וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הוא "יום הטיול בעירום" בעולם. מותר לטייל ללא בגדים בישראל?

עודכן לאחרונה: 21.6.2021 / 11:55

ה-21 ביוני הוא לא רק תחילת הקיץ והיום הארוך בשנה, אלא גם "יום הטיול בעירום", שנחוג בעולם באופן לא רשמי (כולל בישראל). אז האם מותר לטייל בלבוש אדם וחווה? והאם זה חוקי בישראל?

מטיילת בעירום/@holdon2yerbutts

מהו 21 ביוני עבורכם? כמובן, היום הארוך בשנה, המסמל את לידתו הרשמית של הקיץ, אבל ברחבי העולם, יש מי שהתאריך הזה מביא עמו חוויה מסוג שונה ומרענן במיוחד. הכירו את "יום הטיול בעירום" (באנגלית זה נשמע טוב יותר: Naked Hiking Day).

בשונה ממועדי עירום שנתיים אחרים, כגון "היום הבינלאומי לרכיבה על אופניים בעירום" (המצוין אף הוא מדי חודש יוני), ליום הטיול בעירום אין ממש הסבר מעמיק, שורשים תרבותיים מנומקים או כל תירוץ אחר. זהו מועד לא רשמי שפשוט מצוין על ידי רבים בעולם, בעיקר ברחבי אירופה, אבל גם בארצות הברית. שם, אגב, גם במדינות מסוימות שמתירות נודיזם, אסור להתפשט בפארקים לאומיים מוכרזים.

מטיילת בעירום. Shutterstock, ShutterStock
ל"יום הטיול בעירום" אין שורשים תרבותיים מנומקים או כל תירוץ אחר/ShutterStock, Shutterstock

כידוע, עירום בפומבי הוא עניין האסור על פי חוק במקומות רבים בעולם, כולל בישראל. נכון, נטורליזם קיים כמעט בכל מקום, אבל זה לא אומר שהוא חוקי. אז לפני שאתם מתפשטים בדרך לטיול שלכם בפסגת הר כזה או אחר - כדאי לעצור רגע ולחשב מסלול מחדש.

בהקשר זה, כדאי לדעת כי לאחרונה פורסמה מפת עולם מיוחדת, המציגה את המדינות שבהן מותר ואסור להשתזף בעירום, כפי שנראית כאן למטה.

בכתבה בנושא שפורסמה בעבר באתר Verywellfit, צוין כי מדי שנה מטיילים רבים יוצאים לטבע ב-21 ביוני, כיחידים או כקבוצות, מה שלעתים קרובות גורם מפגים לא צפויים, ולעתים גם לא נעימים, בינם לבין מטיילים בהרכב משפחתי.

כבר הזכרנו שבישראל זה אמנם לא חוקי, אבל אם בכל זאת החלטתם ללכת על הקצה, או אם אתם במקרה מטיילים כעת באירופה, הנה כמה טיפים וטריקים שיסייעו לכם לצלוח את היום הזה בהצלחה.

עוד בוואלה!

סטייל גם בטבע: המטיילת שמטפסת על הרים עם נעלי עקב

לכתבה המלאה

רחוק מהעין

עבור מי שמציינים באדיקות את "יום הטיול בעירום", מומלץ לעשות זאת במקום נידח יחסית. אם בעתיד ישונה החוק בארץ ויאפשר טיולים בעירום, עלולה להתעורר בעיה קטנה: ישראל היא מרחב זעיר. נסו להיזכר בפעם האחרונה שבה יצאתם לטיול ולא פגשתם נפש חיה. הנה, כבר אתגר ראשון למטיילים הערומים.

מצד שני, גם בישראל, במיוחד בימי חול, תוכלו למצוא מסלולים ריקים יחסית. אגב, משמח לגלות שלא רק השנה מצוין ה-21 ביוני ביום חול, אלא כך יהיה גם בשנת 2022 ו-2023.

הסיכוי הטוב ביותר להימנע ממטיילים אחרים (לבושים) יהיה במדבר הגדול. אך עם זאת - זהו גם המקום גם הכי חם. בכל זאת, 21 ביוני הוא יום תחילת הקיץ הרשמי.

מטייל בעירום בשווייץ. Shutterstock, ShutterStock
מומלץ לטייל במקום נידח יחסית. מטייל בטבע השווייצרי/ShutterStock, Shutterstock

"להצטייד" במטייל לבוש

מעבר למיקום מבודד, עצה נוספת שניתנת למטיילי העירום היא "להצטייד" במטייל אחד שיהיה לבוש. תפקידו יהיה לצעוד כמה עשרות או מאות מטרים לפני כולם, ויזהיר מטיילים אחרים על הדרך כי קבוצה נטולת בגדים עומדת להופיע בכל רגע. הדבר ימנע מפגשים מביכים או לא נעימים. עליו גם להסביר כי מדובר בקבוצה של נטורליסטים, אוהבי טבע, שאינם מאיימים על אף אחד אלא פשוט מתחברים לעצמם ולטבע.

באופן טבעי, טיול בעירום עלול להביא עמו סכנות רבות יותר מאשר טיול בלבוש מלא. עקיצות, הכשות וקרינת השמש הרציפה הן רק חלק מהאיומים. לכן יש לנקוט משנה זהירות, להימרח בתכשירים נגד עקיצות וכמובן בקרם הגנה על כל הגוף. והכי חשוב: כן עירום או לא עירום - יש לטייל עם נעלי הליכה סגורות.

בנוסף, יש לנקוט משנה זהירות בשבילים שבשוליהם יש צמחים קוצניים, במיוחד כעת, כאשר הקיץ כבר כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully