וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזבו אתכם מהצפון: מצאנו "מעיינות" חצי שעה מהמרכז

זיו ריינשטיין ואיל שפירא

3.8.2020 / 8:26

ארבע בריכות שנראות בדיוק כמו מעיינות בטבע, הוקמו ב-2017 בחוות יאיר שבשומרון, אבל הקטע המגניב הוא שיש בהן כלור במים, ממש כמו בבריכה אמיתית. מושלם נגד הקורונה (וגם נגד עומס מטיילים) ורק חצי שעה נסיעה מראש העין

טיול מים עין תינה ועין דבשה/צילום: איל שפירא

(בווידאו: טיול בעין תינה בצפון)

אוגוסט התחיל וכולם מחפשים מים להצטנן בהם. בזמן שכולם יתחילו את הנדידה צפונה, אל אתרי המים המעטים שעוד נותרו לנו, כמו נחל כזיב, המג'רסה, עמק המעיינות וכמה נביעות בגולן - יש אתרי מים שנמצאים חצי שעה נסיעה מהמרכז ואף אחד כמעט לא מכיר. אבל יש קאץ' - הם בשומרון - ואולי לא יתאימו לכל אחד והשקפתו.

עקבו אחרי האינסטגרם שלנו wallatravel
ויש לנו גם טיקטוק!

זה לא חדש שמעבר לקו הירוק יש עשרות מעיינות עקב האופי הטופוגרפי של גב ההר, שבו פורצים מאות נביעות שחלקן "מתורגמים" לתוך בריכות יפות שמשמשות ישראלים ופלסטינים כאחד. פארק נחל קנה הוא אחד מהם, או עינות בידאן שלמרגלות הר כביר.

בריכות גידי בישוב חוות יאיר בשומרון. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
4 "מעיינות" מלאכותיים בטבע. אחת הבריכות ב"בריכות גידי"/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

רדוד וחם

אחד ממקורות המים שמאוד פופולריים בימים אלה בשומרון, הם "בריכות גידי" שסמוכות למאחז חוות יאיר, ליד ההתנחלות/ישוב יקיר. מיד נגיע למיהו גידי, אבל ראשית מילה על חוות יאיר. המאחז הוקם לראשונה ב-1999, ננטש ושב לחיים ב-2001 ונקרא על שמו של יאיר שטרן, מפקד הלח"י ז"ל, וגם על שם השופט המקראי יאיר בן מנשה (יאיר הגלעדי) שכבש את חוות יאיר שבגלעד. כיום חיות בישוב יותר מ-80 משפחות.

בכביש גישה שמוביל מהישוב לתוך חנייה רחבה, נמצאים ארבעה "מעיינות", או נכון יותר ארבע בריכות מלאכותיות שנבנו כמו מעיינות רדודים בגובה ברכי אדם מבוגר (כ-45 ס"מ), שמתאימות גם למבוגרים וכמובן לקטנים. הבריכות נבנו ב-2017 ומהוות יופי של מקום לפיקניק בין העצים, וכמובן אתר נהדר לטבילה במיוחד לאלה שסולדים ממים קרים, שהרי המים בבריכות פושרים אבל הרוח בגובה של 350 מטרים מעל פני הים בהחלט תעשה את העבודה.

בריכות גידי בישוב חוות יאיר בשומרון. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
ליד כל בריכה שולחן/ספסל לפיקניק. אחת מבריכות גידי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

הבריכות כאילו שתולות בתוך החורש הים תיכוני

בריכות גידי נקראות על שמו של גידי (גדעון יחזקאל) איתם ז"ל, שאביו היה מאנשי האצ"ל ואחד מהמתנחלים/מתיישבים הראשונים ביהודה ושומרון. גידי, שנולד ב-1953, לחם במלחמת יום הכיפורים, הגיע אחריה לגרעין קדומים-אלון מורה והתאהב בהתיישבות, חי עם משפחתו בחבל ימית שפונה, עבר לגוש קטיף עד הפינוי ואחריו עבר לנווה שבחולות חלוצה. גידי קרוי על שמו של עמיחי פאגלין, שהיה קצין המבצעים של האצ"ל, והנה נסגר לו מעגל. הוא נפטר ב-2019. אפרופו אצ"ל, הרחוב הראשי בישוב נקרא על שמו של יצחק שמיר, כמו גם אבן בכיכר לזכרו.

אז שלשום, ביום שישי, הגענו בהמלצת מקומיים לבריכות גידי. הבריכות כאילו שתולות בתוך החורש הים תיכוני של האזור, מוקפות שיחי אלה ועצי אלון, ליד כל בריכה שולחן וספסלים מעץ. המים בכל בריכה נשפכים בגרביטציה מהבריכה העליונה אל הבריכות האחרות, שנמצאות מטרים ספורים אחת ליד לשנייה.

בריכות גידי בישוב חוות יאיר בשומרון. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
שלט בכניסה לאתר, המנציח את חייו ופועלו של גידי איתם/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

מסטודנטים ועד משפחות

יש לציין, שכיוון שהבריכות מלאכותיות, ישנן משאבות שמזרימות את המים אליהן ובכולן ישנה הכלרה כמו כמו בבריכות רגילות, כך שמעבר לחיטוי הרגיל והיותן של הבריכות בטבע, יש פה גם אמצעי נוסף (שלא במתכוון) במלחמה נגד הקורונה.

אל הבריכות זרמו ביום שישי אחר הצהריים לא מעט ישראלים מהאזור וגם לא מהשומרון. היו ביניהם סטודנטים מאוניברסיטת אריאל, משפחות על טפיהן שבאו לשכשוך לפני שבת, שתי צעירות שפרסו שמיכה והשתזפו או כמה חברים שישבו עם הרגליים מסביב לבריכה - והכל מול הנוף המדהים שצופה מערבה. הבריכות מתוחזקות על ידי תושבי המקום, אז אנא שמרו עליו וקחו איתכם את האשפה ושאר חפצים שהבאתם. השהייה במקום מותרת בין השעות 6 בבוקר ל-22 בלילה בכל יום, אולם אין לישון באתר.

אז למי שיכול לשחרר את השריר של לעבור את הקו הירוק, מצפות בריכות נהדרות שכאילו נשתלו בתוך הטבע הירוק, עם כסאות וספסלים לפיקניק והמים בהן עם כלור כמו בבריכה רגילה. מושלם נגד ימי הקורונה ואוגוסט העמוס.

בריכות גידי בישוב חוות יאיר בשומרון. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
גובה המים בבריכות כ-45 ס"מ/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

איך מגיעים

בווייז: מעיין/בריכות חוות יאיר.
ללא ווייז: נוסעים מכביש החוף (מס' 2) אל צומת גלילות וכביש מס' 5. פונים לכביש 5 ונוסעים כ-30 ק"מ מזרחה לכיוון ראש העין, עוברים את כפר קאסם ואת מחלף שער שומרון עד שמגיעים לכביש 505 ופונים שמאלה אליו. ממשיכים עוד 900 מטרים לכביש 5066 ואז 3 ק"מ עד לצומת יקיר הקטנה. בכיכר שמאלה ואז עוד 2 ק"מ לחוות יאיר. אחרי 200 מטרים בכיכר שוב פנייה שמאלה. נוסעים 500 מטרים ושוב שמאלה לדרך שיורדת מהכביש גישה אל החנייה.

בריכות גידי בישוב חוות יאיר בשומרון. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
אם בריכה אחת מלאה באנשים, עוברים לבאה וכן הלאה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully