וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעיין שאחרי: 7 מסלולים אביביים עם צ'ופר רטוב בסיום

2.4.2018 / 0:01

בריכות טבעיות בלב הדיונות, גבי מים עמוקים במדבר, מעיינות לצד יער בהרי ירושלים ומעיין חצי-סודי גבוה מעל הכנרת. שבע הצעות לטיולים אביביים שכוללים טבילה מרעננת

עריכת וידאו:אביב אירגז

בווידאו: טיול רטוב בזאכי - אחד המסלולים הרטובים בכתבה

את האביב צריך לקבל כמו שצריך. עם טיול שווה, אבל גם עם טבילה מענגת, כדי למחות מעצמכם את כל שאריות החורף.
אז קבלו הצעות לשבע טיולי אביב מומלצים, שכוללים טבילה, שכשוך או שחייה. רק תבקשו.

*לכל אירועי פסח בחינם - לחצו כאן

אנא זכרו: המקומות המתוארים בכתבה אינם אתרי רחצה מוסדרים ואין בהם שירותי הצלה. בנוסף, עבור כל המסלולים המתוארים כאן, יש להצטייד ב"סיפור דרך" מפורט ובמפה רלוונטית. אה, וגם בבגדי ים כמובן.

דיונות ובריכות בזיקים

מה יותר כיף: לשכשך בדיונות או לשכשך במים? קבלו טיול של גם וגם. טיול שבו הדיונות זהובות, המים טורקיז והים מציץ מעבר לפינה, בשביל הפינאלה. מדובר במסלול טיול קל ונעים בשפך נחל שקמה שבדרום מישור החוף.

אחרי שיורדים מהרכב בנקודת ההתחלה, עולים על שביל טיול בסימון כחול שמגיע בעוד פחות משני ק"מ אל חוף זיקים, אבל בדרכו, הוא מציע מפגש מפתיע עם בריכות מים יפות - תוצר של עודפי מים ממאגר שקמה, וכן של מי תהום שעלו. והערת אזהרה: השחייה בבריכות הללו מסוכנת, כך שמומלץ פשוט לטבול רגל או שניים, ולא יותר. זאת על אף שראינו מטיילים רבים ששוחים, צוללים ומתמסרים אליהן.

ואחרי המים - מגיע החול. אינספור הדיונות הרכות כאן הן מצע נהדר להתרוצצות, גלגולים וגם חיפוש עקבות של בעלי חיים. פה ושם יעניקו עצי שקמה צל טוב לפיקניק קצר. ואחרי כל זה, אתם מוזמנים להגיע אל חוף הים של זיקים, לקינוח טרום שקיעה.

הגעה: בצומת זיקים שבכביש 4 פונים מערבה לכביש 3411. כמה מאות מטרים לאחר שעוקפים את קיבוץ זיקים, מחנים בחניון מאולתר קטן לצד השלט של נחל שקמה. בשל אורכו הצנוע, אפשר לערוך את הטיול במתכונת של הלוך ושוב - כ-1.7 ק"מ לכל כיוון. אפשר גם להשאיר רכב הקפצה בחניון של חוף זיקים הסמוך (בתשלום).

עוד באותו נושא

תשאירו את הארנק בבית: יומן אירועי פסח ללא תשלום

לכתבה המלאה
שפך נחל שקמה חוף זיקים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
תוצר של עודפי מים ממאגר שקמה, ושל מי תהום שעלו. שפך נחל שקמה וחוף זיקים/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

טבילה פלוס נוף: שביל הבוסתנים בגולן

בשמורת הטבע סוסיתא שבדרום הגולן, במקום שמספק במה נהדרת לתצפיות נוף לעבר הגליל והכנרת שמנצנצת שם למטה, סומן לפני שנים ספורות שביל טיול מעגלי, קצר וחמוד להפליא. אורכו כ-1.5 ק"מ בלבד והוא מתחיל ומסתיים למרגלות אחד ממצפי הנוף המשובחים באזור: מצפה השלום.

המסלול אמנם קצר, אך נופיו דרמטיים, ולא רק בגלל הנוף הנשקף ממנו, אלא בזכות הלוק הבזלתי והבוסתנים הציוריים.
באמצע הדרך, מציץ המעיין - חבוי היטב בלב מעטה צמחייה, בדיוק כפי שמעיין שווה צריך להיות. מימיו ממלאים בריכה קטנה שבנויה מסלעי בזלת. אז טובלים מול נופי הכנרת המרשימים, וממשיכים להתעגל עם המסלול, עד סיומו הקליל.

הגעה למצפה השלום: מכביש 98 לפי השילוט לחנייה של המצפה, בפאתי כפר חרוב.

שביל הבוסתן מעיין בגולן. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
לוק בזלתי ובוסתנים הציוריים. המעיין בשביל הבוסתן בגולן/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

הלגונות של הזאכי

ברוכים הבאים לאמזונס הקטנה, מרחב שבו אתם מרוויחים פעמיים, פשוט כי מסלול הטיול והטבילה שזורים יחדיו. הזאכי, אחיו העמוק יותר, המאתגר יותר ואולי גם היפה יותר של המג'רסה הסמוך, מציע טיול מים למשפחות אוהבות לכת, בלב נופים מפתיעים הנראים כלקוחים ממחוזות אחרים. במילים פשוטות, זה נראה כמו ג'ונגל, מרגיש כמו ג'ונגל וכיפי כמו ג'ונגל.

שפך הזאכי, בצפון-מזרח הכנרת, מנקז כמה מנחלי הגולן לקראת התמזגותם בכנרת, מה שיוצר נופי מים שובי לב, עם לגונות פסטורליות ועושר בוטני מפעים. וכל הטוב הזה מגיע במסלול הליכה שרובו נערך בתוך המים, כך שלעתים אף יש צורך לשחות כדי לחצות בריכות מים. אז אם אתם עם ילדים קטנים, שמרו עליהם היטב והצטיידו במצופים, כמו גם ניילנו בתוך התיק את כל מה שחשוב, כי הכל נרטב. ועוד עניין טכני: קחו בחשבון הליכה איטית, מאחר שהמים זרועי סלעים קטנים (מה שגם מצריך נעלי או סנדלי הליכה טובים).

קחו בחשבון שלמרות שמדובר בהליכה של כשלושה ק"מ בלבד, הוא אורך כשעתיים-שלוש. הכל בזכות המים כמובן.

הגעה לשפך הזאכי: מכביש 92 מערבה בצומת גמלא ולפי השילוט.

טיול נחל הזאכי. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
טיול מים למשפחות אוהבות לכת. הזאכי/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

קלאסיקה בהרי ירושלים: עינות עמינדב

טבילת אביב ראשונה מומלץ לעשות במקום שמציע כמה וכמה אופציות רטובות. אז עינות עמינדב ("שביל המעיינות") שבהרי ירושלים. תחילת הטיול הקליל הזה בחורבת סעדים, לא הרחק מיד קנדי. מכאן יוצא שביל טיול לכיוון צפון-מזרח, שנע באיטיות מהורהרת על גבי שלוחה יפה ומיוערת, לצד טרסות ונופים צלולים של האזור.

שביל הטיול, שאורכו כשלושה ק"מ, ייקח אתכם אל שלוש בריכות מעיין שטובות לטבילה. כל אחת שונה מרעותה, אבל כולן חמודות, ובכולן שווה לטבול. אחת מהן נטועה ממש על המצוק וצופה אל העולם מגבוה. המעיין האחרון הוא עין תמר, וממנו ניתן לחזור באותה הדרך או בשביל ג'יפים מקביל. לקינוח, מומלץ לגלד עם הרכב לעין ספיר, הנמצא למרגלותיכם - זהו מעיין שנובע מתוך מערה אפלולית ונהדרת, ולצדו פינות סתלבט נעימות.

הגעה לנקודת ההתחלה והסיום: מכביש תל אביב-ירושלים לכביש 396 לכיוון עין כרם. פונים לפי השילוט ליד קנדי, ומשם בכביש מפותל לכיוון לחורבת סעדים. מחנים בחניון העליון, כאשר המסלול מתחיל ליד שלט מרובה סימוני שבילים.

שביל המעיינות עינות עמינדב. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
שלוש בריכות מעיין שטובות לטבילה. עינות עמינדב/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

הכרמל האחר: מערות אורנית ועין קדם

חשבתם שאתם מכירים היטב את הכרמל? קבלו טיול מפתיע, שנדמה כי אינו מוכר דיו. למעשה, גם כאשר הכרמל משופע במטיילים, נראה כי כאן תמיד יהיה ריק יותר. המסלול מתחיל בפאתי טירת הכרמל, ומטפס אל מערות אורנית, גבוה מעל ערוצו הציורי של נחל אורנית. מכאן רואים היטב את הים, ואת כל מה שסביבו.

מערות אורנית הן בעצם מערכת של חללים בגדלים שונים, שמספקים לא רק תחושה מסתורין אפלולית אלא גם מרפסות נוף פרטיות מול כל הירוק הזה.

אחרי שחקרתם את המערות, ניתן לרדת (בזהירות) לערוץ נחל גלים בשביל תלול, ולהמשיך מזרחה לניקבות של עין קדם (אל תתבלבלו עם מי קדם). כאן הכל נראה נראה פסטורלי, עם עצי זית קשישים ופלגי מים קטנים שחוצים את המרבדים הירוקים. אפשר להזדחל לאחת הניקבות ופשוט לטבול באפלוליות. כיף גדול.

הגעה: מכביש 4 נכנסים לרחוב ז'בוטינסקי בטירת הכרמל וממשיכים מזרחה עד לקצה רחוב עזרא לניאדו. מחנים ברחבת חניה בסוף הרחוב, ליד בית ספר. תחילת ההליכה בקצה צפוני של הרחבה (אל תתפתו לצעוד לצד המזרחי, במקום שבו ניצבים כמה שולחנות פיקניק ושלט שמכריז "פארק מונהיים". הדרך היחידה היא זו שמסומנת באדום). אורך המסלול: כ-3 ק"מ. הצטיידו בפנסים.

מערת אורנית הכרמל. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מערכת של חללים בגדלים שונים. מערת אורנית הכרמל/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

נופי הבקעה: "שביל המפקדים" ועינות פצאל

עם שם כה מחייב, יותר מכדאי לדגום את השביל הזה, שנחנך לפני כשלוש שנים. וכאשר אנחנו אומרים "לדגום", אנו מתכוונים לכך. כי אפשר כמובן לבצע את המסלול כולו, אך הוא קווי וארוך יחסית. האפשרות המשפחתית הנעימה היא פשוט ללכת, ליהנות מהטבע ומהנופים הפחות מוכרים של בקעת הירדן - ולחזור באותה הדרך.

שביל המפקדים מנציח את אל"מ אריה רגב וסרן גד מנלה שנפלו באזור זה בעת מרדף אחר מחבלים, לפני כ-50 שנה. השביל, שחולף בערוץ קניוני יפה ואל מול תצפיות נוף מרהיבות לאורך של כחמישה ק"מ, מתחיל במעלה אפרים ומסתיים בפצאל, לצד אנדרטת הבקעה.

וכפי שכבר רמזנו, למשפחות עם ילדים מומלץ לטייל בעיקר בחלקו הראשון (עד כביש 505), הקל יותר להליכה. בשל מיקומו, מעבר לקו הירוק, מומלץ לטייל בקבוצה. ובמיוחד במסלול זה, יש ללמוד היטב את תוואי הדרך מראש.

הגעה לנקודת ההתחלה: אזור התעשייה של מעלה אפרים.
ומהנוף הטרשי - לנוף המימי. בסמוך למסלול הטיול ממתין לכם נחל קטן שבו מעיינות, חלקם אינטימיים להפליא, כמעט פרטיים. זה יותר מתאים לשכשוך מאשר לקפיצת ראש, אבל אם אתם עם ילדים - הם ייהנו מכל רגע. גם בגלל המים הטובים וגם בגלל הפינות הסודיות שממתינות לצד הבריכות הקטנות והעצים הטובים שמנקדים את המרחב הירוק הזה.
הגעה לעינות פצאל: מכביש 90 מערבה לכביש 505 ומשם לפי השילוט.

עינות פצאל. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
יותר מתאים לשכשוך מאשר לקפיצת ראש. עינות פצאל/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

מדבר למשפחות: עין ירקעם והסנפיר הקטן

אחד ממסלולי הטיול היפים במכתש הגדול קרוי בשם "סנפיר קטן" (להבדיל מ"סנפיר גדול", המאתגר ממנו). הוא אמנם מתחיל בעלייה קצת קשה, אבל ההמשך חביב להפליא, וגדוש בנופים הפנורמיים של המכתש כולו, על גווניו, מרקמיו ותצורות הסלע היפו שבו.

את המסלול המעגלי, שאורכו כשלושה ק"מ, מתחילים בחניון החולות הצבעוניים (נקודה שווה בפני עצמה), וממשיכים על מצוק שנראה כמו, ובכן, סנפיר. ממרומי המצוק יורדים אל עומק המכתש, נטמעים בנוף המדברי, וחוזרים לנקודת ההתחלה.

הגעה: חניון החולות הצבעוניים במכתש הגדול, על כביש 225.

אחרי כל הצבעים המדבריים, דלגו עם הרכב אל מחוץ למכתש והגיעו לחניון של עין ירקעם (מכביש 206). זהו לא מעיין נובע אלא גבי מים, רמז לשיטפונות החורף. וחלקם עמוקים הרבה יותר ממה שאתם מדמיינים. טבלו בזהירות, התענגו על הנוף הקניוני שיוצר כאן פסלים מן הטבע, וקבלו את האביב כמו שצריך.

מעיין עין ירקעם. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
לא מעיין נובע אלא גבי מים. עין ירקעם/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully