד שהוא בחו"ל (כולל מחוסנים ומחלימים), מחוייב/ת בבידוד של 24 שעות או עד לקבלת תוצאות בדיקת הקורונה שערכ/ה בכניסה לארץ (המוקדם מביניהם).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully