וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דברים שאתם חייבים לעשות ולראות בחו"ל לפחות פעם בחיים

8.10.2015 / 17:00

בין אם אתם נוסעים כמה פעמים בשנה לחו"ל, או בין אם מדובר בנסיעה שמתרחשת אחת לכמה שנים - לכולנו יש רשימה של מקומות שאנחנו חייבים לראות. מצליחים לנחש מה נכנס לרשימה של אתר התיירות TripAdvisor?

העיירות אמלפי, סורנטו וקאפרי בדרום איטליה/צילום: זיו ריינשטיין עריכה: רן צימט

חלק מאיתנו נוסעים לחו"ל כל הזמן, אחרים מטיילים פעם בשנה, ויש כאלה שבשבילם טיול לחו"ל הוא מאורע מאוד נדיר. הדבר המשותף לכולם הוא שלכולם יש רשימה של מקומות שהם חייבים להגיע אליהם לפני שהם מחזירים את נשמתם לבורא.


עוד טיולים מיוחדים בחו"ל:
לראות ולא להאמין: ככה נראה הקיץ של הזוג היפה בעולם
בטן-גב בשילוב ספארי: השילוב המנצח של טנזניה
בין טיריון לאניסטר לצחי בוקששתר: טיול ג'יפים ברומניה


רגע אחרי סיום החגים וההבטחות שנתתם לעצמכם לשנה החדשה, הנה 10 המקומות על פי אתר Tripadvisor שאתם חייבים לראות בחיים האלה. כי מי יודע אם אחרי זה עוד תהיה לכם הזדמנות.

1. איסלנד: לראות את הזוהר הצפוני

הדבר הראשון שמופיע ברשימה שהתהוותה על ידי חברי הקהילה של האתר לא מפתיע. את הזוהר הצפוני אומנם אפשר לראות גם ממקומות יותר שגרתיים כמו ארה"ב או קנדה, אבל במדינות הסקנדינביות, כמו איסלנד, תוכלו לראות אותו במלוא תפארתו.

המישורים הפתוחים של הפארק הלאומי ת'ינגווליר (Thingvellir), שהוכרז כאתר מורשת אונסק"ו, בו הלוחות היבשתיים נפגשים נחשבים למקום הכי טוב לצפות בתופעת הטבע המרהיבה על יבשת איסלנד. תחת שמים בהירים או בלילה מקפיא בתחילת מארס, זהו המקום הנפלא ביותר לראות את האורות רוקדים. על אף שהמחזה נמשך רק כרבע שעה, זה שווה כל דקה.

הזוהר הצפוני איסלנד. ShutterStock
אחד מהמחזות המרהיבים בעולם. הזוהר הצפוני/ShutterStock

2. בורה בורה: לישון בבקתה במים

ומתופעת טבע לילית אנחנו עוברים לאחד ממקומות הנופש המפנקים בעולם – בורה בורה. ולא סתם לשם, אלא לאתרי הנופש היוקרתיים, עם הבקתות המפנקות, האהובות על הסלבס הכי נחשבים בעולם.

קחו למשל את מלון סנט ריג'ס היוקרתי ששוכן באי בפולינזיה הצרפתית ,ונחשב לאחד החביבים על שחקניות כמו ניקול קידמן ובעלה הזמר קית אורבן או על ג'ניפר אניסטון ובעלה הטרי ג'סטין ת'רו, שבילו בו את ירח הדבש שלהם.

אל בקתות המלון שנמצאות ממש בתוך ים הטורקיז מגיעים במסוק או בסירה, כשלחלק מהן ישנה בריכה פרטית משלהן, אם החוף המדהים לא מספיק לאורחים. והמחיר? 15,000 דולרים ללילה בסוויטה. אחרי זה באמת אפשר למות.

בונגלו בבורה בורה. ShutterStock
לשם ועכשיו, תודה. בורה בורה/ShutterStock

3. יוון: לראות שקיעה בסנטוריני

את הפריט הבא ברשימה יהיה הרבה יותר קל להגשים, פשוט כי הוא ממוקם לא רחוק מאיתנו, במדינה שאין כמעט ישראלי אחד שלא היה בה - יוון. ואם לדייק אז באי סנטוריני, בו השקיעות נחשבות ליפות בעולם.

האי שנכנס רק באפריל השנה למקום הרביעי ברשימה של אותו אתר שהצהיר על עשרת האיים המושלמים בעולם, הוא בעצם קבוצת איים, שנחשבת פופולרית מאוד בקרוב מטיילים. חלק מהקסם מגיע בזכות הבתים הלבנים עם הגגות הכחולים, האוכל המצויין והצוקים שנוצרו מפעילות גאולוגית של הר געש.

שקיעה בסנטוריני. ShutterStock
חלום שניתן להגשים די בקלות. שקיעה בסנטוריני/ShutterStock

4. פרו: ללכת בשביל האינקה למאצ'ו פיצ'ו

שביל האינקה (אינקה טרייל) שיוצא מהעיר קוסקו אל מאצ'ו פיצ'ו , נחשב לאחד הטרקים המרהיבים בעולם, והוא עובר בדרך מתפתלת בין הרי האנדים, יערות גשם, פסגות מושלגות, ומבנים עתיקים של בני האינקה. נקודת השיא של הטיול, היא צפיה בזריחה העולה מעל שרידי העיר העתיקה.

השביל שאורכו 43 קילומטרים נחשב לטרק בדרגה בינונית-גבוהה והתקופה האידיאלית לטייל בו היא בין החודשים מאי-ספטמבר.

אתר מצ'ו פיצ'ו פרו. ShutterStock
היסטוריה של תרבות עתיקה. מאצ'ו פיצ'ו/ShutterStock

5. איי גלפגוס: לחקור את הטבע הפראי

אם אתם אוהבי חיות, זה טיול שאתם חייבים לעצמכם. לפחות פעם בחיים ועדיף כמה שיותר שמוקדם, שכן פלא הטבע הזה נמצא בסכנת הכחדה. הסיבה היא כמובן בני האדם.

איי גלפגוס הם אחד מיעדי התיירות הידועים והמבוקשים ביותר בעולם והם היוו השראה לדרווין בתיאוריית האבולוציה שפיתח. קבוצת האיים בלב האוקיינוס השקט המרוחקים אלף קילומטרים מאקוורדור, כוללים כאמור מגוון מרהיב של בעלי חיים - מצבי הים הענקים הפורמסים ועד לכלבי ים וזני ציפורים נדירים. בנוסף לכך, החופים הלבנים והרי הגעש הפזורים בהם, מהווים גם הם אטרקציה תיירותית, שרק נותר לקוות שעוד תהיה קיימת לדורות הבאים.

עוד באותו נושא

הטבע ואנחנו: פלאי עולם מדהימים שבסכנת הכחדה

לכתבה המלאה
איי גלאפגוס, אקוודור. ShutterStock
פיסת טבע פראית ונדירה. איי גלפגוס/ShutterStock

6. איטליה: לבקר בחופי אמלפי

החוף של אמלפי שכולל עיירות ציוריות כמו סורנטו, ראבלו ופוזיטנו נחשב לאחד המקומות הבודדים בעולם, שלא משנה לאן תכוון את המצלמה שלך – יצא לך טוב. הביתם הצבעוניים שמשבצים את המדרונות התלולים והצוקים שיורדים לחוף, האוכל האיטלקי הנהדר, מזג האוויר הטוב והאווירה הרומנטית הופכים את האיזור לאחד מיעדי התיירות המבוקשים בעולם.

חוף אמלפי, פוזיטאנו, איטליה. ShutterStock
הנוף הרומנטי בעולם. חופי אמלפי/ShutterStock

7. דרום אפריקה: לעשות את הספארי בפארק קרוגר

נסיעה לספארי באפריקה היא משאלת ליבם לא רק של חובבי חיות מושבעים אלא גם של הרתפקנים וחובבי טבע. ההזדמנות לראות חיות כמו אריות, ג'ירפות, קרנפים ופילים, בשטח המחייה הטבעי שלהם היא נדירה ולרוב מתרחשת רק פעם בחיים. אם בכלל.

הפארק הלאומי קרוגר בדרום אפריקה הוא אחת משמורות הטבע הגדולות בעולם (בערך בגודל של ישראל) וככל הנראה גם המוצלחת בהם. בשמורה תוכלו להיתקל במאות מינים של חיות, גדולות וקטנות ובאלפי צמחים מזנים שונים. בפארק גם זורמים שני נהרות נהר טמבוטי (Tamboti) ונהר לטאבה (Letaba) וקיימים מסלולי הליכה מיוחדים.

ספארי לילה אריה שואג קרוגר פארק. ShutterStock
משאלת לב של אנשים רבים. אריה בשמורת קרוגר בדרום אפריקה/ShutterStock

8. ארה"ב: לנסוע על כביש 66

כביש 66 המקורי שמוביל מאילינוי לקליפורניה כבר אומנם אינו קיים במכונתו הנוסטלגית, אבל עדיין אפשר ליהנות מחלקים
ממנו וממזכרות קיטשיות שמפוזרות לאורכו מימים שעברו.

הכביש שחיבר את המזרח והמערב החל משנות ה-20, לא נחשב כיום לקל לנסיעה, מכייון שכאמור הוא לא חלק ממפת הדרכים בארה"ב. יחד עם זאת אלה מכן שרוצים לדהור על קלאסיקה, לעבור בין עיירות ולחוות "אמריקנה", הטיול מומלץ בחום.

כביש 66 בדרך לקליפורניה. ShutterStock
בדרך לקליפורניה. כביש 66/ShutterStock

9. אנטארקטיקה: לבקר ביבשת המרוחקת

למרבה הצער בשנים האחרונות יבשת אנטרטיקה מוזכרת רק בשילוב במילים "התחממות גלובלית". גם פה, מדובר ביבשת מרוחקת ומושלגת, שכדאי להספיק ולבקר כמה שיותר מהר. אם בעבר היא נחשבה למסוכנת ולכזו שמושכת אליה רק את התיירים ההרפתקניים ביותר, כיום אנטארקטיקה מושכת גם תיירים מהסוג היותר סטנדרטי.

הקיץ הקצר ששורר ביבשת הדרומית ביותר בעולם מתרחש בחודשים דצמבר- פברואר הוא הזמן היחיד בו אפשר לבקר בה, ובתקופה זו ישנו אור במהלך 20 שעות ביממה וטמרפטורות של לא יותר מ-10 מעלות צלזיוס.

הטיול ליבשת נחשב עדיין יקר, אבל למי שרוצה לראות מרחבים מושלגים, להקות פינגוינים ולווייתנים, אנטארקטיקה מציעה טיול אחר. לא מדובר בעוד חופשה.

הפשרת קרחונים באנטרקטיקה כתוצאה מההתחממות הגלובלית, מרץ 2015. AP
מהר לפני שיגמר. אנטארקטיקה/AP

10. מוסקבה: לעלות על הרכבת הטרנס-סיבירית

הרכבת הטרנס-סיבירית מחברת בין רוסיה לסין, ועוברת דרך המישורים הגדולים של מונגוליה. מסלול הרכבת נחשב לארוך ביותר בעולם אורכו 9,288 קילומטר והוא חוצה שמונה אזורי זמן. נסיעה בקו הטרנס-סיבירי הקו הארוך ביותר, מתחילתו ועד סופו אורכת כשבוע. בנוסף אליו לרכבת קיימים עוד שני קווים עיקריים קצרים יותר, הטרנס-מנצ'ורי והטרנס-מונגולי. כך או כך, תהיו בטוחים שבמהלך הנסיעה תשנו לא רק אזורי זמן, אלא גם נופים שכוללים מדבריות, נופים מושלגים, אגמים ויערות.

הרכבת הטרנס-סיבירית. ShutterStock
לעבור שמונה איזורי זמן בנסיעת רכבת אחת. הרכבת הטרנס-סיבירית/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully