וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במיוחד לחמסין: טיולים כיפיים שבהם הולכים בתוך המים

28.4.2022 / 7:40

ימים חמים במיוחד דורשים טיולי הליכה רטובים במיוחד. אז עם כל הכבוד לטבילות מרעננות במעיינות מזדמנים, קבלו חמישה טיולים שבהם הולכים במים ולא רק טובלים בהם

טיול בנחל הזאכי/צילום: איל שפירא, עריכה: נטלי זברו

בווידאו: טיול מים בנחל הזאכי - אחד המומלצים בכתבה

לא מול המים, לא ליד המים - אלא ממש בתוך המים. זהו הקונספט של חמשת הטיולים הבאים, המתאימים לכל המשפחה, ונועדו במיוחד לימים שרביים כמו אלו הצפויים לנו בסוף השבוע הזה.

עוד טיולי מים לקיץ החם:
זהירות, ממכר: טיול המים הכי כייפי לקיץ
דו-שיח בנחל שיח: לדבר אל המעיין
מזגן זה לפקידים: 6 מעיינות לצינון הגוף והנפש ביום שרבי

אז קחו כובע, נעלו סנדלים להליכה רטובה, הצטיידו בבגד ים, אטמו את הטלפון ושאר האלמנטים הרגישים בשקיות ניילון - וצאו לדרך. רק אל תשכחו לקחת הרבה מים. כי גם בטיול מים - אפשר להתייבש.

מטיילים בנחל שניר 30 בספטמבר 2018. שרון גולן הרשקוביץ רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
גם בנחל שניר מטיילים בתוך המים/רשות הטבע והגנים, שרון גולן הרשקוביץ רשות הטבע והגנים

בניאס תחתון: קלאסי, משפחתי ומוצל

כמעט כולם מכירים את שמורת הטבע נחל חרמון (בניאס), המציעה הליכה חווייתית על שביל תלוי, מפל שוצף, מעיינות קטנים והמון טבע. עם זאת, בשמורת הטבע המוכרזת אי אפשר להיכנס למים, בשל הרצון לשמור על האיזון האקולוגי העדין המתקיים בנהר ולגדותיו.

וכאן נכנס לתמונה חלקו הדרומי של הנהר. או בשמו הלא רשמי: "בניאס תחתון". כאן מומלץ לבצע טיול הליכה קצר יחסית ורטוב להפליא.

המסלול הזה מתאים ליודעי שחייה, אם כי לא ממש צריך לשחות וגובה המים לא עובר את חזהו של איש מבוגר. לכן, יש להשגיח היטב על ילדים קטנים. ואם אתם עם פעוטות - מומלץ לבחור במסלול אחר. זאת מאחר שההליכה מעט מורכבת, בשל מהמורות, סלעים ושקעים הצצים בקרקעית הנהר.

ההליכה נערכת עם כיוון הזרימה. ואם אתם תוהים מדוע - נסו לצעוד נגד הכיוון, ותבינו בעצמכם עד כמה נחישות נדרשת לכך. חלק ניכר מהמסלול מוצל, ובכל פעם שבא לכם, אפשר לעצור לצד המים, לטפס לגדה ולנשנש משהו. אז קחו את הזמן, כי המסלול נגמר מהר מהצפוי.

אזהרה: שימו לב שלא לעבור במפל הקטן אך האכזרי שמופיע באמצע הדרך. ברגע שפגשתם ברמזים למפל, פשוט צאו לגדה השמאלית, עקפו אותו, ושובו למים אחריו. הסיבה: הזרמים בו חזקים ומסוכנים.
סיום המסלול ליד הגשר שבקרבת שדה נחמיה. הוא יסמן לכם לטפס לגדה השמאלית, ולשוב לרכב באותה הדרך - רק במסלול יבש, על שביל עפר נוח.

להגיע: מכביש 9779 לשדה נחמיה, ומשם לפי השילוט המכוון אל "חניון האקליפטוס שדה נחמיה" (מופיע גם בווייז). אורך המסלול: כשני ק"מ לכל כיוון.

טיול מים בניאס תחתון. איל שפירא, איל שפירא
תתכוננו למים קרים. טיול בבניאס התחתון/איל שפירא, איל שפירא

הזאכי: הג'ונגל של הכנרת

הזאכי, אחיו המאתגר, העמוק והמעט-אתגרי של המג'רסה (ראו בהמשך), מציע טיול מים אמיתי, כזה שדורש פה ושם לשחות בו עם הציוד על הגב. רק אל תשכחו לניילן את הכל היטב - כי מכאן בהחלט לא תצאו יבשים.

המסלול הזה גם מציע סצנות סטייל האמזונס, בקטנה. בקיצור, גן עדן לגדות הכנרת, ומקום שאם עדיין לא ביקרתם בו - זה בדיוק הזמן לעשות זאת.

כדאי לטייל פה אחרי השעה 14:00, כאשר עומס החום יורד מעט. רק קחו בחשבון לסיים לפני החשיכה כמובן. ועוד עצה חשובה: את הכפכפים השאירו בבית. כי למרות שמדובר בטיול מים, הוא דורש ציוד כנעליים טובות או סנדלים עמידים, שישמשו אתכם להליכה במים זרועי הסלעים החלקלקים.

שפך הזאכי, בצפון-מזרח הכנרת, הוא המקום שבו נחל המשושים עושה את דרכו לקראת ההתמזגות עם הכנרת. בדרכו הוא יוצר כאן לגונות יפהפיות ועמוקות, צמחייה עבותה ועולם חי עשיר. המסלול נערך כולו במים, שעשויים להיות עמוקים ולחייב פה ושם מעברים בשחייה. עם זאת, בחלק ניכר מקטעי ההליכה, גובה המים לא יעבור את המותניים שלכם.

השביל מסומן ירוק, וההליכה בו נמשכת זמן רב יחסית, בשל אינספור אבנים וסלעים החבויים בקרקעית.
במילים פשוטות: כאן תיפלו הרבה. לפעמים זה מצחיק, לפעמים זה מצחיק יותר.

בסיום המסלול תזכו להתענג על בריכה עמוקה במיוחד, ולצדה שביל שיוציא אתכם אל דרך עפר נוחה, שעמה תחזרו לצד הנחל עד לרכב. שביל זה מסומן בשחור.

להגיע: מכביש 92 שבמזרח הכנרת פונים מערבה בצומת מעלה גמלא. הכביש מגיע אל חניון המג'רסה, וממנו ממשיכים צפונה על דרך עפר, בהתאם לשילוט אל הזאכי (סימון שבילים כחול). אורך המסלול כ-3 ק"מ.

טיול נחל הזאכי. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
לגונות יפהפיות ועמוקות. הזאכי/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
טיול נחל הזאכי. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
אינספור אבנים וסלעים חבויים בקרקעית של הזאכי/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

המג'רסה: טיול מים למתחילים

אם הגעתם עם ילדים קטנים / אינכם יודעים לשחות / לא בא לכם להירטב באופן טוטאלי (מחקו את המיותר) - ותרו על הזאכי ולכו על המג'רסה, המצוי במרחק צעקה מאחיו העמוק.

המסלול כאן יותר פשוט ונוח, יש מקלחות ומלתחות, שביל נגיש וגם דמי כניסה - מאחר שמדובר בשמורת טבע מוסדרת (28 שקלים למבוגר, 14 שקלים לילד, חינם למנויי מטמון). גם כאן תגלו נוף ציורי של לגונות, סבך ירוק ופלגי מים נהדרים. המסלול הנגיש שהוכשר במקום אף מאפשר לטבול במים עם כיסא גלגלים.

המג'רסה (נחל דליות, בעברית) מציע הן מסלול יבש והן מסלול רטוב. הראשון מאפשר מפגש עם הנופים אך ללא טבילות, והשני נערך בתוך אחד מפלגי המים של הנחל. המים אמנם רדודים יחסית, אך גם כאן הקרקעית זרועה באבנים, מה שמאט את ההליכה (ובעיקר מאפשר ליהנות יותר זמן מהנוף).

בסיום המסלול השביל יפנה אתכם אל הגדה הדרומית, שתיקח אתכם במסלול יבש בחזרה אל החניון.

להגיע: בדומה לדרכי ההגעה אל הזאכי, עד לחניון המשולט של המג'רסה. אורך המסלול כקילומטר.

נחל מג'רסה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
לגונות, סבך ירוק ופלגי מים נהדרים. המג'רסה/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
נחל המג'רסה מג'רסה. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
טיול במג'רסה מתאים לכל המשפחה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

נחל הקיבוצים: העמק הרטוב

עמק המעיינות הוא המפלט האולטימטיבי מהחום הגדול, בזכות שפע מקורות המים המצויים בו - עין שוקק, עין מודע, וגם הסחנה (גן השלושה) מעיין חרוד ועוד. אבל אם אתם בעניין של לצעוד ממש במים ולא רק לטבול במעיין - גדול ויפה ככל שיהיה - נסו את המסלול הקצר בנחל הקיבוצים.

כאן, בבקעת בית שאן, זורם הנחל במשך כל ימות השנה, ומקבץ אליו מספר פלגי מים (ומכאן שמו).
המסלול קצר, ומומלץ מאוד לשלבו עם עין שוקק ועין מודע הסמוכים, כמו גם עם "השביל הרטוב" שבפארק המעיינות, המתאים גם לילדים קטנים.

תחילת הטיול בחניון הפיקניק של נחל הקיבוצים - אתר טבילה נהדר בפני עצמו. עצי דקל ואיקליפטוס גבוהים מספקים כאן צל הכרחי, ואחרי הסתלבט הראשוני, מתחילים לצעוד בשביל בסימון שחור - ובתוך המים. הנחל רחב מאוד בחלקו, ועומקו יותר ממטר וחצי. התפאורה שלכם תכלול ברובה צמחיית נחלים עבותה המצטופפת על גדות הנחל. במסלול ישנם צמד גשרי צינורות - יש לצאת מהמים, לעבור אותם, ולשוב אל הנחל. בריכה גדולה ועמוקה יותר תסמן לכם שהגיע הזמן לחזור אל נקודת ההתחלה.

להגיע: נוסעים לכיוון דרום-מזרח בכביש 669, ופונים ימינה לאחר שחולפים על פני השילוט לקיבוץ ניר דוד. מעט אחרי הצומת עולים על דרך עפר ומחנים בחניון גדול ומאולתר. אורך המסלול: כ-1.5 ק"מ.

עוד באותו נושא

נפתח השביל הרטוב: טיול המים הכי כיף למשפחה

לכתבה המלאה
נחל הקיבוצים עמק המעיינות. איל שפירא, איל שפירא
זורם הנחל במשך כל ימות השנה, נחל הקיבוצים בעמק המעיינות/איל שפירא, איל שפירא
נחל הקיבוצים עמק המעיינות. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
עומקו של הנחל יותר ממטר וחצי. נחל הקיבוצים/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

מי קדם בפארק אלונה: זורמים עם ההיסטוריה

לסיום, הנה רעיון לטיול קליל במים רדודים, שנערך כולו מתחת לפני הקרקע. במילים אחרות: תשכחו משמש קופחת. כאן, בפארק אלונה שבאזור רמות מנשה, ממתין למטיילים מסלול המיועד גם לקטנטנים. ההליכה עצמה נערכת בקרביה של ניקבת מים קדומה שנחצבה על ידי הרומאים לפני כ-2,000 שנים.

הרומאים כמובן לא התכוונו לטייל כאן, אלא להעביר מי מעיינות אל העיר קיסריה. ניקבה זו נמתחה לאורך כשישה קילומטרים, וכיום ניתן לצעוד בכ-280 מטרים בה, בתוך המים, שעומקם המרבי כ-80-70 ס"מ.

ההליכה נערכת באפלה ויש להצטייד בפנס, כאשר פה ושם צצים מעליכם פירים שמהם חודרות קרני שמש. הסצנות פשוט נהדרות, והקטנים ייהנו מכל רגע. זהו טיול קצר, רטוב וקולע. כדאי לדעת כי לפני ההליכה, צופים בסרטון קצר על תולדות המקום.

להגיע: פארק אלונה ממוקם בין עמיקם ואביאל. מכביש 654 לכביש 6533, וממנו לפי השילוט. בחודשים מאי-אוגוסט, האתר פתוח מדי יום בשעות 16:00-9:00 (שישי עד 13:00). מחיר: 30 שקלים למבוגר, 25 שקלים לילד (ילדים עד גיל 5 - ללא תשלום). טלפון: 04-6388622.

מי קדם פארק אלונה. איל שפירא, איל שפירא
ללכת בתוך מים אבל מתחת לפני הקרקע. מי קדם בפארק אלונה/איל שפירא, איל שפירא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עומק המים המרבי כ-80-70 ס"מ. מי קדם/מערכת וואלה!, צילום מסך

* רוב מקורות המים המוזכרים בכתבה זו אינם אתרי רחצה מוסדרים ואין בהם שירותי הצלה. הכניסה למים על אחריות המטיילים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully