וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מאפריל: החוק החדש בחופי יוון שכל ישראלי חייב להכיר

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 8:16

נופשים שנוסעים ליוון ב-2024 יצטרכו לפעול לפי כללים חדשים כשהם משתזפים על החוף, זאת כדי למנוע צפיפות ועומס כסאות נוח בחופים, שחלקם ערכי טבע מוגנים, כולל שמירת מרחק מינימלי של 4 מטרים בין קו החוף למיטות השיזוף

חוף אפוניסוס, אגיסטרי, יוון/צילום: עידית אלנתן

אז הלכתם על יוון בפסח? הנה משהו שכדאי לכם לדעת, גם לקראת הקיץ הקרוב: נופשים שנוסעים ליוון ב-2024 יצטרכו לפעול לפי כללים חדשים כשהם משתזפים על החוף. ממשלת יוון הציגה חוקים נוקשים למניעת צפיפות בחופים העמוסים, כלומר 70 אחוזים מהחוף חייבים להיות נקיים מכסאות נוח.

ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס שיתף את הכללים החדשים בסרטון בטיקטוק. לדבריו, מטרת השינויים הללו להתמודד עם הצפיפות ולהקל על אנשים שאינם יכולים להרשות לעצמם לשכור מיטת שיזוף בחופים.

החל מהחודש הבא (אפריל), הכללים קובעים גם ש-85 אחוזים מהחופים שהם ערכי טבע מוגנים, חייבים להיות ללא כסאות נוח. מיטות שיזוף ייאסרו לחלוטין באזורים המסומנים כ"חופים שאסור לגעת בהם" בשל חשיבותם האקולוגית.

רוחצים בחוף בלפקדה, יוון. ShutterStock
כלל חדש יחייב מרחק מינימלי של 4 מטרים בין קו החוף למיטות השיזוף/ShutterStock

רחפנים ישמרו שכולם פועלים לפי הכללים

הפופולריות של נקודות חוף קטנות ויפות, גרמה לבעיות צפיפות בחופים. עסקים רבים, כמו מסעדות ובתי מלון תופסים חלקים גדולים מקו החוף, ומשאירים מעט מקום לציבור.

כעת, כלל נוקשה יאכוף מרחק מינימלי של ארבעה מטרים בין קו החוף למיטות השיזוף. עסקים על חוף הים, כמו בתי קפה ומסעדות שמשכירים מיטות שיזוף לרוחצים, יצטרכו להשתתף במכירות פומביות מקוונות כדי להבטיח מקום בחוף, כך לפי הבריסטול לייב האנגלי.

כדי לפקח על הנושא, רחפנים יחוגו באוויר וישמרו שכולם פועלים לפי הכללים החדשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רוחצים בחוף באזור חאניה, כרתים, יוון. ShutterStock
הפופולריות של נקודות חוף קטנות, גרמה לצפיפות בחופים. משתזפים בכרתים/ShutterStock

מס חדש לכל תייר

צפיפות רוחצים בחוף אינה רק בעיה ביוון. באזור הנופש הספרדי בנידורם (Benidorm), תיירים עלולים להיקנס בקנס של עד 1,200 אירו על שחייה בין חצות ל-7 בבוקר, או על שינה על החוף.

מוקדם יותר השנה, יוון חשפה חיוב חדש עבור כל תייר שלן במדינה בשם היטל חוסן האקלים. זאת כדי לעזור לתקן את הנזקים שנגרמו ממזג אוויר קיצוני, כמו השריפות והשיטפונות שפקדו את המדינה בשנה שעברה.

בקיץ שעבר, שריפות גדולות הרסו חלקים מיוון, כולל מקומות נופש פופולריים כמו רודוס וקורפו. המס החדש צפוי להכניס 300 מיליון ב-2024 ויכנס לתקציב מיוחד שיסייע בבנייה מחדש של אזורים שנפגעו משינויי האקלים.

אם אתם יוצאים לחופשה ביוון בין מרץ לאוקטובר, תצטרכו לשלם תוספת זו. העלות תשתנה בהתאם למקום שבו תשהו ויכולה לנוע מ-1 ועד 4 אירו ללילה. המס החדש יתווסף למס הלינה הקיים, כך שהחיובים יעלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully