וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכינו את הכרטיסים: 9 יעדים מנצחים בעולם שאמורים להיפתח שוב החודש

מגמת התאוששות גלובלית: פורטוגל, מקסיקו, יוון, איסלנד, קפריסין, איטליה וכמה מאיי הים הקריבי צפויים לפתוח החודש את שעריהם לתיירי העולם. מדריך לאופטימים

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בווידאו: יוון מנסה להציל את עונת התיירות: נפתחו בתי הקפה והמעבורות לאיים

יותר ויותר מדינות בעולם מתחילות לשחרר מעט את הלחץ, ולפתוח את גבולותיהן לתיירים. רק בשבוע שעבר, הכריזה הנציבות האירופית על תוכנית שנועדה להציל את עונת התיירות של הקיץ הקרוב ולסייע לתעשיית התיירות ביבשת.

אין ספק, כאשר מדברים על מגפה, דבר אינו ידוע וכל תוכנית עשויה להשתנות באופן מידי, אך עם זאת, יש מספר מדינות שכבר הכריזו על פתיחת שעריהן לתיירי העולם. זאת, בהתאם להנחיות ולמגבלות שנקבעו בכל מדינה ומדינה. אתר Insider מציג כמה מהבולטות שבהן.

1. פורטוגל: בין הראשונות להיפתח

פורטוגל הקלה לאחרונה את הסגר והתירה פתיחה מחודשת של חנויות ומסעדות, תחת מגבלות. ככזו, היא גם אחת ממדינות אירופה הראשונות להיפתח לתיירים. עם זאת, מאחר שהטיסות המגיעות ממדינות שמחוץ לאיחוד האירופי עדיין אסורות עד 15 ביוני, הרי שרוב התיירים מגיעים מתוך היבשת עצמה. בפורטוגל אומתו 31,007 חולי קורונה ונרשמו בה 1,342 מקרי מוות.

תיירים פורטוגל. ShutterStock
מהמדינות האירופיות הראשונות להיפתח. תיירים בפורטוגל/ShutterStock

2. איי פלורידה קיז: להציל את הכלכלה

שרשרת האיים פלורידה קיז (Florida Keys) נפתחת לביקורי תיירים היום, ב-1 ביוני, וזאת לאחר ששערי יעד זה נסגרו למבקרים ב-22 במרץ. עם זאת, כחלק ממגבלות הריחוק החברתי, תותר תפוסה של עד 50% מבתי האירוח והלינה. מדיניות זו תיבחן שוב לקראת סוף חודש זה.

התיירות היא ענף תעסוקה מרכזי באיים, וכמחצית מכוח העובדה קשור באופן ישיר או עקיף לתיירות.

האי קי ווסט בפלורידה. ShutterStock
האיים נפתחים היום. האי קי ווסט בפלורידה/ShutterStock

3. מקסיקו: קנקון, טולום וריביירה מאיה

עיר החוף קנקון (Cancun), מחוז התיירות ריביירה מאיה (Riviera Maya) ואתר עתיקות המאיה טולום (Tulum) שבמקסיקו, חוזרים לקבל תיירים בתחילת חודש זה (10-8 ביוני). אלו הם כידוע כמה מאתרי התיירות השוקקים והפופולריים ביותר במדינה, וחזרתם מתאפשרת גם בזכות חידוש הטיסות הבינלאומיות מאירופה וצפון אמריקה. הצפי הוא כי רוב המגיעים לאזור יעשו זאת למטרת כנסים או טקסי נישואין וחופשת ירח דבש.

חוף באזור קנקון, מקסיקו. ShutterStock
חוף בקנקון, מקסיקו/ShutterStock

4. קפריסין: תיירים ממדינות "בטוחות" בלבד

קפריסין צפויה לפתוח את שעריה לתיירים החל מ-9 ביוני. עם זאת, מדובר בתיירים שיגיעו ממדינות הנחשבות בטוחות בלבד, שבהם שיעורי ההדבקה והתחלואה נמוכים יחסית. נכון לעכשיו, רשימת המדינות הבטוחות כוללת את גרמניה, אוסטריה, יוון, פינלנד, דנמרק, נורבגיה - וגם ישראל.

בנוסף, הוחלט כי כל תייר שיידבק במחלה בעת שהותו באי, יקבל החזר כספי על הוצאות הלינה, האוכל והטיפול הרפואי. האי השכן רשם 941 מקרים מאומתים של קורונה, ו-17 מקרי מוות.

חוף באיה נאפה, קפריסין. -, אתר רשמי
אנחנו בין ה"מדינות הבטוחות". איה נאפה, קפריסין/אתר רשמי, -

5. איסלנד: בדיקות לכל תייר

ראשת ממשלת איסלנד קתרין יקובסדוטיר ציינה המדינה צפויה להיפתח למבקרים החל מ-15 ביוני. בנוסף, התכנון הוא לבצע בדיקת קורונה לכל מי שיגיע למדינה, כדי להימנע מבידוד. מי שבכל זאת יימצא חולה, יתבקש להיכנס להסגר של 14 יום.

באיסלנד, שבה 364,000 תושבים, חלו 1,803 בני אדם ומתו 10 מנגיף הקורונה.

הפארק הלאומי ת'ינגווליר, איסלנד. ShutterStock
מאמצע החודש תוכלו להתרשם מהנוף הזה, אבל אחרי בדיקה. איסלנד/ShutterStock

6. יוון: נפגעה מעט, נפתחת מהר

יוון, שנפגעה מנגיף הקורונה באופן קל יחסית, צפויה לקבל את תיירי העולם החל מאמצע יוני, כפי שפורסם בוואלה! תיירות. המדינה הטילה הסגר בשלב מוקדם יחסית, מה שהביא למספר נמוך יחסית של חולים ומתים. לעסקים רבים במדינה הותר להיפתח שוב כבר בתחילת ואמצע חודש מאי, כאשר בתי המלון יפתחו שוב היום - ב-1 ביוני. עוד נמסר כי המגיעים למדינה ייבדקו בנמלי התעופה, ובדיקות חום יבוצעו בכל בתי המלון והמסעדות.

חוף באי סאמוס, יוון. ShutterStock
בתי המלון נפתחים היום. חוף באי סאמוס, יוון/ShutterStock

7. איטליה: מתאוששת מהמכה

כידוע, איטליה היתה אחת המדינות שנפגעה מנגיף הקורונה באופן חמור במיוחד. 62 מיליון תושביה היו בהסגר במשך תקופה ארוכה, מ-10 במרץ ועד 4 במאי. כעת, עם ההתאוששות, הכריזה הממשלה כי תיירים ממדינות האיחוד האירופי יוכלו להגיע לארץ המגף החל מ-3 ביוני, ותיירים משאר העולם - ב-15 ביוני.

נוסף על כך, בעקבות המכה בענף התיירות, בסיציליה מציעים לממן לתיירים מחצית מכרטיס הטיסה ושליש מהוצאות בית המלון, אם תגיעו אליה לחופשה. אתמול (ראשון) פירסמנו כאן, כי חברת הלואוקוסט וויז אייר,תפתח קו חדש בין מילאנו לתל אביב כבר בחודש יולי הקרוב.

חוף Spiaggia dei Conigli למפדוזה סיציליה. Shutterstock, ShutterStock
יממנו לכם חצי מהוצאות החופשה. סיציליה/ShutterStock, Shutterstock

8. ספרד: מתכננים על סוף יוני

שר התחבורה הספרדי חוזה לואיס-אבאלוס הודיע כי הוא מקווה שספרד תוכל לקבל תיירים בסוף חודש זה. לא נמסרו פרטים נוספים על הגבלות צפויות, אם כי נכון לעכשיו, כל מי שמגיע למדינה צפוי לשהות בבידוד למשך 14 ימים. הצפי הוא כי עד לסוף יוני, יהיו הקלות משמעותיות גם בנושא זה.

ספרד רשמה את אחד משיאי מקרי מוות מקורונה באירופה, עם 27,709 מתים.

חוף בקוסטה בראווה בספרד. Shutterstock, ShutterStock
מקווים לפתוח בסוף החודש. חוף בקוסטה בראווה, ספרד/ShutterStock, Shutterstock

9. חופשה בקריביים: השערים נפתחים

נוסף על היעדים שצויינו, נפתחים בימיים אלו לתיירים מספר יעדים בים הקריבי. כך למשל האי הקריבי ארובה (Aruba) השוכן מצפון לחופי ונצואלה (צפוי להיפתח בטווח שבין 15-1 ביוני), איי הבתולה של ארצות הברית (U.S. Virgin Islands) שממזרח לפוארטו ריקו (נפתחו ב-1 ביוני) ומדינת האי סנט לוסיה (Saint Lucia), שבמזרח הים הקריבי (4 ביוני). גם מדינת האי אנטיגואה וברבודה (Antigua and Barbuda), אף היא במזרח הקריביים, תיפתח ב-4 ביוני.

חוף איגל ארובה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
חוף איגל בארובה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully