וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחר האי היפה ביותר בעולם

28.10.2014 / 9:10

מגזין התיירות הנחשב Conde Nast Traveler's בחר את 30 האיים הכי שווים בעולם, כשבמקום הראשון נבחר פלאוואן שבפיליפינים, שגם הוכרז כאחד מפלאי תבל של הטבע. ומי עוד בעשירייה המכובדת?

אי פלאוואן הפיליפינים. ShutterStock
הכירו את האי היפה בעולם. פלאוואן, הפיליפינים/ShutterStock

אצלנו ובאירופה אמנם כבר סתיו ומתחיל להיות קריר, אבל באזורים אחרים בעולם הקיץ חוגג ובגדול. ועתה הגיע גם הבשורה לחופשת "בטן-הגב" שכולם אוהבים: נבחר האי היפה ביותר בעולם - פלאוואן שבפיליפינים.

האי פלאוואן, שבו מים שקופים כמו קריסטל, חופים מדהימים ואף זכה להימנות עם אחד מפלאי הטבע של העולם, הוכרז כאי הטוב ביותר בעולם על-ידי קוראי מגזין התיירות הנחשב Conde Nast Traveler's.


עוד טיולים מרהיבים בוואלה! תיירות:
10 גשרים מדהימים שיצר הטבע בעולם
ללא ישראלים: חופשה במקומות שלא הכרתם בעולם
עם בוא השלכת: 10 יעדים מומלצים לחופשה בסתיו


פלאוואן זכה ל-76 אלף קולות בתחרות שנערכה בקרב הגולשים, כשהפופלריות שלו עלתה פלאים לאחר שהנהר התת-קרקעי שלו "פוארטה פרינססה", שהוא גם אתר מורשת של אונסק"ו, הוכרז כאחד מפלאי עולם של בטבע. הנהר, שאורכו כמעט 8 ק"מ, הוא הנהר התת-קרקעי הארוך ביותר באסיה והשני בעולם, ותיירים שטים בו בסירות שנעות בתוך מערה שבה נטיפים וזקיפים.

האי ידוע גם כאתר מרהיב לצלילות שנורקל וצלילות תת-מימיות, כמו אתר נוסף בפלאוואן - שונית טובטאהה (Tubbataha) - שונית אלמוגים המשתרעת על פני 332 קמ"ר בים סולו שבפיליפינים.

אי פלאוואן הפיליפינים. ShutterStock
מי קריסטל וחופים מרהיבים. פלאוואן/ShutterStock
נהר פורטו פרינססה הפיליפינים. ShutterStock
אחד מפלאי עולם של הטבע. נהר פוארטה פרינססה, הפיליפינים/ShutterStock

כבוד גם לאיי אוסטרליה והוואי

שגרירות הפיליפינים בישראל: "אנחנו רואים בשוק הישראלי פוטנציאל צמיחה יפה"

יופיו של פלאוואן אינו סוד בעולם. בעבר הכריז מגזין התיירות הנודע, נשיונל ג'יאוגרפיק, על האי כיפה ביותר בעולם. באי נודע גם כ"גבול האחרון של הפיליפינים", היות וחלקו הדרום-מערבי של האי נוגע בקצה הצפוני של מלזיה. לפי המגזין, פלאוואן היה אחד מיעדי החופשה הפופולריים ביותר השנה.


עוד בוואלה! תיירות:
כך מאבדת אילת את מקומה על מפת התיירות
הלונלי פלנט בחר: 10 הערים הכי טובות ל-2015
האם אנשים עושים סקס בשדה התעופה? כנראה שכן


מנתוני משרד התיירות הפיליפיני עולה, כי בשנת 2012 ביקרו בפיליפינים כ-4.2 מיליון תיירים מהעולם. אשתקד חל גידול של 10 אחוזים בקירוב וכ- 4.6 מיליון תיירים ביקרו במדינה. משרד התיירות הפיליפיני צופה כי שנת 2014 תסתיים עם כ-4.8 מיליון תיירים. מר ניל אימפריאל, העומד בראש הצוות בשגרירות הפיליפינים בישראל, ואמור לקבל מינוי כשגריר בימים הקרובים, אמר לוואלה! כי: "אנחנו מרוצים מהגידול בתיירות הנכנסת מישראל. בשבעת החודשים הראשונים של 2014 (ינואר-יולי), יצאו כ- 4,800 ישראלים לפיליפינים, גידול של כ-12 אחוזים לעומת חודשים אלו אשתקד. אנחנו רואים בשוק הישראלי פוטנציאל צמיחה יפה". לשכת התיירות ישראל-הפיליפינים מסרה, "התגובות שאנו מקבלים מישראלים שחוזרים מביקור בפיליפינים מדהימות". לדברי יריב פישר, יו"ר לשכת התיירות פיליפינים, אורך הטיול הממוצע של הישראלים בפיליפינים הוא כשבועיים וההוצאה הממוצעת בטיול מגיעה לכ-300 שקלים ליום.

האי השני שנבחר כיפה ביותר בעולם, הוא קאיה וה (Kiawah) שבדרום קרלוינה, ארה"ב ואחריו האי מאווי וקאווי שבהוואי. הארכיפלג בזארוטו (Bazaruto) שבמוזמביק סגר את החמישייה הראשונה של האיים היפים בעולם.

במקום השישי ועד העשירי מוקמו האיים הבאים: שונית המחסום הגדולה (Great Barrier Reef) בצפון-מזרח אוסטרליה ביחד עם איי ויטסנדיי (Whitsunday) שבקווינסלנד, אוסטרליה; האי סנטוריני והאיים הקיקלאדיים ביוון, שכנתנו; האי סנט ג'ון שבאיי הבתולה, ארה"ב; האי קנגרו שבאוסטרליה וסוגר את העשירייה הפותחת האי ה"ביג איילנד" בהוואי אף הוא.

אי פלאוואן הפיליפינים. ShutterStock
גן עדן לצלילות באשר הן. פלאוואן/ShutterStock
אי פלאוואן הפיליפינים. ShutterStock
אי פלאוואן הפיליפינים/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully