וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם ממליצים: "כשהקורונה תיגמר, כדאי לצאת לחופשה בתל אביב"

12.5.2020 / 7:47

בכתבה נרחבת שפורסמה בסוכנות הידיעות הבינלאומית "בלומברג" שבסיסה בניו יורק, מתוארת תל אביב כעיר של תענוגות, תרבות עולמית וקולינריה משובחת. "הבחירה הראשונה שלכם כשיהיה בטוח לטייל", נכתב עליה. וגם: איזו שכונה זכתה בכינוי "מטונפת ומדהימה"?

עריכה: שאול אדם

בווידאו: מטיילים בתל אביב לאחר הקלת ההנחיות

ישראל בעידן של אחרי המגפה: אם גם אתם חושבים על היעד הראשון שאליו תטוסו אחרי שמשבר הקורונה ייגמר, נראה שבארה"ב כבר יש מועמדת ראויה - תל אביב.

אתמול (שני) פורסמה ב"בלומברג", סוכנות הידיעות הבינלאומית שבסיסה בניו יורק, כתבה נרחבת, מפרגנת וגדושה באופטימיות שמוקדשת כולה לעיר העברית הראשונה, שסומנה על ידי כותב הכתבה, העיתונאי בריאן שיפר (Brian Schaefer), כיעד מומלץ לחופשת תיירות לימי הפוסט-קורונה. "תל אביב שובה את הלב בזכות הניגודים המתקיימים בה", פותח שיפר. "זוהי עיר נועזת, גדושה בתרבות ובתענוגות קולינריים ברמה עולמית. והיא גם תהיה הבחירה הראשונה שלכם ברגע ששוב יהיה בטוח לטייל ברחבי העולם".

בית קפה בשדרות רוטשילד בתל אביב. Shutterstock, ShutterStock
"שובה את הלב בזכות הניגודים בה". בית קפה ברוטשילד, תל אביב/ShutterStock, Shutterstock

"שילוב של פריז, ניו יורק וסן דייגו"

שיפר פותח ומספר על חוויותיו בתל אביב שבועות לאחר התפרצות הקורונה בישראל סביב חג פורים (או כפי שהוא מתאר אותו: "חג שהוא שילוב בין ליל כל הקדושים יחד עם קרנבל המרדי גרא").

"זהו החג שבו נוהגים הישראלים לשתות לשוכרה. הייתי בעיר בפורים האחרון, בחודש מרץ, וצפיתי בדמויות של פיראטים, נסיכות וג'וקר שצעדו בשדרות רוטשילד. הברים היו מלאי חיים, למרות שלא מעט תושבים כבר נאלצו לשהות בבידוד", כתב שיפר.

כידוע, מיד לאחר פורים הוטלו המגבלות שכולנו מכירים היטב, מה שגרם לכתב לחזור לביתו בניו יורק, אך להמשיך ולחלום על שיבה לעיר האהובה עליו. הוא מציין כי מזה זמן רב, העניקה לו תל אביב השראה, בעיקר בזכות הסתירות והניגודים המתקיימים בה בצוותא. הוא מתפייט ומתאר את הווייב הרגוע ששורר בחופי העיר, לצד האווירה הקוסמופוליטית שבחלקיה האחרים של תל אביב. "היא מזכירה את פריז בסצנת בתי הקפה שלה, את ניו יורק בקטע התרבותי החזק, ואת סן דייגו באווירה הסקסית שבה".

לצד כל אלו, הוא מתאר את תרבות השווקים שבעיר, המתקיימים תחת כיפת השמים, ובהם מציעים "שפע בלתי נדלה של תבלינים והרים של פירות יבשים. כל זאת, כאשר ברקע נשמעים קולות המואזינים במסגדי יפו".

שיפר, שהתגורר בעיר במשך שלוש שנים בעת שהיה סטודנט, מציין כי תל אביב מאתגרת אותו כל העת - ובעיקר מפתה אותו בקסמיה שוב ושוב. "לפני כשבע שנים חזרתי לניו יורק, אך מאז, מדי שנה בשנה, אני חוזר ומבקר בתל אביב".

עוד בוואלה!

ה"סאן" הבריטי מרים לישראל בכתבה מפרגנת במיוחד

לכתבה המלאה
בית קפה בתל אביב פתוח למרות ההנחיה להשבתה למניעת התפשטות נגיף הקורונה. ראובן קסטרו
תל אביב" מזכירה את פריז בסצנת בתי הקפה שלה"/ראובן קסטרו

"נווה צדק גנדרנית, ופלורנטין - מטונפת ומדהימה"

לדבריו, אחת מאהבותיו הגדולות היא להקת בת שבע - להקת המחול המוכרת בעולם כולו, שעליה אף כתב לא מעט בתפקידו כמבקר מחול. הוא מתאר בחיבה את המקום בו פועלת הלהקה: "מרכז סוזן דלאל, השוכן בכיכר אבן גיר לבנה שבה עצי דקל, בלב שכונת נווה צדק הגנדרנית". הוא מתאר את חנויות הבוטיק שבסמטאות השכונה, כמו גם את חוויותיו הקולינריות ב"גלידה אניטה" ובמסעדת דלאל, שם התנסה במנת מסבחה חציל ועדשים מומלצת.

עוד הוא מציין, כי סצנת האוכל מהווה את אחד המנועים של העיר תל אביב. הוא מקווה כי בקרוב גם חבריו הניו יורקים יוכלו לדגום את הפיתות הבצקיות ואת מנות הבשר הייחודיות שמציע השף אייל שני ב"מזנון" המפורסם. לדבריו, ניתן גם לטעום את הטעמים של אייל שני גם בלונדון ובניו יורק, אך התפאורה המתאימה ביותר לעשות זאת היא תל אביב הסואנת.

עוד ממליץ שיפר על מוסדות קולינריים ידועים נוספים בעיר, בהם "פורט סעיד" וכן" אברקסס" בליליינבלום, שם הוא ממליץ על דרינק של ערק. כל אלו, לצד מקומות כגון "ג'וז ולוז" או "דלידה", השוכנים בפלורנטין, שאותה הוא מכנה "שכונת ההיפסטרים המטונפת והמדהימה, שלה נהגתי לקרוא 'בית'". הוא כותב כי "הסעודות במקומות הללו הן טקס מבולגן, משותף, שבו סועדים זרים יחדיו, כתף אל כתף". זוהי בעיניו תמצית חוויית האוכל התל אביבית.

סיור אוכל בפלורנטין. : דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
"סצנת האוכל מהווה את אחד המנועים של העיר". פלורנטין/מערכת וואלה! NEWS, : דור קדמי

מהשדרה לכיכר - וחלומות על שקשוקה

עוד מספר שיפר, כי בין מסלולי הטיול האהובים עליו בעיר היתה הדרך שיורדת מהקצה המערבי של שדרות רוטשילד ועד לגן השקוע שבכיכר הבימה. משם אל כיכר דיזנגוף ומנת שקשוקה במסעדת "לה-שוק". "זוהי אחת משפע של מקומות שמציעים שקשוקה, שמככבת בחלום שלי על חזרה לתל אביב", הוא מציין בגעגוע.

מוקד עניין נוסף שעליו הוא ממליץ הוא טיול לאורך שדרות בן גוריון. שם הוא מפציר במבקרים העתידיים לדגום שייק תמרים וטחינה בדוכן של "תמרה". משם אל אזור המרינה, לטבילה בבריכת גורדון, שמימיה הם מי ים מלוחים. משם הוא ממליץ לפנות דרומה ולצעוד על קו החוף עד נמל יפו ושוק הפשפשים.

שיפר מספר כי ברוב הפעמים שבהן הוא מבקר בתל אביב, הוא מתאכסן בדירות Airbnb, אך הוא ממליץ לבחון את "סוויטת הגן" במלון נורמן, שאותו הוא מתאר כ"נווה מדבר מודרניסטי שכאילו נלקח משנות ה-20". ואם כבר ענייני לינה - הוא מספר כי בביקוריו בישראל, הוא נוהג לבלות רבות בצימרים באמירים ובדירות שיקיות במצפה רמון, אל מול המכתש. עוד הוא ממליץ על "ערבסק" - מרכז לאומניות ואירוח השוכן בעיר עכו.

"הכתיבה על תל אביב היא בעבורי חלום בהקיץ", הוא מסיים. "אולי אחזור לעיר בפורים הבא. אולי, בשנה הבאה, נשתה שוב לשוכרה - כמו שצריך".

רשת אינטרנט אלחוטית חופשית בכל תל אביב- קמפיין של עיריית תל אביב מעל שדרות בן גוריון. דרור עינב
שיפר ממליץ לטייל לאורכן. שדרות בן גוריון בתל אביב/דרור עינב

ומה דעתכם?

הייתם ממליצים לתיירים להגיע לת"א אחרי הקורונה? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully