וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי תמורה לכסף: 5 איים יווניים משתלמים לקיץ הקרוב

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 15:15

מתכננים את החופשה היוונית שלכם? סקר בריטי דירג את האיים שמציעים הכי הרבה - בהכי פחות. ואם בעניין של חופשה רומנטית, קפלוניה הוא האי שלכם

האי סקיאתוס ביוון/צילום: זיו ריינשטיין

מגבלות הקורונה ביוון יוסרו ב-1 במאי, וזה הזמן לתכנן את חופשת הקיץ באחד מהאיים הרבים של המדינה. אם זו אכן הכוונה שלכם, ואם אתם מחפש אחר אי שבו מחיר החופשה יהיה סביר, כדאי לשקול היטב לאן לנסוע. מיקונוס וסנטוריני נחשבים יקרים יחסית לאיי אחרים, אבל יש כמובן אופציות רבות נוספות.

האתר הבריטי Which ערך סקר שנועד לדרג את חמשת האיים היווניים שמעניקים את התמורה הטובה ביותר לכסף. מה שנקרא Value for Money. זאת, מבלי להתפשר כמובן על איכות החוויה והחופשה.
הסקר הוכן בהתאם לדירוגיהם של 1,386 נסקרים, שדירגו בסך הכל 13 איים ביוון. הדירוג שקלל פקטורים כגון רמת חופי הים, הנופים, רמת השקט והשלווה, האוכל והשתייה, הלינה, האטרקציות התיירותיות וכמובן - התמורה לכסף.

וכפי שכבר נרמז בתחילה, עורכי הסקר מציינים כי מיקונוס וסנטוריני הפופולריים הפכו להיות קורבנות ההצלחה של עצמם. הם זכו לציונים נמוכים יחסית בסקר בכל מה שקשור בפרמטר השקט והשלווה, כמו גם בפרמטר התמורה לכסף. אז זה הזמן לחסוך כספים מיותרים - להתענג על החופים המעולים של סקיאתוס, לדגום את היינות המשובחים של קפלוניה או לצאת לחופשה משפחתית בכרתים.

סנטוריני , יוון. ShutterStock
האי הפך להיות קורבן ההצלחה של עצמו. סנטוריני/ShutterStock

לפקדה: בראש הטבלה

לפקדה נבחר לאי הטוב ביותר בדירוג זה, עם ציון כללי של 86 אחוזים. זהו אחד מהאוצרות הנסתרים של יוון, והוא מציע טיולים ציורים שחולפים באזורים כפריים הרריים, מבחר של 22 חופי ים חוליים ושפע של טברנות אותנטיות. גם בפרמטר השקט והשלווה, קטף לפקדה את המקום הראשון בסקר.

בין התארים שמומלץ לבקר בהם תמצאו את אתר הנופש נידרי (Nydri) המציע נופים נהדרים של איים בים. האתר פופולרי למדי, והאופציה הרגועה יותר ממתינה בכפר ג'ני (Geni). ואם אתם בעניין של חוף חולי, נסו את הכפר איוס ניקיטאס (Agios Nikitas), שבו אתר הנופש היחיד בחוף המערבי של לפקדה, ובו מגוון וילות ודירות אירוח שנבנו לאחרונה.

העיירה וסיליקי לפקדה יוון. Shutterstock, ShutterStock
קטף את המקום הראשון בסקר. לפקדה/ShutterStock, Shutterstock

קפלוניה: אידיאלי לזוגות

במקום השני, עם ציון של 85 אחוזים, מצוי האי היפה (אם כי המעט מחוספס במראהו) קפלוניה. החופים שלו מציעים שפע של פינות חמד ומקומות שקטים לארוחת ערב אינטימית. בין החופים המומלצים תמצאו את סאמי (Sami) בעל החולות הלבנים. מראות עוצרי נשימה מצויים בחופים באזור אנטיסאמוס (Antisamos) ואגיוס פרסקבי (Agios Paraskevi), שבהם מערות כחולות ומקווי מים תת-קרקעיים. מי שמחפשים אתרי נופש קטנים יותר, יפנו אל החוף הדרומי של האי, שם ממתין לכם הפארק הלאומי מאונט אינוס (Mount Ainos) ובו מספר אתרי נופש.

האי קפלוניה ביוון. ShutterStock
שפע של פינות חמד ומקומות שקטים. האי קפלוניה ביוון/ShutterStock

כרתים: קלאסי למשפחות

כרתים, האהוב על ישראלים רבים, זכה להתייצב במקום השלישי בסקר זה, עם ציון כולל של 84 אחוזים. האי הגדול ביוון בהחלט יודע לספק את הסחורה: יש בו חופים מדהימים, נופים דרמטיים ועוד. למרות שמדובר באי מתויר לעילא (והכי מתויר בסקר זה), הרי שהוא עדיין יודע להציע שקט ושלווה יחסית. רוב מוקדי התיירות של כרתים, כולל עיר הנמל הציורית חאניה (Chania), הרקוליון (Heraklion )ההיסטורית ואיוס ניקולאס (Agios Nikolaos) - ממתינים לכם לאורכו של החוף הצפוני.

כרתים מציע אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה, בכל גיל. חובבי קולינריה ייהנו מהמטבח המקומי, שמציע מטעמים מקומיים - מגבינות ועד ברוסקטות.

כרתים. Shutterstock,
כרתים מציע אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה, בכל גיל. כרתים/Shutterstock

סקיאתוס: החופים הכי שווים

במקום הרביעי ניצב האי סקיאתוס, עם ציון של 83 אחוזים. עם זאת, הוא תופס את המקום הראשון מבין החמישה בכל מה שקשור לחופים. באי משתרעים 65 חופים בתוליים, שנראים כמו תפאורה של חופשה חלומית. העיירה סקיאתוס עצמה היא המקום שבו ממתין לכם כל האקשן, במיוחד לאחר שיורדת החשכה.

ואם ההמולה מפריעה לכם, תמיד תוכלו למצוא מיקומים שקטים הרבה יותר בקרבת החופים. בימי הקיץ פועלים כאן ברים רבים, כמו גם שפע של מסעדות ומגוון פעילויות ספורט ימי. אם אתם בעניין של טיול רומנטי, נסו את הגבעות המיוערות בעצי אורן, מאחורי חוף קוקונאריס (Koukounaries) המדהים. בין השאר, מציע האי גם שבילי חוף ואגמים מנצנצים, לצד מגוון נרחב של אפשרויות לינה.

עוד בוואלה!

סקיאתוס, יוון: מצאנו אי שבו כנראה לא תפגשו הרבה ישראלים בקיץ הזה

לכתבה המלאה
האי סקיאתוס. לשכת התיירות של יוון,
65 חופים בתוליים, שנראים כמו תפאורה של חופשה חלומית. סקיאתוס/לשכת התיירות של יוון

רודוס: בזכות האטרקציות

עוד אי שאהוב על ישראלים רבים הוא רודוס, שסוגר את הרשימה, עם ציון כולל של 81 אחוזים. בסקר זה, הוא זכה לציון גבוה במיוחד בכל מה שקשור במגוון האטרקציות התיירותיות. כך למשל, העיר העתיקה המוקפת חומה והאקרופוליס המרהיב של לינדוס (Lindos), על ראש המצוק. עם זאת, קחו בחשבון שבשיא העונה, ובמיוחד כאשר פוקדים את האי קרוזים רבים, העומס יכול להיות גדול. לכן כדאי לשקול ולבקר באי דווקא בחודש מאי, לפני שיא הקיץ. בעונה זו, כבר חם מספיק בכדי לשחות בים, אך ההמונים עדיין לא נראים באופק.

ואם בכל זאת אתם נוסעים לרודוס בקיץ, מומלץ לבחור באתרי נופש כדוגמת סטנגה (Stenga), השוכן בחוף נעים בין העיר רודוס ללינדוס. בכל מקרה, אם אתם חובבי קולינריה מושבעים, קחו בחשבון שבפרמטר האוכל והשתייה, רודוס קיבלה ציונים בסיסיים למדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully