וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון תיירים בשבוע: יוון עומדת לשבור את שיא התיירים השנה

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 16:29

אם בשנת 2019, שנת השיא בתיירות ליוון, נרשם בה מספר שיא של 33 מיליון תיירים, ב-2022 נראה שהמצב יהיה טוב יותר. במדינת האיים מצפים שהתיירים השנה יניבו שיא מטורף של 20 מיליארד אירו (!) הכנסות מתיירות בלבד

בווידאו: אתרי תיירות בולטים באתונה/צילום: רויטרס

כל היעדים בעולם מתאוששים השנה מנזקי הקורונה, אבל יוון עושה את זה בגדול, ואף עתידה לשבור השנה את שיא מספר התיירים שאי פעם הגיע אליה (33 מיליון) לפני המגפה.

"איש לא יכול היה להעלות על הדעת לפני מספר חודשים, בהתחשב בכל האתגרים, כולל המלחמה באוקראינה, האינפלציה, משבר האנרגיה והקורונה, שיוון תהיה השנה כה מוצלחת בתחום התיירות", כך לפי שר התיירות ואסיליס קיקיליאס שהתראיין לעיתון "קפאלאיו" היווני השבוע.

עם מיליון תיירים בשבוע שמגיעים ליוון (!) חלק מהיעדים, כמו האיים הקיקלאדיים האייקוניים של המדינה, שאליהם נכנסו יותר משלושה מיליון איש עד כה השנה, כבר עלו על הנתונים שלפני המגפה. רק הסמל המוכר ביותר במדינה, האקרופוליס באתונה, קיבלה עד כה בקיץ הזה 16,000 תיירים ביום.

בשנים שקדמו למגיפת הקורונה, מגזר התיירות של יוון, המהווה בערך חמישית מהתמ"ג, צמח במהירות. בשנת 2019, השנה שלפני המגיפה, יוון קיבלה בברכה שיא של 33 מיליון מבקרים שסיפקו שיא של 18 מיליארד אירו בהכנסות.

האקרופוליס באתונה. דב גרינבלט, באדיבות המצולמים
האקרופוליס באתונה. 16 אלף הגיעו אליו רק באוגוסט השנה/באדיבות המצולמים, דב גרינבלט

תקבולי התיירות ביוון עשויים לעלות על שיא 2019

קיקיליאס הוסיף, כי יוון "צפויה לראות נתונים חסרי תקדים בכניסות וברווחים בענף התיירות בחודש אוגוסט, שעולים אפילו על המספרים שוברי השיא של 2019". מומחי תעשייה מעריכים כי הכנסות התיירות השנה עשויות להגיע ל-20 מיליארד אירו (20,000,000,000).

בהסתמך על הנתונים הרשמיים העדכניים, התייחס השר היווני למספר התיירים הגרמנים והבריטים ביולי האחרון, שהיה גבוה יותר ממה שהיה בשנת 2019 במספר יעדים במדינה, כולל באי רודוס, שם עלה מספר התיירים הגרמנים ב-24.6 אחוזים, ובחאניה, כרתים, לשם הגיעו התיירים הגרמנים ב-78.3 אחוזים יותר השנה, ואילו הבריטים הגיעו בשיעור של 43.2 אחוזים יותר מאשר בשנת השיא 2019.

גם כמות התיירים הנוחתים בנמל התעופה הבינלאומי של אתונה גדלה ביולי 2022, בהשוואה לחודש המקביל ב-2019. ביולי נרשם גידול של 29 אחוזים בכניסות תיירים מגרמניה, 15 אחוזים יותר מצרפת וגידול של 19 אחוזים מישראל. כזכור, בשבוע שעבר פירסמנו כאן כי ישנו גידול עצום של 5,000 אחוזים בחיפוש של המילים "חופשה באתונה" על ידי ישראלים בגוגל לראש השנה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חופשה בכרתים. Shutterstock, ShutterStock
עשרות אחוזי גידול של תיירים השנה לאי. כרתים/ShutterStock, Shutterstock

יוון רוצה להאריך את עונת התיירות

מספר התיירים הכולל ייקבע בסוף 2022, הוסיף קיקיליאס, וציין כי הארכת עונת התיירות הייתה אחת הסיבות המרכזיות לתוצאה זו, במיוחד בכל הנוגע לתחילת העונה. "כל הפעולות הנדרשות ננקטו כדי לוודא שעונת התיירות תסתיים מאוחר ככל האפשר השנה", אמר. "ההודעות שאנו מקבלים ממפעילי הטיולים מאוד מעודדות; יש ביקוש לחבילות תיירים לאורך הסתיו ואפילו בדצמבר".

לדבריו, "מכיוון שחשוב מאוד להיות תמיד צעד אחד קדימה, במשך זמן מה התחלנו במגעים כדי למשוך פנסיונרים מצפון אירופה וגרמניה לבלות את החודשים האלה ביוון, שבה החורף מתון יותר וצורך פחות אנרגיה בהשוואה למדינות שלהם. בדרך זו, הם יחסכו בכסף שהם היו מוציאים על חימום, אם הם יישארו בבית, ובמקביל תהיה להם הזדמנות ליהנות מהיופי של יוון ולהכיר את האירוח היווני".

לדברי קיקיליאס, מהלך התיירות הנוח השנה בא לידי ביטוי גם בהשכרות בתים לטווח קצר (הזמנות ב-Airbnb), שבהן נרשמה עלייה של 26.5 אחוזים לחודשים יולי, אוגוסט וספטמבר בהשוואה לאותם חודשים של 2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully