וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגרית מאוסטריה מספרת בדיוק מה היא חושבת עלינו

17.11.2014 / 12:23

אחרי שביקרה וטיילה לבדה בסין, קנדה, מקסיקו ומרוקו, ולמרות מה ששומעים בחדשות באירופה, הגיעה בשבוע שעבר לארץ הבלוגרית הנודעת, ויקטוריה אורבנק, לסיור התרשמות ראשון בישראל. בראיון מיוחד לוואלה! היא אומרת: "אהבתי כל רגע במקום המיוחד הזה"

בלוגרית תיירת אוסטרית ויקטוריה אורבנג. ויקטוריה אורבנג, אסור להשתמש
"לא היתה לי תמונת מציאות מעודכנת לפני שהגעתי". הבלוגרית ויקטוריה אורבנק/אסור להשתמש, ויקטוריה אורבנג

"שאלו את עצמכם מה באמת חשוב לכם ולאחר מכן האם יש לכם את האומץ לבנות את החיים שלכם סביב התשובה", במילים אלה פותחת ויקטוריה אורבנק, אוסטרית צעירה, את בלוג הנסיעות המצליח שלה Chronic Wanderlust.

לפני כמה שנים, ב-2009 ליתר דיוק, היא החליטה לאבחן את עצמה כ"מטיילת כרונית" ומאז החלה לפקוד לא פחות מ-20 מדינות בעולם, לבדה, עם תרמיל על הגב. ב-Chronic Wanderlust ויקטוריה מעניקה, בין השאר, שלל עצות וטיפים למסלולי טיול, ממליצה על ציוד לנסיעות, עונה לשאלות מטיילים ובעיקר מספר על חוויותיה בחו"ל.


עוד בוואלה! תיירות:
נתפסה על חם: צפו בחדרנית מחטטת בחפצים של אורח
לואוקוסט "כחול-לבן": אל על משתלטת על ארה"ב
זה רשמי: נבחר האי היפה ביותר בעולם


אחרי שביקרה וטיילה לבדה בסין, קנדה, מקסיקו ומרוקו, ותרה כל חלקה ברחבי אירופה, נדמה שאין מילה מתאימה יותר מהמילה "אומץ" שמופיעה בפתיח הבלוג, כדי לתאר את מה שחשו חבריה ומשפחתה לפני שהגיעה לראשונה לישראל בשבוע שעבר, כאורחת משלחת בלוגרים שיזם משרד התיירות.

בדף הפייסבוק שלה, העלתה אורבנק לא מעט פוסטים מחוויותיה בישראל, כמו גם עשרות תמונות של הכותל, ים המלח, המדבר, חוף הים בתל אביב, קומראן ושאר אתרים מוכרים בארץ וכתבה עליהם. למשל, על גרפיטי בתל אביב רשמה: "אני לא יכולה שלא להתאהב בעיר הזו", ובביקור בירושלים כתבה: "יום אחרון פה, באחת המדינות המהממות שביקרתי בהן".

בלוגרית אוסטרית ויקטוריה אורבנג CTR.. ויקטוריה אורבנג,
העלתה עשרות תמונות לפייסבוק שלה. ויקטוריה בקומראן/ויקטוריה אורבנג
בלוגרית תיירת אוסטרית  ויקטוריה אורבנג. צילום מסך: פייסבוק ויקטוריה אורבנג, אסור להשתמש
"ישראל 2014" על חוף ימה של תל אביב/אסור להשתמש, צילום מסך: פייסבוק ויקטוריה אורבנג
בלוגרית תיירת אוסטרית  ויקטוריה אורבנג. צילום מסך: פייסבוק ויקטוריה אורבנג, אסור להשתמש
"המדינה כולה מוצפת במין הילה שאין בשום מקום אחר". בלבוש אוסטרי בים המלח/אסור להשתמש, צילום מסך: פייסבוק ויקטוריה אורבנג

אורבנק: "הבדיקות הביטחוניות בנתב"ג היו מקיפות וארוכות"

אורבנק: "הרגעים הראשונים בתל אביב היו קסומים, במיוחד כשהלכנו בטיילת לאורך הים לכיוון יפו"

המשבר בתיירות הנכנסת וההרעה במצב הביטחוני במספר ערים, מעלים שאלות בנוגע לאטרקטיביות של ישראל בעיני תיירים בעולם. לכולנו ברור שמה שרואים מכאן לא דומה בשום צורה למה שרואים משם, אבל בואו נודה: מספיק דיווח זוטר על התפרעות פוליטית ברחובות, או הפגנה צדדית כדי לדכא לנו את החופש, וגם אנחנו מתחילים לקבל "רגליים קרות".


הכתבות החמות בוואלה! תיירות:
מפחיד ומרגש כאחד: צפו במטוס השקוף של העתיד
כך מאבדת אילת את מקומה על מפת התיירות
הלונלי פלנט בחר: 10 הערים הכי טובות ל-2015


כל מי שעוסק בתיירות יגיד שהתשובות של ויקטוריה לא מפתיעות, שרק מי שביקר ושהה כאן יודע את האמת. עם זאת, יש לציין שהבלוגרית, ואחרים, היתה אורחת משרד התיירות, שהסיע, מימן ודאג להראות את ישראל בצורה היפה (ואולי פחות אובקייטיבית) ביותר שיש. ובכל זאת, התחושות שעמן היא שבה לאוסטריה חשובות והכרחיות עבור מי שעדיין מנסה לעודד תיירות בימים של מאבקים אלימים ופיגועים בנפש. אתר monitor ערך עמה ראיון מיוחד עבור וואלה!.

ויקטוריה, האם תחושת הביטחון שלך במהלך הטיול בארץ היתה מלאה?
אורבנק: "לפני שאני נוסעת אני תמיד בודקת באינטרנט את המצב הביטחוני של היעד או המדינה שאליה אגיע. משרד החוץ האוסטרי לא היה נחרץ ולא המליץ על מצב בעייתי, לכן לא מצאתי סיבה למה לא להגיע לישראל. המשפחה והחברים שלי היו נחרצים יותר ועסקו בחששות, אבל לא היתה לכך סיבה אמיתית. הבדיקות הביטחוניות בנמל התעופה היו מקיפות וארוכות אבל קיבלתי את זה בהבנה. בגדול, אני חייבת לומר שהרגשתי בטוחה ונהניתי מהטיול בישראל".

האם החוויות והמראות שלך בישראל ענו על הציפיות הראשוניות?
אורבנק: "לא היתה לי תמונת מציאות אמיתית ומעודכנת לפני שהגעתי. הקשר היחיד היה עם סיפורים שקראת בתנ"ך, אז בדימיון ראיתי נוף של של אדמה, כפרים קטנים ורועי צאן. הרגעים הראשונים בתל אביב היו קסומים, במיוחד כשהלכנו בטיילת לאורך הים לכיוון יפו. טיול רגוע אמנם, אך מלא אנרגיות חיוביות. מצד אחד הים וקול הגלים ומצד שני משפחות מטיילות וחובבי ספורט שרצים על הטיילת. אני מודה שהביקור האיר את עיני ואהבתי כל רגע במקום המיוחד וההיסטורי הזה".

ממה התרשמת הכי הרבה?
אורבנק: "המדינה כולה מוצפת במין הילה כזאת שאין בשום מקום אחר. השילוב בין סצינת הסטראט-אפ והמקומות הקדושים לדתות השונות עושה את כל הקסם".

עוד באותו נושא

הפיתרון לבעיית התיירות בארץ: תביאו את הרוסים

לכתבה המלאה
בלוגרית אוסטרית ויקטוריה אורבנג CTR.. ויקטוריה אורבנג,
"בישראל לא הרגשתי פחות ביטחון מבביתי שבאוסטריה". בקיסריה העתיקה/ויקטוריה אורבנג
בלוגרית תיירת אוסטרית  ויקטוריה אורבנג. mhkuo nxl; פייסבוק ויקטוריה אורבנג, אסור להשתמש
אתר חובה לתיירים. ויקטוריה טובלת בים המלח/אסור להשתמש, mhkuo nxl; פייסבוק ויקטוריה אורבנג

"אני מצפה לחזור לטעום מנות ישראליות טיפוסיות"

אורבנק: "אין מדינות רבות שהשפיעו עליי יותר מישראל ואני מקווה לחזור בקרוב"

האם לדעתך תחזרי לכאן בעתיד?
אורבנק: "הלוואי ולא הייתי חייבת לעזוב, אבל כן. אני יודעת שאחזור לכאן בהקדם האפשרי לראות ולהכיר יותר אנשים ובעיקר להקשיב לסיפורים שלהם. אין מדינות רבות שהשפיעו עליי יותר מישראל ואני מקווה לחזור בקרוב".

כיצד התרשמת מהתשתיות התיירותיות?
אורבנק: "לכל אורך הטיול ליוו אותנו והוסענו בצורה מאורגנת על ידי מדריך צמוד כך שקשה לי לענות על שאלות של תחבורה. ביקרנו בכל האתרים שתוכננו עבורנו וכולם שמחו להראות לנו את הדרך. מרכז המידע לתיירים בשער יפו בירושלים היה מועיל מאוד".

האם רמת השירות והאירוח באתרים ובמלונות היתה נאותה?
אורבנק: "כל המסעדות שביקרנו היו ידידותיות והשירות היה חם ומזמין. האוכל היה נהדר ואני מצפה לחזור לטעום מנות ישראליות טיפוסיות. לגבי המלונות, אני תמיד מקפידה ללון בהוסטלים זולים וכמובן ששמחתי להשתדרג למלונות. אהבתי במיוחד את אלה של ים המלח, יש שם נוף עוצר נשימה".

מה את מספרת לחברייך שרואים בישראל אזור מלחמה?
אורבנק: "אני תמיד טוענת שמלחמה לא היתה ולא תהיה לעולם סוג של פתרון. עצוב לראות את הארץ היפה והקדושה שלכם, מלאה בעושר תרבותי הופכת לאזור מלחמה. זה מה שמספרים בתקשורת ואין כמעט יום שלא משודרות מישראל חדשות עצובות. אבל הניסיון שלי מלמד שההיפך הוא הנכון: בכל מהלך הביקור שלי בישראל לא הרגשתי פחות ביטחון מאשר בביתי שבאוסטריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully