וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסלולי מים ומעיינות בארץ: 5 טיולים רטובים ליום חם

עודכן לאחרונה: 2.6.2022 / 15:30

האביב עושה סימנים של להתראות ומפנה מקומו לקיץ החם. אז בחרנו 5 טיולי מים פחות מוכרים והמוניים שתוכלו לצנן בהם את השבוע השרבי הזה, ובכלל לימים החמים שעוד נכונו לנו

בריכת אורחה (עין ג'וחדר) בגולן/צילום: זיו ריינשטיין

להתראות טיולי האביב הפורח, שלום טיול הקיץ הרטובים - השבוע הקרוב מבשר לנו שהאביב היה אומנם קצר, והנה הקיץ הארוך מתחיל להשתלט. אז לרגל ההתחממות ביחסים, בחרנו 5 מעיינות בארץ שפחות מוכרים וידועים שבהם תוכלו לצנן את עצמכם ואת המשפחה.

מחפשים עוד מסלולי מים? היכנסו למדריך המעיינות שלנו

עין אלרואי, קריית טבעון

אחד מהמעיינות שמזינים את נחל הקישון, שחוצה את עמק יזרעאל ונשפך לים דרך מפרץ חיפה, הוא עין אלרואי - שנקרא על שם שכונת אלרואי שמרכיבה את המועצה המקומית קריית טבעון. אלרואי הוא דוד אלרואי, משיח שקר בן המאה ה-12 שחי בכורדיסטן בחלק העיראקי של היום. עולי יהדות קורדיסטן הגיעו לשכונה וקראו אותה על שמו.

המעיין שזורם כל השנה נמצא בסמוך לתוואי רכבת העמק הישנה, ובאלרואי גם עמדה בעבר תחנה. כיום ניתן לראות במקום שחזור של הפסים וכמה קרונות צבעוניים ששיפצו תושבי השכונה. המעיין נובע מתחת לכביש שהוסדר ובו סלעים נוחים לירידה אליו, ומסביבו צמחיית נחלים עבותה, שמקנה למקום מראה של ג'ונגל ירוק ומוצל. כדאי גם ללכת לאורך הנביעה ולהגיע לפארק הקישון היפה ולגשר רכבת העמק הישן.

איך מגיעים: מכביש 6 צפון פנו לכביש 75 (מזרחה) במחלף שער העמקים. המשיכו ישר במשך 4 כיכרות עד שהכביש מתעכל ימינה. המשיכו עד לחנייה ומשם צעדו כ-400 מטרים עד למעיין.
בווייז: מעיין אלרואי.

מעיין אלרואי. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נמצא בסמוך לתוואי רכבת העמק הישנה. עין אלרואי/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

עין עמשא, השומרון

הוא ידוע גם כעין מחנ'ה או עין יוסף, אבל מוכר בשמו הפופולרי יותר עין עמשא על שם עמשא משולמי, שנהרג במלחמת לבנון השנייה. המעיין הזה שבשומרון, ליד הישוב/התנחלות הר ברכה, נובע מתוך בית בטון, כך שמי המעיין צלולים ונקיים.

המעיין זורם לשתי בריכות בגובה של כ-50-40 ס"מ ובגודל של 10X3 מטרים. סביב הבריכות, שצורתן כגיטרה, שולחנות לפיקניק אז אל תשכחו את פק"ל הקפה.

איך מגיעים: מצומת תפוח פונים צפונה על כביש 60, ואחרי 7 ק"מ בכיכפר פונים שמאלה (מערבה) לכיוון הר ברכה. אחרי ק"מ הבריכות מצד שמאל שלכם.
בווייז: הר ברכה, ובכיכר העולהלישוב המשיכו לפי ההנחיות הנ"ל.

מעיין עין עמשא. איל שפירא, מערכת וואלה!
צורת הבריכות כצורה של גיטרה. עין עמשא/מערכת וואלה!, איל שפירא

עין קאזאן, כפר כמא

בישוב הצ'רקסי כפר כמא שבגליל התחתון, נמצא מעיין ששופץ לפני כשנתיים והגישה אליו עם הרכב קלה מאוד. שמו עין קאזאן, והוא שימש את הרועים שהובילו את הבקר שלהם למקור מים להרוות את צמאונן של הפרות.

עד 2017 זרם המעיין מתוך מבנה בטון שבנו המקומיים והפך מוזמן ולא ראוי לרחצה. אבל אז נכנסו לעניינים רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ושיפצו אותו. התוצאה: מעיין רדוד ונחמד, כשהר תבור מסתכל ממול. בפינת חמד יש גם שולחנות פיקניק מוצלים, כביש גישה קל וחנייה מסודרת, ואפילו פחי אשפה.

איך מגיעים: נוסעים לכפר כמא על כביש 767, נכנסים אליו ומשם לפי השילוט למעיין.
בווייז: עין קזן (בלי א')

עוד בוואלה!

3,500 סיבות לבקר: הכפר הקטן בגליל שסוף-סוף מוכן למטיילים

לכתבה המלאה
מעיין עין קאזאן בכפר כמא. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
בעבר הבקר היה מרווה פה את צמאונו. עין קאזאן/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

עין ג'וחדר, רמת הגולן

רבים הם מעיינות הגולן, אבל בריכת אורחה, הידועה גם כעין ג'וחדר (וגם כעין אום א-שרשיח), היא אחת היפות והנגישות שבהם. הבריכה המלבנית נבנתה ככל הנראה עבור קצינים סוריים (עוד אחת מבריכות הקצינים ברמה) ונקראת על שמו של רזיאל נגר שנהרג עת טייל באזור ב-2005 (יש אנדרטה במקום).

הבריכה בגודל 4X7 מטרים ועומקה כמטר וחצי. המקום מוצל ומוגן מהשמש על ידי איקליפטוסים גבוהים והמים, למרות שנראים ירוקים, מתחלפים ונובעים כל השנה כך שמובטחת לכם טבילה קרירה ונקייה. במקום גם כמה ספסלים לסתלבט שנדרש ביום חם.
בונוס: סעו גם לבריכת נעמי שנמצאת לא רחוק, ועליה כתבנו כאן לאחרונה.

איך מגיעים: סעו על כביש 98 לכיוון רמת מגשימים. 10 ק"מ אחרי המושב, תגיעו לצומת ג'וחדר, שפוגש את כביש ציר הנפט. בצומת יש גם אנדרטאה לגדוד 53 של השריון שלחם פה ב-1973. בצומת קחו מזרחה על כביש העפר כק"מ עד למעיין.
בווייז: עין אורחה - ג'וחדר.

בריכת אורחה עין ג'וחדר. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מעיין שמוגן מהשמש על ידי איקליפטוסים גבוהים. בריכת אורחה (עין ג'וחדר)/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

עין נזם, עמק המעיינות

עמק המעיינות, כשמו כן הוא, נקרא על שם כ-40 מעיינות שנובעים בתחומו. את המוכרים שבהם - עין שוקק, עין עמל (הסחנה), עין מודע - פוקדים לא מעט מטיילים, ובצדק - מעיינות ללא תשלום, גדולים ועם גישה די נוחה של הליכה קלה.

אבל את עין נזם, המוכר גם כעין חנזיר (חזיר בערבית) פחות מכירים. המעיין שנמצא כחצי ק"מ מדרום לקיבוץ שדה אליהו, נראה כמו נחל גדול עם שתי גדות מלאות בצמחיית נחלים, אבל המים (המליחים) בו נהדרים (ועמוקים) לשחייה. במקום התקינו מעין סככת צל ושולחנות פיקניק ואפילו דק גישה אל המים, שיכול לשמש כמקפצה קטנה. טיפ קטן: אל תלונו במקום בגלל אלפי יתושים שבאים בלילה.

איך מגיעים: סעו לכיוון קיבוץ שדה אליהו על כביש 6678, כק"מ אחרי הכניסה לקיבוץ פנו ימינה (מערבה) לדרך עפר בסימון כחול, ומיד אחרי כמה מטרים פנו שוב ימינה לדרך בסימון כתום (שביל המעיינות). אחרי 200 מטרים המעיין מימין.
בווייז: עין נזם.

עין נזם. איל שפירא, מערכת וואלה!
המים נהדרים (ועמוקים) לשחייה. עין נזם בעמק המעיינות/מערכת וואלה!, איל שפירא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully