וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה המדינות באירופה שהודיעו על פתיחת התיירות בקיץ

13.5.2020 / 10:39

ביבשת כבר עושים קולות של פתיחת מסעדות ומלונות מהחודש, ואפילו גבולות בין מדינות שכנות. בסלובניה אפילו פתחו את שדה התעופה לטיסות מכל העולם, אבל יש מדינות שעוד נתונות בסגר. דוח מצב לקראת הקיץ

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בווידאו: אירופה מתחילה לצאת מהסגר: צרפת פותחת מסעדות

הטיסות מאירופה לישראל כבר מתחילות לחזור, ויותר ויותר חברות תעופה הודיעו על חידוש הקווים בין היבשת לתל אביב. ריינאייר, למשל, הודיעה אתמול (שלישי) על חידוש קווים בחודשים יוני ויולי, כמו גם וויז אייר החל מתחילת מאי וחברות תעופה אחרות. עדיין, הישראלים לא ממהרים לרכוש כרטיס כל עוד הנחיות הבידוד בחזרה לארץ תקפות.

ובתוך כך, אירופה מראה גם סימני התאוששות בתיירות של כל מדינה ומדינה, ויש כבר תאריכים רשמיים של פתיחת המלונות והמסעדות ברבות ממדינות אירופה המתויירות. כך למשל, בסלובניה פתחו אתמול את שדה התעופה בבירה לובליאנה למעבר של נוסעים מכל העולם, זאת לאחר שבועות שהיה סגור. בנוסף, גם המסעדות והמלונות נפתחו לתיירות.

גם שבדיה, פולין, שוויץ, בלגיה ואפילו ספרד נפתחו בתי המלון מחדש, כמובן בכפוף להנחיות הבריאות ושמירת הכללים של כל מדינה ומדינה. אוסטריה תפתח את המסעדות שלה ב-15 במאי ואת מלונותיה ב-29 בחודש. באירלנד, שקרובה לאנגליה מוכת הקורונה, הציבו תאריך די רחוק לפתיחת תשתיות התיירות במדינה - מלונות ב-20 ביולי ומסעדות ב-29 ביוני 2020. בגרמניה נפתחו רק המסעדות לעת עתה, כמו גם בהונגריה, סלובקיה ובקרואטיה. בפורטוגל המסעדות יפתחו ב-18 במאי ובבלגיה רק ב-18 ביוני.

לאט ובזהירות - אירופה נפתחת

מפת פתיחת התיירות באירופה. צילום מסך, צילום מסך
מפת פתיחת התיירות באירופה/צילום מסך, צילום מסך

מדינות שכנות פותחות גבולות

האיחוד האירופי מתכוון להודיע היום (רביעי) על הקלות בפתיחת כמה מהגבולות בין מדינות ביבשת, שבהן שורר מצב דומה ביחס להידבקות בקורונה. לפי אתר EURACTIV, מועצת האיחוד האירופי תדון היום בתוכנית בת שלושה שלבים שתכלית לפתוח את הגבולות בין מדינות עם רמת סיכון זהה להידבקות בקורונה. כך למשל, אוסטריה כבר הודיעה שתפתח את גבולותיה לתיירים מגרמניה וצ'כיה. אסטוניה, ליטא ולטביה יפתחו את גבולותיהן זו לזו ב-15 במאי, במה שנראה כמו יצירה של "בועת תיירות" בלטית.

לפי הערכת האיחוד, הנזק לתיירות העולמית בעקבות הקורונה יעמוד על 400 מיליארד אירו, כשאירופה תחווה חלק גדול מאותו הפסד, כשכמה ממדינות היבשת הבולטות, כמו ספרד ואיטליה, שהתיירות בהן היא גורם חשוב שתורם לתל"ג שלהן, יושפעו מכך יותר מאחרות. התפוקה הכללית של אירופה כולה מתיירות עומדת על 10 אחוזים.

מפתיעה לטובה. Shutterstock, ShutterStock
בשבדיה המסעדות ובתי המלון כבר פתוחים. גמלה סטאן, שטוקהולם/ShutterStock, Shutterstock

מסדרון תיירות גם בין אנגליה וצרפת

בנוסף, לפי פרסומים באירופה, גם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ונשיא צרפת עמנואל מקרון, סיכמו ביניהם על פתיחת מסדרון בין המדינות לקיץ הקרוב, שבו אזרחי שתי המדינות יוכלו לבקר במדינה הנגדית. ממשלת בריטניה פטרה את אזרחי צרפת מלשהות בבידוד של שבועיים, בניגוד לתיירים אחרים שבאים למדינה.

יוון, כפי שפורסם בוואלה! תירות, תקבל את התיירים אליה כבר ב-1 ביולי, זאת לאחר שמספר החולים בה קטן יחסית והתיירות היא גורם פרנסה חשוב במדינה - כמיליון איש - כרבע מכוח העבודה ביוון - עובדים בתעשיית התיירות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully