וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלונלי פלנט בחר: 10 הערים הכי טובות ל-2015

21.10.2014 / 12:19

ה"תנ"ך של המטיילים" קבע גם השנה את עשר הערים שכדאי להכניס לרשימת החופשות שלכם ב-2015. אז אילו ערים אירופיות נכנסו לעשירייה? איזה יעד שאהוב על הישראלים במקום ה-5? ואיזו עיר אמריקנית התברגה בשלושת המקומות הראשונים?

פנים בית האופרה בווינה, אוסטריה. ShutterStock
פנים בית האופרה בווינה, אוסטריה/ShutterStock

כמו בכל שנה, ה"תנ"ך של המטיילים" בכל העולם בוחר את 10 הערים הכי מומלצות לטיול, וגם השנה נבחרו 10 ערים חדשות, מגוונות ומפתיעות שכדאי להכניס לרשימת החופשות שלכם.

אז מי העיר הכי טובה ל-2015? הנה הבחירות של הלונלי פלנט.


עוד בוואלה! תיירות:
- ללא ישראלים: חופשה במקומות שלא הכרתם בעולם
- חופשה בתאילנד: המקומות שאתם פחות מכירים
- אמאל'ה: האם זהו הגשר המפחיד בעולם?

10. טורנטו, קנדה

העיר הקנדית דווקא סוגרת את רשימת עשר הערים הטובות ל-2015. בנימוקי הבחירה נכתב שבשנה הבאה מובטח שהעיר הרב-תרבותית הזו תהיה תוססת במיוחד, כש-250 אלף מבקרים יגיעו אליה עבור משחקי הפאן-אמריקן (מעין אולימפיאדה של יבשת אמריקה).

פרויקטים ציבוריים, כמו רכבת האקספרס "יוניון פירסון", הולכים ומתקדמים, כשרכבת זו תנייד את הנוסעים משדה התעופה של טורונטו אל העיר ב-25 דקות בלבד. 2015 תהיה שנה טובה לטורונטו גם בסצנת הקולינריה והמסעדות בעיר, וההשפעות של ניו יורק ומונטריאול הקרובות, כולל הופעות חיות ומוזיקה אחרת, יגרמו לברים השונים לשגשג.

מגדל CN  בטורונטו. ShutterStock
זו הולכת להיות שנה גדולה עבורה. מגדל CN בטורונטו/ShutterStock

9. צ'נאי, הודו

העיר צ'נאי משמשת עבור רבים כעיר מעבר בדרך לאתרים אחרים בהודו. אולם עם פתיחתה של הרכבת התחתית בעיר, מתכננת בירת דרום הודו להרים את מעמדה, כשנסיעה בקרונות ממוזגים תהפוך את הסיור בעיר הלחה הזו לחווייה אחרת לגמרי.

וחוץ מזה, יש בה הרבה מה לראות: מקדשים יפהפיים, מוזיאונים מרתקים, מבצרים מתקופת השלטון הבריטי וכנסיות. בנוסף, רצועת חוף ים בת 3 ק"מ וגם תעשיית הקולנוע השנייה בגודלה בהודו - קוליווד.

צ'נאי הודו. ShutterStock
לנסוע לטיול ברכבת עם מזגן. תחנת הרכבת של צ'נאי/ShutterStock

8. וינה, אוסטריה

בירת אוסטריה התברגה למקום השמיני ברשימה, כשהאירוע הגדול של 2015 בעיר יהיה תחרות האירוויזיון. באזור הרינגשטראס?ה, השדרה המקיפה במעגל את מרכז וינה, יתקיימו השנה אין-ספור אירועי תרבות נוספים וכמובן שאי אפשר בלי מוצרט ושאר מלחינים אוסטרים שפעלו בעיר הנהדרת הזו.

כמו כן, בווינה תוכלו לרקוד במועדונים, לדבר על אופרה ליד דוכן הנקניקיות ברחוב ולחיות את חיי המאה ה-21 כמו באגדה ישנה.

בית האופרה בווינה מואר בלילה, אוסטריה. ShutterStock
תרבות קלאסית לצד עיר מודרנית. בית האופרה בווינה, אוסטריה/ShutterStock

7. סולסברי, אנגליה

סולסברי היתה במשך שנים נקודת עצירה בדרך לאחד האתרים הכי מוכרים באנגליה - סטונהנג'. אולם 2015 מתעתדת להיות השנה של העיר הזו, היות וסולסברי תחגוג את שנת ה-800 לאוצר הכי גדול שלה - המגנה כרטה.

העיר משמשת כמקום שבו נשמר העותק המקורי של כתב הזכויות שהעניק המלך ג'ון לנתיניו ביוני 1215, כשהקתדרלה בעיר תאיר את הדרך לתחילת החגיגות. אז צפו למגוון אירועים, ביניהם תערוכות חדשות ופסטיבל פרחים בעיר האנגלית הזו.

קתדרלה בעיר וילשייר סולסברי אנגליה. ShutterStock
הקתדרלה בעיר וילשייר, סולסברי, אנגליה/ShutterStock

6. פלובדיב, בולגריה

מדובר באחת הערים העתיקות והיפות של אירופה, כשברקע שלה רכס הרי הרודופי, אתרים היסטוריים וחיי לילה סוערים. יש סיבות רבות לטייל ולחקור את פלובדיב, אולם דווקא העשורים האחרונים היטיבו עם העיר השנייה של בולגריה (אחרי סופיה).

אתרי העתיקות שלה, ביניהם התיאטרון הרומי שבמרכז אזור הקניות, נחפרו לאיטם בשנות ה-70 וה-80, ואילו הבתים של שנות ה-2000 שהעלו אבק, הפכו למוזיאונים, מסעדות ובתי מלון בעיר.

תיאטרון רומי בעיר פלובדיב בולגריה. ShutterStock
ישן לצד חדש. התיאטרון הרומי בפלובדיב, בולגריה/ShutterStock

5. ולטה, מלטה

לישראלים היא לא זרה ועכשיו גם העולם יידע שולטה, בירת האי מלטה, היא אחד המקומות שיהיו מבוקשים בשנה הבאה. ולטה עברה שיפוץ גדול בכל הנוגע לארכיטקטורה שלה, כשעל הכל מנצח האדריכל האיטלקי רנצו פיאנו.

בתי היפים של ולטה מהמאה ה-17, העשויים מאבן גיר צהבהבה, מקשטים את הרחובות ואת החוף שלה הנוגע בים התיכון, כשהשילוב של ישן וחדש עושה אותה למיוחדת ביותר. השנה העיר תציין גם 450 שנה למצור הגדול של העות'מנים על האי, במיוחד ב-8 בספטמבר - יום הניצחון.

ולטה מלטה. ShutterStock
הישראלים כבר גילו אותה. ולטה, מלטה/ShutterStock

4. צרמט, שוויץ

מטרקים אמיצים, חובבי סקי ואנשי הרים לסוגיהם מזילים ריר כשהם רואים את הר מטרהורן, שלמרגלותיו נמצאת העיר צרמט בשוויץ. ב-2015 יחגגו פה 150 שנה לעלייה הראשונה על ההר המפלצתי הזה, הנמנה עם רכס האלפים.

היה זה מטפס ההרים הבריטי אדוארד וימפר, שהוביל את צוותו לפסגה בת 4,478 מטרים מעל פני הים ביולי 1865, כשבירידה ממנו רובם מצאו את מותם. ציון העלייה להר ילווה במספר אירועים בעיר, למשל, פתיחתה המחודשת של בקתת הורנלי (Hörnli Hut) שעל הר סמוך, שמשמשת מטיילים ללינה וגם הצגה על אודות מסעו המיתולוגי של וימפר וחבריו.

צרמט שוויץ. ShutterStock
המיתוס חוגג 150 שנים. העיר צרמט למרגלות ההר הענק מטרהורן בשוויץ/ShutterStock

3. מילאנו, איטליה

מילאנו היא עיר של עושר ואלגנטיות ששופעים בכל דבר שיש בה. אבל ב-2015 העיר השנייה בגודלה באיטליה תקבל אליה אלפי מבקרים בתערוכת הירידים הנודעת "Expo 2015", שתתקיים בחודשים מאי עד אוקטובר, עם דגש על אוכל ומזון.

שטח של 1.1 מיליון מ"ר שיוקצה לביתנים, יהפוך לעיר רומית קלאסית, שבו תוכלו לטעום את האוכל הכי מיוחד שיש במתחם "האוכל העתידי". בנוסף, תוכלו לצפות בבישולים למינים, לשוטט בין הכיכרות מלאות אמנים והופעות מוזיקה, או להתמכר לטעימות יין לעת ערב.

קתדרלת מילאנו הדומו דומו הדואומו. ShutterStock
מחכים לתערוכה הגדולה. הדואומו - הקתדרלה של מילאנו/ShutterStock

2. אל צ'אלטן, ארגנטינה

מדובר אמנם יותר בעיירה מאשר עיר, אבל באל צ'אלטן, שנמצאת למרגלות הר פיץ' רוי, הידוע גם כסרו צ'לטן בדרום פטגוניה שבגבול בין ארגנטינה וצ'ילה, ישנם הקרחונים המדהימים של הפארק הלאומי לוס גלסיירס.

כאן תמצאו אגמים, יערות ומפלים באזור הקרח הגדול ביותר אחרי הקטבים בכדור הארץ. כל אלו ושאר אוצרות טבע שיש באל צ'אלטן, הפכו את העיר הזו לבירת הטרקים של ארגנטינה, ו-2015 היא השנה ה-30 להיווסדה של העיירה.

אל צ'אלטן ארגנטינה. ShutterStock
חובבי טבע - זה היעד שלכם ל-2015. אגם למרגלות הפיץ רוי, ארגנטינה/ShutterStock

1. וושינגטון די.סי, ארה"ב

כן, בירת ארה"ב היא העיר המומלצת ביותר ל-2015, כך לפי הלונלי פלנט. הבחירה מנומקת בכך, שזוהי אחת מערי המוזיאונים והמונומנטים הטובים ביותר בעולם, כשמעל כולם נמצא מוסד הסמית'סוניאן שמאגד 10 מוזיאונים ומיליוני יצירות אומנות.

ב-2015 יצויין יום השנה ה-150 להתנקשות באברהם לינקולן, הנשיא ה-16 של ארה"ב, ואירועים רבים יצויינו, כמו האקדח שירה את הכדור הקטלני והמגבעת המפורסמת של הנשיא הידוע, שיוצגו לציבור. אבל זה לא הכל: האנדרטה לחיילים הנכים של ארה"ב תיפתח, סצנת הגייז רועשת וחיה והמון מסעדות שמציעות אפשרויות קולינריות רבות.

גבעת הקפיטול וושינגטון די סי. ShutterStock
יציינו 150 שנה לרצח לינקולן. וושינגטון די. סי/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully