וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה עולמית: חיפה היא אחת הערים שהכי בריא לגור בהן

אתר כלכלי בריטי דירג את הערים שהכי בריא לגור בהן. תל אביב מתברגת לעשיריה הראשונה, וגם חיפה מפתיעה, עם המקום ה-12. הכל בזכות הרבה שמש, תוחלת חיים ארוכה ושירותי בריאות מצוינים. ומה הקשר למחיר התפוחים?

מיזם משאיות האוכל בחיפה/דוברות עיריית חיפה

יכול להיות שבעולם הגדול יודעים משהו שאנחנו לא יודעים? פרויקט רחב היקף של האתר הכלכלי הבריטי Money, חושף את רשימת 40 הערים בעולם שהכי בריא לגור בהן. על פי הדירוג, חיפה זוכה לעמוד במקום ה-12, וזאת על אף המוניטין הגרועים שלה בכל הקשור לזיהום אוויר. תל אביב, שאף היא נחשבת בעינינו לעיר שבה האוויר הצח אינו עניין שכיח - מתברגת במקום הרבה יותר גבוה - מקום שישי - בדירוג הכללי.

עורכי הדירוג קבעו מספר קריטריונים, שמהם נגזרו התוצאות הסופיות. אלו כוללים מדדים כגון תוחלת החיים של האוכלוסייה, שיעורי השמנת היתר, רמת הפשיעה, מספר התושבים ביעד, רמת שירותי הרפואה, מחיר ממוצע של ק"ג תפוחים, רמת הביטחון האישי ומספר שעות השמש בשנה.

הפרויקט יצר שני דירוגים שונים: המדינות והערים שבהם הכי בריא לגור. באשר למדינות, את המקום הראשון קוטפת ספרד, המתהדרת בתזונה ים תיכונית מאוזנת ובכך גם תורמת לאריכות החיים של תושביה. בספרד רבים צועדים ברגל ומוותרים על תחבורה ממונעת יחסית למדינות אחרות. זוהי גם ארץ שמשית, מה שתורם להעלאת מצב הרוח. בנוסף, עלויות המחייה בה צנועות יחסית למקומות אחרים בעולם המערבי.

חוף הים, חיפה. ShutterStock
דורגה במקום טוב ברשימה. חיפה/ShutterStock

ארצות הברית: אחת הפחות בריאות בעולם

נתונים מעניינים נוספים העולים מהדירוג כוללים את העובדה שיפן היא מבין המדינות הפחות מזהמות ובה תוחלת החיים גבוהה באופן משמעותי. עוד עולה כי ארצות הברית נחשבת לאחת המדינות הפחות בריאות בעולם, בעיקר בשל מדד ההשמנה של אזרחיה (מקום 153 מתוך 166). בארצות הברית ניתן מקום ניכר למזון מעובד, לאורח חיים יושבני ולחוסר פעילות גופנית.

באשר לערים, עולה כי ולנסיה שבספרד היא העיר שהכי בריא לגור בה. תושביה מנהלים אורח חיים פעלתני ובריא, האקלים שלה שמשי ונעים, זיהום האוויר נמוך והתזונה המקומית עשירה במרכיבים בריאים כגון אומגה 3. היא אף מעודדת אינטראקציה חברתית בין תושביה ותחושה של קהילתיות - מה שמביא לתחושת ביטחון ואיזון נפשי.

עוד עולה מהדירוג כי הלסינקי, בירת פינלנד, מתהדרת באוויר הנקי בעולם וציריך שבשווייץ היא העיר הבטוחה בעולם.

כאמור, תל אביב וחיפה ניצבות במקומות מכובדים ברשימה. בשתיהן צוינה תוחלת החיים הגבוהה (82.8 שנים), והמספר הגבוה של שעות שמש בשנה (3,311). עם זאת, הדירוג הכללי של חיפה יורד בשל רמת זיהום האוויר שלה, הגבוהות יחסית לתל אביב. גם יוקר המחייה בשתי הערים גבוה, ומחירו של ק"ג תפוחים גבוה יחסית למרבית המדינות שמופיעות בדירוג: 2.91 ליש"ט (13 שקלים) בתל אביב. מחירי התפוחים גבוהים יותר רק בז'נבה ובטוקיו, שבה המחיר כפול מזה שבתל אביב. שאר המדדים של צמד הערים הישראליות מצויים במקום טוב באמצע בדירוג הכללי.

עוד בוואלה!

דורגו הערים שהכי טוב לעבוד מהן: גם ת"א ברשימה

לכתבה המלאה
הלסינקי. ShutterStock
מתהדרת באוויר הנקי בעולם. הלסינקי/ShutterStock

15 הערים שהכי בריא לגור בהם

1. ולנסיה, ספרד
2. מדריד, ספרד
3. ליסבון, פורטוגל
4. וינה, אוסטריה
5. קנברה, אוסטרליה
6. תל אביב, ישראל
7. טוקיו, יפן
8. האג, הולנד
9. ליובליאנה, סלובניה
10. ציריך, שוויץ
11. אדלייד, אוסטרליה
12. חיפה, ישראל
13. פורטו, פורטוגל
14. רייקיאוויק, איסלנד
15. טימישוארה, רומניה

ולנסיה. ShutterStock
העיר שהכי בריא לגור בה על פני הגלובוס. ולנסיה/ShutterStock

15 המדינות שהכי בריא לגור בהן

1. ספרד
2. פורטוגל
3. שוויץ
4. יפן
5. איסלנד
6. איטליה
7, שבדיה
8. נורבגיה
9. סינגפור
10. אוסטריה
11. סלובניה
12. פינלנד
13. אירלנד
14. צרפת
15. אסטוניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully