וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שמחכה לישראלים שיגיעו לנפוש ביוון השנה

להמציא תעודת בריאות לפני הטיסה, לשמור על מרחק בין מיטות השיזוף ותשכחו מהבופה המפנק במלון - פורסמו הנחיות החופשה לתיירים שיגיעו לנפוש ביוון בקיץ הקרוב. הבשורה הטובה: לא יבדקו אם נדבקתם בקורונה כשתטוסו הביתה

האי קרפטוס ביוון/צילום: מיתר שליידר פוטשניק

בווידאו: חופשה בקרפאטוס ביוון

היוונים כבר די מוכנים לפתיחת עונת התיירות שלהם, כפי שדווח בשבוע שעבר בוואלה! תיירות ,לאחר שמספר הנדבקים בקורונה והמתים קטן ביחס לשכנותיה באירופה. עתה מתפרסמים הפרוטוקולים של משרד התיירות ביוון על הנחיות שמגדירות מה צריכים התיירים לעשות כדי לנפוש ביוון השנה, ומאידך - אילו אמצעים צריכים כל המלונות, חברות התעופה והתיירנים ביוון לנקוט כדי להבטיח את בריאות התיירים, כבר ביולי הקרוב.

שר התיירות היווני הארי תיאוהאריס, חשף בסוף השבוע מספר כללים שהוחלט עליהם בשיתוף עם ארגון הבריאות הציבורי ביוון, ויועברו למפעלים תיירותיים להתייעצות והגשת הצעות.

כך למשל, על נוסעים שיעלו על טיסה מחו"ל ליוון, להיות בעלי תעודת בריאות תקפה שהונפקה במהלך 72 השעות שלפני טיסתם ליוון, ובה נכתב כי הם אינם נשאים של נגיף הקורונה. נוסעים ללא תעודת בריאות לא יורשו לעלות על טיסות.

בנוסף, אם חשבתם שהטיסות מעתה יהיו מרווחות יותר עם מושב ריק באמצע השורה - חשבו שוב. על פי הכללים ביוון, לא יהיו מקומות ישיבה ריקים בטיסות למדינה, בתוכה ומחוצה לה. קיבולת הנוסעים של כל המטוסים תהיה מלאה על מנת לתמוך בחברות תעופה. ומה תאכלו בטיסה? לנוסעים יוגשו רק חטיפים ארוזים בטיסות שאורכן עד ארבע שעות.

הנחיות נוספות שקשורות לתיירים נוגעות לעזיבתם את יוון עם תום החופשה, וכאן מגיעה בשורה די מעודדת: התיירים לא ייבדקו עם עזיבתם את המדינה כדי שיוכלו להימנע מהסגר ביוון.

נוסעים במחלקת תיירים במטוס. Shutterstock, ShutterStock
חושבים שהמושב האמצעי יהיה ריק? לא בטיסות ליוון/ShutterStock, Shutterstock

תיפרדו מהבופה המפנק

וגם המלונות שיקלטו אתכם צריכים להיות ערוכים לביצוע הנחיות ארגון הבריאות היווני. כך למשל, גם ביוון יש "מלונות קורונה" שבהם ישהו אנשים שיאובחנו כחולים בנגיף במהלך החופשה, למרות שהדבר די נדיר היות וב-276 איים מתוכם 280 ביוון לא נמצאו חולי קורונה. לפי ההנחיות, בכל יעד תיירות ביוון יפתח "מלון קורונה" כזה שאליו יובלו תיירים שנמצאו חולים.

בנוסף, כל אתרי הלינה והמלונות היווניים יחויבו בחוזה עם רופא, שיקבע באופן אישי או מרחוק (טלרפואה), האם יש לבדוק תייר עם חשש לקורונה. כל הבדיקות יבוצעו תוך שש שעות לכל המאוחר, כך שכל מי שנבדק כחיובי יכול להיות מועבר למלון הייעודי.

כמו כן, תינתן הדרכה מיוחדת לכללי היגיינה לכל צוות בכל מלון ביוון; לא יהיו מזנוני בופה במלונות (למעט אולי במלונות קטנים מאוד), והארוחות יוגשו לאורחים;

ומה בחוף? כל מיטות השיזוף ימוקמו במרחק מה בין אחת לשנייה וכל אחת תכיל כיסוי חד פעמי לכל תייר בחוף. אתמול פרסמנו כאן, שבספרד כבר החלו במדיניות של הפרדה בין המתרחצים בחוף, והקימו מערכת של גידור עם חבלים בין כל אדם ואדם שיגיעו הקיץ לחופים.

עוד בוואלה!

האם ככה נתחיל לבלות בחופים? מערכת הריחוק החברתי החדשה לקיץ 2020

לכתבה המלאה
מעיינות וידומאטיס צפון יוון. איל שפירא, איל שפירא
ב-276 איים מתוכם 280 לא נמצאו חולי קורונה. מעיינות וידומאטיס בצפון יוון/איל שפירא, איל שפירא

הישראלים - 'מלכי החופים' של יוון וקפריסין

עונת התיירות של יוון צפויה להתחיל, כאמור, בתחילת יולי, כשהריזורטים העונתיים קיוו להיפתח באותו החודש, אולם מלונות שפעילים כל השנה במדינה אמורים להיפתח כבר ב-1 ביוני.

לגבי טיסות טרם הוחלט על תוכנית משותפת של האיחוד האירופי לתעופה האווירית. עם זאת, יוון דנה כרגע באפשרות ליצור אזורי נסיעה בטוחים בין מדינות ספציפיות באיחוד. חברת התעופה היוונית בלו בירד איירוויס (Bluebird Airways) הודיעה כבר כי תחדש את טיסותיה בין יוון וישראל בתחילת יולי, במידה והרשויות יאפשרו זאת. לפי כוונת החברה, היא מבקשת להפעיל טיסות בין בסיס האם שלה בהרקליון (כרתים), כמו גם טיסות מקוס, רודוס, מיקונוס וסלוניקי לתל אביב.

בשנה שעברה הביאה בלו בירד כ-200 אלף נוסעים ישראלים ליוון, ועתה היא ממתינה להסכם ואישור תעופה בין המדינות, זאת לאחר שישראל רואה ביוון את אחת המדינות הבטוחות לחופשה בה, עקב הטיפול המהיר והיעיל בהתפרצות הקורונה.

"אני מאמין שהתיירים הישראלים יהיו בקיץ הקרוב 'מלכי החופים' של יוון וקפריסין", אומר לוואלה! תיירות מומחה התעופה והתיירות יוסי פישר. לדבריו, הסיבה לכך היא הקירבה הפיזית של המידנות הללו לישראל, כמו גם הקשרים המעולים ביניהן שיאפשרו מסדרון בריאות שיאפשר לתיירים עם "דרכון בריאות" לעבור ממדינה למדינה ללא צורך בחובת בידוד. "אם בשנים קודמות הורגלנו למחירי אירוח נוחים יחסית בהשוואה למחירים בארץ, בעונת הקיץ שתהיה קצרה - יולי, אוגוסט וספטמבר ואולי חלק מאוקטובר - המחירים יהיו ממש מחירי 'סוף עונה'" הוא מוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully