וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוון החלו לאכוף את חוק החופים החדש הקיץ

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 10:17

היוונים החלו לאכוף נהלים חדשים נגד פלישת מיטות השיזוף בחופי המדינה, ועושים זאת באמצעות רחפנים ומלשינון אזרחי שמפקחים על צפיפות תיירים, זאת כדי "להשיב" למקומיים את הגישה לחופים ומאידך לשמור על המוצר התיירותי

האי קורפו, יוון/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: זיו שטיינר

היוונים שמאסו בתיירים שחולשים על חופיהם ומכסים אותם במיטות שיזוף עד שלא רואים חול, ועתה מסתמכים על רחפנים ועל אפליקציית דיווח אזרחיות כדי להילחם בצפיפות. חופים יווניים מכוסים בכיסאות נוח הופכים למראה נדיר יותר בחודשים האחרונים, עת רחפנים מפטרלים בימים אלה כדי לאכוף כללים חדשים במדינה. מסעדות, ברים וחברות להשכרת כסאות נוח ומיטות שיזוף ללא אישור הפכו למטרה עבור שלטונות האכיפה המקומיים ביוון.

רק בתחילת השבוע פרסמנו כאן, כי יוון ניצבת בפני בעיה קשה בכל הנוגע לאספקת המים במדינה, זאת עקב גל החום כבד שהחל השנה מוקדם מאוד - כבר בחודש יוני - מה שגרם למחסור קשה במים באיים רבים, כולל חלקים מכרתים. עתה החלה יוון לאכוף את החוק למניעת צפיפות בחופים שעמוסים במיליוני תיירים בזמן קריאת שורות אלו.

הרחפנים גם מרחיקים נופשים שממקמים את מיטות השיזוף שלהם קרוב מדי לים - כל זאת לפי החוק היווני החדש שנכנס לתוקפו באפריל האחרון, ועליו כתבנו פה בוואלה תיירות, שמחייב כיסאות נוח ושמשיות להיות במרחק של לפחות ארבעה מטרים מהחוף. המשמעות היא שאסור להשכיר לתיירים כיסאות נוח בחופים ברוחב של פחות מארבעה מטרים.

טסים ליוון? זה בשבילכם:
מהכי יפה ועד הכי משפחתי: 19 האיים היווניים הטובים ביותר
לא רק בטן גב: הצצה מרתקת לכפרים הכי מיוחדים ביוון
הכי תמורה לכסף: 5 איים יווניים משתלמים לקיץ הקרוב

חוף פליאוקסטריצה באי קורפו, יוון. ShutterStock
7-5 משטח החוף חייב להיות ללא מיטות שיזוף. חוף פליאוקסטריצה באי קורפו, יוון/ShutterStock

האזרחים מתבקשים לדווח על הפרות בחוף

הרחפנים נעזרים באזרחים מקומיים באמצעות האפליקציה הדיגיטלית MyCoast, שמעודדת אותם לדווח על הפרות. מוקדם יותר החודש, כלי חדשות מקומיים דיווחו כי התקבלו למעלה מ-1,000 תלונות שהובילו לקנסות של מעל 350,000 אירו בהפרות תוך חמישה ימים בלבד.

"המטרה שלנו היא להגן, מצד אחד, הן על הסביבה והן על זכותם של האזרחים לגישה חופשית לחוף, ומצד שני, לשמור על המוצר התיירותי שלנו וכן על היזמות הברוכה המיוצגת על ידי תיירנים שעושים זאת", אמר שר הכלכלה והאוצר היווני, קוסטיס הצידאקיס.

עוד בוואלה!

וואלה מובייל במבצע משפחתי משתלם במיוחד! חוסכים לכל המשפחה

לכתבה המלאה
רוחצים בחוף באזור חאניה, כרתים, יוון. ShutterStock
"המטרה: להגן על זכות האזרחים לגישה חופשית לחוף". רוחצים באזור חאניה, כרתים/ShutterStock

באילו חופים מתמודדים עם פיגועים במיטות שיזוף ביוון?

הסקירות האחרונות התמקדו ב-14 חופים יווניים, במיוחד בהגנה על אלו הנמצאים באזורי "Natura" המוגנים מפני הצבה בלתי חוקית של שמשיות ומקומות ישיבה.

חוף קריונרי (Kryoneri) בחוף הצפון-מערבי של המדינה קיבל 169 תלונות מוקדם יותר החודש - הכי הרבה מכל החופים. רוב התלונות נוגעות לשימוש בחוף מעבר לאזור שהוקצה לו לנופש. גם חוף ואלטוס (Valtos) הסמוך קיבל מספר תלונות.

בצד הנגדי של המדינה, חופי לגוניסי (Lagonisi) שדרום-מזרחית לאתונה וניאה הרקליה (Nea Heraklia) בחלקידיקי נבדקו לאיתור הפרות דומות, יחד עם חוף קלימה (Klima) באי אגינה וחוף מסורי (Masouri) בקלימנוס. גם חופים ביעדי תיירות פופולריים כמו קורפו ורודוס נבדקו תחת עינו של הרחפן.

הקנס הגדול ביותר - 220,000 אירו - ניתן לעסק שנמצא פועל ללא רישיון בחוף תימארי (Thymari) באנביסוס - שעה נסיעה דרומית לאתונה.

רוחצים בחוף בלפקדה, יוון. ShutterStock
היוונים נלחמים בהצבה בלתי חוקית של שמשיות. עומס בחוף באי לפקדה/ShutterStock

הכירו את הכללים החדשים נגד צפיפות בחופי יוון

המטרה של האפליקציה וגם של סיורי הרחפנים היא לאכוף את החקיקה שהציג משרד הכלכלה והאוצר הלאומי במרץ השנה. באותו זמן, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס פרסם סרטון בטיקטוק המודיע על הכללים החדשים.

על פי החוק, 70 אחוזים משטח החופים ביוון חייבים כעת להיות ללא מיטת שיזוף, או 85 אחוזים בחופים שנמצאים באזורים מוגנים, שגם בהם הבנייה מוגבלת בהחלט.

עסקים המשתמשים או משכירים מיטות שיזוף חייבים לעשות זאת באישור שניתן לרכוש באמצעות מכרזים מקוונים. בעלי ההיתרים צריכים להיות אחראים על שמירת החוף נקי ונגיש - כולל בהצגת השילוט הנכון. הם חייבים גם לוודא שיש מציל נוכח בחוף.

עם תחילת עונת התיירות בקיץ, אומרים שהבדיקות החדשות עוזרות להפחית את הצפיפות וההפרטה הבלתי חוקית של חופי יוון. מהלכים נוספים שצפויים בתחום התיירות נוגעים לאיך יפצחו במדינה את נושא תיירות היתר, כולל הגבלות שיוצבו על ספינות שיט שעוגנות באיים היווניים הפופולריים מיקונוס וסנטוריני מ-2025.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully