וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לשמועות: מה הסיפור האמיתי של "הבית הבודד בעולם"?

27.12.2020 / 0:00

בשבועות האחרונים צץ (שוב) ברשת מם של בית מבודד על אי קטן - אותו הגולשים הכתירו כמקום המושלם לחיות בו במגפת הקורונה. בעבר נפוצו שמועות שזה ביתה של הזמרת ביורק או שמיליארדר בנה שם מקלט למקרה של אפוקליפסת זומבים - אבל כעת האמת נחשפת

ביקור באי עליו נמצא הבית הבודד בעולם/Roy Gregorio

תמונות של בית לבן הניצב על צוק באי זעיר נפוצו ברשת בימים האחרונים לשמחתם של אלו המחפשים בידוד מוחלט. רבים התבדחו שזה המקום המושלם לחיות בו בשעת מגפה עקב היעדר השכנים, אחרים העידו שככה הם מרגישים כבר כמעט שנה והיו גם לא מעט שתהו האם התמונה הזאת אמיתית? האם באמת קיים אי כזה עם בית אחד בודד או שמא טמנו אותו בפוטושופ?

אז קודם כל, קבלו אישור: התמונות אמיתיות לגמרי. הבית הבודד בעולם נמצא באלידיי, אי נידח מדרום לאיסלנד שאינו מאוכלס מזה למעלה מ-100 שנים. היותו ממוקם באמצע שום מקום הביא להפצת כמה מיתוסים מרתקים. אמרו עליו שהוא נבנה בידי מיליארדר שתכנן לעבור לאי הנידח במקרה של אפוקליפסה זומבית (קורונה לא מספיק טוב?). היו שהאמינו כי נזיר דתי מתגורר שם. תיאוריה פופולרית אחרת - שהופרכה מאוחר יותר - גרסה כי ממשלת איסלנד העניקה את האי לזמרת ביורק. כל השמועות הללו התבררו כלא נכונות.

האי הבודד בעולם. GettyImages
נתקלתם בזה? תמונת האי הבודד בעולם/GettyImages
האי הבודד בעולם. Facebook, צילום מסך
האי הבודד בעולם/צילום מסך, Facebook

האי אלידיי, שהוא חלק מהארכיפלג וסטמאנאאיאר, היה מיושב עד לפני כ-100 שנה. 5 משפחות שהתגוררו שם חיו על דיג, ציד תוכי ים וגידול בקר. בשנות השלושים של המאה העשרים עזבו התושבים האחרונים את האי שנשאר שומם מאז.

האי הבודד בעולם. Facebook, צילום מסך
כך נראה הבית הבודד בעולם מקרוב/צילום מסך, Facebook
הבית הבודד בעולם. Facebook, צילום מסך
האי שאינו מיושב מזה 100 שנים/צילום מסך, Facebook

האמת מאחורי הבית המסתורי הרבה פחות מרגשת מהתיאוריות סביבו. לצערו של כל מי שנרגש מהאפשרות לעבור לשם כדי להימלט מההמולה של החיים המודרניים, הבית שנבנה בשנות ה-50 שייך לאגודת הציד של אלידיי ומשמש כאכסנייה כשאלה מגיעים לאזור לצוד תוכי ים, שנהנים בעצמם מאספקת הדגים השופעת באזור. למעשה הבית הוא בסיס הציד שלהם.

האי הבודד בעולם. Facebook, צילום מסך
הבית הבודד בעולם שייך לציידי תוכי ים/צילום מסך, Facebook
הבית הבודד בעולם. GettyImages
האי הבודד נמצא דרומית לאיסלנד/GettyImages

מאחר שהבית המבודד ממוקם באי מרוחק, אין בנכס חשמל, מים זורמים ואינסטלציה פנימית. אולם, כן תמצאו בו סאונה הפועלת על ידי מערכת איסוף מי גשמים. האי נרשם כשמורת טבע ואזור מוגן וחברות טיולים מציעות טיולי יום לתיירים המעוניינים לחקור את סביבתו הטבעית.

עוד הצצה לבית הבודד בעולם:

הבית הבודד בעולם. Facebook, צילום מסך
בית קטן בערבה: מושלם לתקופת הקורונה?/צילום מסך, Facebook

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully