וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדה תעופה על שם דונלד טראמפ? יש מצב שזה יקרה

על פי דיווחים שונים, הביע הנשיא היוצא של ארצות הברית רצון שנמל תעופה אמריקני ייקרא על שמו. לאור העובדה שהנצחת נשיאים אמריקניים באופן זה הפכה לכמעט מסורת מאז שנות ה-60, הדבר בהחלט אינו מופרך. וגם: איך הכל קשור לדוד בן גוריון, ג'ון לנון ונפוליאון?

בווידאו: טראמפ מכיר לראשונה בהפסדו בבחירות/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

לאחרונה הביע הנשיא היוצא של ארצות הברית, דונלד טראמפ, רצון כי נמל תעופה אמריקני ייקרא על שמו. ביחס להתבטאויות רבות אחרות של הנשיא ה-45, זוהי בהחלט לא אמירה תמוהה או קיצונית. למעשה, זהו כמעט תהליך שגרתי, שבו נמלי תעופה בארצות הברית נקראים על שמם של נשיאים.

על פי הדיווח, הנשיא ה-45 של ארצות הברית, שעומד לעזוב את תפקידו ב-20 בינואר, שאל את יועציו הקרובים מה נדרש כדי לקבל נמל תעופה על שמו. ג'אד דיר, דובר הבית הלבן, לא אישר בפני העיתונאים את קיומן של שיחות התייעצות אלו. "איננו מגיבים על שיחות פרטיות", אמר.

אם הרעיון יגיע לכדי ביצוע, עולה כמובן השאלה אילו נמלי תעופה יכולים "להתמודד" על התואר (אגב שינוי שמם המקורי). אם מתייחסים לשיקולים פוליטיים, הרי שניתן להניח כי ערים בעלות רוב דמוקרטי, בהן ניו יורק, סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס, אינן רלוונטיות.

מגזין Business Insider מדווח כי אחת האופציות המובילות היא נמל התעופה הבינלאומי בפאלם ביץ' שבפלורידה, שאף מצוי בקרבת מקום לאתר הנופש מאר-א-לאגו (Mar-a-Lago), שנמצא בבעלותו של הנשיא היוצא, מקום שהוא אף נוהג לנפוש בו לעתים קרובות. אפשרות אחרת שנרמזת היא אחד מנמלי התעופה השוכנים בדרום קליפורניה.

נמל התעופה הבינלאומי בפאלם ביץ' שבפלורידה. Shutterstock, ShutterStock
ייקרא על שם הנשיא השנוי במחלוקת? נמל התעופה הבינלאומי בפאלם ביץ'/ShutterStock, Shutterstock

מבן גוריון ועד ג'ון לנון: הנצחת גדולי אומה וגיבורי תרבות

באתר החדשות Stuff ציינו כי המגמה של הנצחת שמם של נשיאי ארצות הברית באמצעות נמלי תעופה החלה כבר בשנת 1963, ומאז הפכה למסורת. באותה עת, הוחלט לשנות את שמו של נמל התעופה הראשי של העיר ניו יורק ל-JFK (ג'ון פ. קנדי). הדבר נעשה זמן קצר לאחר שנרצח.

מאז, המשיכה המגמה וכיום ניתן למצוא ברחבי ארצות הברית נמלי תעופה על שמם של נשיאים כגון ג'רלד פורד (במישיגן), לינקולן (באילינוי) ביל והילארי קלינטון (בארקנסו), ג'ורג' בוש האב (יוסטון), רוזוולט (בצפון דקוטה), רייגן (וירג'יניה) ואייזנהאואר (קנזס). מאחר שבארצות הברית, שינוי שמו של נמל תעופה הוא הליך ממושך הכרוך בביורוקרטיה רבה, יש להניח כי גם ג'ורג' בוש הבן והנשיא אובמה צפויים לזכות בכבוד זה בעתיד הלא רחוק.

דונלד טראמפ ורעייתו מלניה ממריאים לעימות הראשון במירץ לנשיאות, ארצות הברית, 29 בספטמבר 2020. AP
יקבל הכבוד? טראמפ ומלניה עולים על מטוס האייר פורס 1/AP

גם גיבורי תרבות זכו לשדות תעופה על שמם

כידוע, גם בשאר העולם, נמלי תעופה רבים קרויים על שם ראשי מדינות וגדולי אומה. לנו יש את נמל התעופה על שם דוד בן גוריון, ובעולם כולו הדוגמאות רבות: נפוליאון בונפרטה ושארל דה גול בצרפת, מוסטפא כמאל אטאטורק באיסטנבול, טורקיה, אלכסנדר הגדול בעיר קוואלה ביוון ואינדירה גנדי בהודו.

לצד מדינאים ומנהיגים, גם גיבורי תרבות זכו בכך שנמלי תעופה ייקראו על שמם. בין שלל הדוגמאות ניתן למנות את אריסטו (שדה התעופה אריסטוטליס ביוון), המלחין פרדריק שופן (ורשה, פולין), ג'ון לנון בליברפול, בריטניה, פושקין במוסקבה, מוצרט בזלצבורג, אוסטריה, לואי ארמסטרונג בניו אורלינס ועוד.

שדה תעופה דלהי הודו. ShutterStock
שדה תעופה דלהי בהודו על שם אינדירה גנדי, ראשת הממשלה לשעבר/ShutterStock
שדה תעופה JFK טרמינל. ShutterStock
השם שונה לאחר רצח קנדי. שדה התעופה JFK בניו יורק/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully