וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל עוד ירושלים בוערת - היא מחוץ לתחום הבילוי שלי"

29.10.2014 / 14:08

כל עוד זריקת הבלוקים ובקבוקי התבערה נמשכת ופרשי המשטרה מקשטים את עיר הקודש - אני לא מתקרב אליה. אם זה המצב אצלי - למה שתיירים מחו"ל יגיעו לכאן? לא הספיק ש'צוק איתן' הרס להם את חופשת הקיץ, עוד מבקשים מהם לחזור לסבב התרשמות נוסף? דעה

יידוי אבנים במהלך הלוויית הנער בן ה 14 שנהרג מאש צה"ל שבוע שעבר, בכפר סילוואד. AP
למה שאנחנו והתיירים יבואו? מיידי אבנים בסילוואן/AP

שום כרזה או קמפיין פרסומי בעולם (כלומר ,על קיר ההלכה או מבעד למסך ה-HD) לא ישכנע אותי בימים אלה לעלות על כביש 1 ולבלות יום חופש בירושלים. לא משנה שאני תושב הארץ מיום היוולדי, חי את סכסוכיה ומכיר בעל פה את נימוקיה.

ירושלים ומוסדותיה הם מחוץ לתחום הבילוי שלי, כל עוד יחידות הפרשים של המשטרה מקשטות את נופיה מבעד לתמונות בעיתונים ובמהדורות החדשות. עם פיגועי דריסה נקודותיים כבר אתמודד, אבל זריקת בלוקים ובקבוקי תבערה זה כבר סיפור אחר.

אם זה המצב אצלי - צבר ישראלי, יהודי לכל דבר ועניין - למה שתיירים מחו"ל יגיעו לכאן? לא הספיק ש'צוק איתן' הרס להם את חופשת הקיץ, עוד מבקשים מהם לחזור לסבב התרשמות נוסף? על הרקע הזה, דרישת בכירי תעשיית התיירות להגדיל את תקציבי השיווק בעולם היא בעייתית, שלא לומר חוצפנית מעט.

מהו תמהיל התיירים המדויק הדרוש לישראל? ולמה כולם - המלונאים, גורמי התיירות הנכנסת ומורי הדרך - סבורים שתמונות יפות של אילת, ים המלח או הרי הגליל, יסתירו את מה שבאמת מתרחש ברחובות ישראל? כמה מיליוני דולרים צריכים להישפך כדי להסתיר את מדיניות החוץ הכושלת של הממשלה? ולמה קוראים לממשלה להתערב כדי לכסות את הנזק שהיא עצמה יצרה?

אין ספק, תעשיית התיירות נמצאת בבעיה קשה. חרף הניסיון המר, השפעותיו של 'צוק איתן' הן חמורות יותר ממבצעים קודמים, משום שבקיץ האחרון התיירים שעוד נותרו בארץ הביאו לארצם את בשורת איוב: שום מבצע צבאי לא עצר את ירי הטילים הבלתי פוסק על ישראל. במילים אחרות, צה"ל אינו יכול להבטיח את ביטחון תושביו ואורחיהם במאת האחוזים ולכן, מדוע להסתכן? חסר יעדים אחרים בעולם?

האמריקנים והצרפתים אינם טפשים. לא בכדי הם המליצו לאזרחיהם להיזהר בעת ביקורם בארץ. איזה סלוגן פרסומי יכול להתמודד מול הודעה רשמית של משרד חוץ?

מלונות אילת. ShutterStock
הכסף של הישראלים בטוח, של היתיירים - לא תמיד. מלונות באילת/ShutterStock

"דברו אלינו בשפה שאנו מכירים, שפת החופש והטיולים"

התיירות הנכנסת במשבר גדול, אין זה סוד. אלא ששפיכת תקציבים לא תפתור את הבעיה. הקריאה להגדלת תקציב השיווק היא לא אחרת מאשר ברירת מחדל בכיינית של מי שמסרב לשאת באחריותו למצב. איש לא מאשים את המלונאים חלילה בביטולי קבוצות, אבל אי אפשר להותיר את הסמכות בידיו של שר תיירות בעל נטיות לאומניות, ואחר כך לקטר.

משרד התיירות מחזיק אמנם בשאלטר של 250 מיליון שקלים, אבל לא כולו מוקצה לקידום תיירות מלונאית. גם מארגני התיירות איבדו לדבריהם חצי מיליארד דולרים, שלא לדבר על מורי הדרך. הפתרון לסיטואציה המורכבת הזאת לא טמון בפוסטר על המטרו בפריס או בלונדון.

לאורך השנים התקבע תמהיל קבוע של תיירות נכנסת. אנשי עסקים ותיירי דת ותרבות ממילא ישובו הנה בקיץ הבא, כמו גם קרוביהם היהודים בחו"ל של תושבי ישראל ותיירי המרפא. אז מי לא יגיע? תיירות הכנסים, שישראל מעולם לא הצטיינה בה ותיירי הפנאי, שמהווים את עמוד השדרה של כל תעשיית תיירות בכל מדינה.

ויש אותנו, הישראלים. שממלאים כל חדר מלונאי בכל עונות השנה. רק תנו לנו מחירים זולים ואנו מבטיחים להגיע, לפחות פעם בחודש-חודשיים. תשקיעו בקמפיינים שמיועדים אלינו. דברו אלינו בשפה שאנו מכירים, שפת החופש והטיולים.
נכון, נשלם לכם בשקלים - אבל זה כסף בטוח. אותנו לא צריך לשכנע ששקט כאן. אנו רואים חדשות בעצמנו.

יניב לוי הוא עורך אתר monitour

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully