וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם לא לבד: שני שליש מהנוסעים לא יטוסו אם יאלצו להיכנס לבידוד

כמעט 70% מהנוסעים ישקלו אם לטוס אם ייאלצו להיכנס לבידוד של 14 יום עם נחיתתם, כך עולה מסקר חדש שנערך על ידי ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA), שמעריך: תנועת הנוסעים לא תחזור לעצמה לפני שנת 2024

צילום: ניב אהרונסון

בווידאו: נוסעים בנתב"ג לאחר הנחיית רה"מ לאסור נחיתות בישראל

אם גם אתם ממאנים לטוס לחו"ל בימים אלה בגלל החשש מלהיכנס לבידוד עם שובכם ארצה - אתם לא לבד. סקר חדש שנערך על ידי ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA), מראה כי מרבית הנוסעים לא יטוסו אם הדבר יהיה כרוך בתקופת בידוד של 14 יום.

הנחיות הבידוד בקרב מספר מדינות בעולם, ובעיקר באירופה, מחייבות בידוד לנוסעים שנוחתים במדינתן כשממשלת בריטניה אישרה בשבוע שעבר כי תנהג באמצעי בידוד בעתיד הקרוב. ווילי וולש, מנכ"ל קבוצת IAG, הבעלים של חברות התעופה בריטיש איירוייס ואיבריה, הזהיר כי קיבולת ההטסה של הקבוצה לתוך בריטניה ומחוצה לה תהיה "די מינימלית" בהינתן בידוד של 14 ימים לנוסעים שינחתו במדינה.

סקר יאט"א שנערך לאחרונה בקרב נוסעים, מצא כי 86 אחוזים מהם "מודאגים במידה רבה או מסוימת להיות בבידוד בזמן שהם טסים", ואילו 69 אחוזים "לא ישקלו לטוס אם מדובר בתקופת בידוד של 14 יום".

מיאט"א נמסר, כי הוא "קורא בחריפות לממשלות למצוא חלופות לשמירה או הנהגת אמצעי הגנה אחרים עם הגעה של נוסעים, כחלק ממגבלות הנסיעות שאחרי המגפה". בארגון הציעו לממשלות לנקוט ב"גישה המבוססת על בדיקת הסיכון להדבקה, וזאת כדי לספק לממשלות את הביטחון לפתוח את גבולן ולהימנע מבידוד.

הצעדים המוצעים לפי יאט"א הם:
1. מניעת טיסה לאנשים עם סימפטומים של קורונה על יד בדיקת טמפרטורה ומדדים אחרים.
2. התייחסות לסיכונים של נוסעים אסימפטומטיים בממשלות המנהלות מערכת איתנה של הצהרות בריאות ומעקב אחר חולים.

נוסעי טיסה מוונצואלה לקובה ממוגנים עם מסיכות, קורונה, 16 מרץ 2020. רויטרס
רובנו חוששים מהבידוד ביעד. נוסעי טיסה מוונצואלה לקובה במרץ 2020/רויטרס

תנועת הנוסעים לא תחזור לעצמה עד שנת 2024

עוד עולה מהסקר, כי 58 אחוזים מהנוסעים באוויר "ימירו במידה רבה או מסוימת את תכנון נסיעתם המקורית ללחופשה פנים-ארצית". ביאט"א מזהירים, כי תנועת הנוסעים אינה צפויה לחזור לכמות של 2019 עד שנת 2024. "גירוי משמעותי מצד ממשלות בשילוב נזילות מבנקים מרכזיים יעצימו את ההתאוששות הכלכלית ברגע שהמגיפה תהיה תחת שליטה", אמר אלכסנדר דה ג'וניאק, מנכ"ל יאט"א. "אבל לבנות מחדש את אמון הנוסעים ייקח זמן רב יותר. וגם אז, סביר להניח שנוסעים פרטיים ועסקיים ינהלו בזהירות את הוצאות הנסיעות ויישארו קרובים יותר לבית".

לדבריו של דה ג'וניאק, השפעות המשבר על נסיעות ארוכות טווח יהיו חמורות בהרבה וימשך זמן ארוך יותר מהצפוי בשווקים המקומיים. "אפילו בנסיבות הכי טובות, משבר הקורונה יעלה במשרות עבודה רבות וישדוד הצמיחה הכלכלית שמקורה בתעופה", הוא הוסיף. "כדי להגן על יכולתה של התעופה להיות זרז להתאוששות הכלכלית, אסור לנו להחמיר עם ניבוי הקורונה הזו ולהפוך את הטיסות לבלתי אפשרית עם בידודים.

"אנו זקוקים לפיתרון לטיסות בטוחות שעונה על שני אתגרים: לתת לנוסעים ביטחון לטוס בעולם וללא טרחה מיותרת, ולתת לממשלות ביטחון שהם מוגנים מייבוא הנגיף על ידי הנוסעים. ההצעה שלנו היא לקבוע אמצעים זמניים ללא בידוד עד שיהיה לנו חיסון, דרכוני בריאות או בדיקות כמעט מיידיות נגד קורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully