וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד ומרגש כאחד: צפו במטוס השקוף של העתיד

1.11.2014 / 19:33

עוד כעשר שנים יהיה ניתן לטוס במטוס שקוף לגמרי, שבו תראו את הסביבה החיצונית כמו שהיא, תגלשו באינטרנט על גבי קירות המטוס, תזמינו שתייה מהדיילים מתוך תפריט אלקטרוני ותיהנו מחוויית טיסה שטרם אנחנו מכירים. צפו במטוס המדהים

צילום: CPI

מטוס עתידי חדש שמתוכנן בימים אלה, עומד להפוך את חוויית הטיסה שלנו למרגשת מאוד, ומאידך למפחידה ביותר. חברת CPI (ראשי תיבות באנגלית של "המרכז לחדשנות מתקדמת") היא חברה אנגלית שמשרדיה בלונדון, ומתכננת להשיק בשנים הקרובות מטוס שקוף, ללא חלונות, שבו מצלמות חיצוניות יישדרו תמונות אמת של הסביבה ויהפכו את המטוס לחלון אחד ענק.

עם זאת, המצלמות לא חייבות בהכרח להציג את הסביבה החיצונית, אלא מראות של מדינות מהאוויר, מקומות ואתרים בעולם, וכמובן של החלל. ה"חלונות" יוכלו להציג גם מידע שקשור לטיסה, כמו מזג אוויר, זמן לנחיתה ומה מזג האוויר ביעד, אולם יוכלו גם להציג פרסומות.


עוד על תעופה בוואלה! תיירות:
צפו: איך זה לטוס במטוס ללא חלונות
איך בונים מטוס? ביקור במפעל הגדול בעולם
נמצא הפיתרון לשמירת מרווח הרגליים שלכם בטיסה


כזכור, לפני מספר שבועות פורסם לראשונה בוואלה! על תכנון של מטוס אמריקני חדש, שאף הוא יהיה ללא חלונות בשם "איקסיון" (Ixion), שבו יוכלו הנוסעים לקבל פנורמה של 360 מעלות בצורה דומה של צילום חיצוני של הסביבה. אולם המטוס השקוף של CPI מציע טיסה "ירוקה" יותר, על-ידי הפחתת משקל המטוס, כמו גם מושבים גדולים יותר ואפילו תפריט שירות שיוקרן על קיר המטוס לצידכם.

לפי מנהלי הפרויקט, המטוס השקוף עשוי לפרוש כנפיים כבר עוד עשר שנים. כאמור, בנוסף לחלונות השקופים של המטוס, מתכננת החברה להפחית את משקל גוף המטוס, כך שהוא יהיה חסכוני בדלק. "התייעצנו עם מומחי חלל ותעופה, שאמרו לנו שבשביל שיהיו חלונות במטוס, יש לחזק את גוף המטוס", אמר ד"ר ג'ון הליוול מהחברה. "לעומת זאת, מטוס שיש בו רק מסכים על הקירות - יהיה קל יותר". עוד אומרים בחברה, שהפחתה של אחוז אחד במשקל המטוס - תחסוך 0.75 אחוז מתצרוכת הדלק, ומכאן גם הקטנה של פליטת פחמן דו-חמצני לאטמוספירה.

מטוס שקוף ללא חלונות. אתר CPI, אתר רשמי
כל המטוס חלון אחד גדול. המטוס השקוף של CPI/אתר רשמי, אתר CPI
מטוס שקוף ללא חלונות. אתר CPI, אתר רשמי
ניתן לשנות את התפאורה על קירות המטוס ככל שעולה על הדימיון/אתר רשמי, אתר CPI

לגלוש על ה-Wall, תרתי משמע

ואכן, בחברה החליטו לעשות מה שעושים במטוסי מטען - להוציא את החלונות מגוף המטוס ולשים במקומם פנלים של מסכי OLED (שפולטים אור כשעובר בהם חשמל), המחוברים למצלמות החיצוניות של המטוס.

בנוסף לחווית הטיסה השקופה, מתכננת החברה לאפשר לנוסעים לגלוש באינטרנט על קירות המטוס, ליהנות ממערכת הבידור והסרטים שיוקרנו עליהם, או לשנות את התפאורה החיצונית בהתאם לזוויות שיבחרו. גם את הרצונות שלכם בטיסה, כמו הזמנת שתייה או ארוחה, תוכלו לבקש על-ידי נגיעה תפריט בחלון, שיעביר את הבקשה לצוות הדיילים.

עוד באותו נושא

הקונקורד החדש? לטוס מאירופה לארה"ב ב-3 שעות

לכתבה המלאה
מטוס שקוף ללא חלונות. אתר CPI, אתר רשמי
להזמין סרטים וארוחות דרך מסך על החלון/אתר רשמי, אתר CPI
מטוס שקוף ללא חלונות. אתר CPI, אתר רשמי
מטוס שקוף ללא חלונות/אתר רשמי, אתר CPI
  • עוד באותו נושא:
  • מטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully