וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקונוס: חופשה אינטימית באי הקרחנות של יוון

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 20:53

הוא ידוע כאי של חופשות יוקרתיות, המשלב קרחנות לעשירים שפורקים כול עול, אבל אפשר לנפוש במיקונוס גם בצורה "צנועה" יותר. למשל, במלון בוטיק למבוגרים בלבד או לבקר באחד האתרים העתיקים הכי יפים(!) ביוון. לא רק בטן-גב ובלאגן

חופשה במיקונוס, יוון/צילום: זיו ריינשטיין עריכה: זיו שטיינר

יוון מתכוננת לעוד עונת תיירות מופלאה ועמוסת תיירים, ולמרות שהשנה האחרונה (2022) הניבה לה "רק" 27.8 מיליון תיירים (פחות מהשיא של 33 מיליון ב-2019), השנה מצפים במדינת האיים האהובה עלינו לעלייה של 20 אחוזים במספרי התיירים מאשתקד, כך לפחות טען שר התיירות היווני ואסיליס קיקיליאס מוקדם יותר השנה.

האי מיקונוס יהיה אחד האיים שיתחרה על תשומת הלב של הישראלים הקיץ, אבל העלייה במחירים בחופשות בעולם עלולה להסיט את התנועה לאיים אחרים. מיקונוס ידוע כאי של חופשות יוקרתיות המשלב קרחנות לעשירים שבאים אליו לבזבז ולפרוק כול עול, בעיקר במלונות נחשבים כמו "קאבו טאגו" ואחרים.

מיקונוס מכונה "אי הרוחות" ויש בו רוח כל יום, גם באוגוסט. "זה מה שמשך לפה אנשים בשנות ה-70 וה-60", אומר אכילס חרטסידיס (Achilleas Charatsidis) מנהל מלון Amyth of Mykonos שנפתח באי בחודש שעבר. לדבריו, מזג האוויר תמיד נעים בקיץ אבל הסיבה האמיתית היא שמיקונוס באותה תקופה היה אחד המקומות היחידים ביוון, ובאירופה, שקיבלו את הקהילה הגאה. "הם באו לפה והים היו חופשיים לעשות מה שבא להם, בשילוב קהילה היפית שכבר היתה פה, וביחד הם הפכו את האי לאמנותי וצבעוני". אבל עם כל ההדוניזם של מיקונוס, עדיין מדובר באי שתושביו דתיים ויש בו כ-500 כנסיות ו-40 בעיר עצמה. "המקומיים מסורתיים ונהוג שלכל משפחה יש את הכנסייה שלה", מסביר אכילס.

"אני אוהב את הווייב שהתיירים מביאים לפה", סיפר לי נהג מונית בתחילת מאי, עת החל מיקונוס להתעורר מתרדמת החורף הארוכה שלו. "הם באים לשמוח ולבלות פה, לא סתם לשבת בים בשקט, והם נותנים לנו, המקומיים, את האנרגיה הזו". לדבריו, בעונה החמה (יוני עד ספטמבר) נוחתות באי כמאה טיסות ביום ועוד כ-30 מעבורות וספינות קרוזים שעוגנות בו ומורידות תיירים. "בכל יום באים לאי כ-200 אלף תיירים, ובסך הכל כשלושה מיליון בקיץ", הוא אומר וזה באי שבו כ-10,000 תושבים כולל אלפים שבאים לעבוד בעונה מאתונה.

האי מיקונוס. זיו ריינשטיין
אחד האיים שיתחרה על תשומת הלב של הישראלים הקיץ. מיקונוס, החודש/זיו ריינשטיין
קרוז האי מיקונוס. זיו ריינשטיין
"בכל יום באים לאי כ-200 אלף תיירים". קרוז שמוריד תיירים במיקונוס/זיו ריינשטיין
כנסייה האי מיקונוס. זיו ריינשטיין
עם כל ההדוניזם של מיקונוס, עדיין מדובר במקום דתי. אחת מ-כ500 כנסיות באי/זיו ריינשטיין
מלון Amyth מיקונוס. זיו ריינשטיין
האי ידוע כאי של חופשות יוקרתיות. מלון Amyth of Mykonos/זיו ריינשטיין

אחד משני האיים שהכי יקר לנפוש בהם באירופה

הנחיתה בשדה התעופה הקטן של האי, שקרוב כארבעה ק"מ מהעיר עצמה, חושפת את אחד הדברים שהמיקונוס הכי מפורסם בהם - הבתים הלבנים. הכל לבן במיקונוס, גם הרחובות שנצבעו באבנים עם מסגרת לבנה - מה שיצר מעין כוורת יפה של מדרכות וסמטאות, כשרוב הצבע מגיע משיחי הבוגונוויליה האדומים-סגולים. בקיץ אמורות לנחות באי גם טיסות ישירות מישראל, כנראה של חברת AGEAN, אבל כרגע ההגעה דרך אתונה, ומשם עוד טיסה של כ-45 דקות.

היוונים עמלים בתקופת האביב על שיפוץ וצביעת אתרי האירוח, המסעדות והברים ומתכוננים לקיץ. מלונות נפתחים, בעיקר מלונות בוטיק יוקרתיים, ולא ברור למה דווקא האי הזה הוא אחד משני האיים שהכי יקר לנפוש בהם באירופה, ביחד עם איביזה - כנראה שה"ריץ' אנד פיימס" משכו גם את המעמד הבינוני שמשלם את המחיר. תרתי משמע.

עוד בוואלה!

לפקדה ופרבזה: הקריביים של יוון והחוף המושלם

לכתבה המלאה
האי מיקונוס. זיו ריינשטיין
היוונים עמלים בתקופת האביב על שיפוץ וצביעת אתרי האירוח. חנות מזכרות באי/זיו ריינשטיין
האי מיקונוס. זיו ריינשטיין
הצבע הלבן ברחובות הוא אחד הסמלים של מיקונוס/זיו ריינשטיין

קונדומים בחדר

אבל מסתבר שבמיקונוס אפשר לנפוש בקטע אינטימי, זוגי ויוקרתי גם מבלי לבזבז הון תועפות. כך למשל, מלון Amyth of Mykonos של רשת המלונות הקפריסאית תאנוס, והוא הראשון שנפתח ביוון ממש בחודש שעבר ואירח אותי בתחילת מאי. המלון, שנמצא מעל כפר הדייגים לשעבר "אגיוס סטפנוס", הוא מלון למבוגרים בלבד, ששופץ במשך שלוש שנים ונבנה על בסיס מלון ישן יותר. רשת תאנוס חידשה בו 17 חדרים וסוויטות, שבהם סבונים של המותג היוקרתי Acqua di Parma, נשנושים, קלפים ואפילו חבילת קונדומים. בכל זאת, למבוגרים בלבד.

חלק מהחדרים מאובזרים בבריכה פרטית, אחרים בג'קוזי, אבל בבריכה הגדולה כולם יכולים ליהנות וגם לאכול ולשתות ממבחר הקוקטיילים הרחב שמציע המלון האינטימי. על מלאכת עיצוב המלון היה אמון משרד אדריכלים מאתונה, שניסה לשלב בין מראה כפרי של מיקונוס לבין מודרניות, שתשרה הרגשה ביתית רגועה כבר עם הכניסה אליו.

"לא שמנו בחדרים מקום למזוודה גדולה, כי התיירים בדרך כלל לא באים לפה עם הרבה בגדים, אלא עם טרולי, והנשים בקושי הולכות לבושות", מסביר אכילס המנהל איך חשבו על עיצוב החדרים. מחיר לזוג ללילה בקיץ - החל מ-585 דולר, כולל ארוחת בוקר. בהחלט לא זול, אבל אם תשוו למחירים של 3,000 דולר ללילה בכמה ממלונות היוקרה באי, תבינו שפה יחסית מדובר בלינה במחיר סביר.

מלון Amyth מיקונוס. זיו ריינשטיין
חלק מהחדרים מצוידים בבריכות פרטיות. סוויטה במלון Amyth of Mykonos/זיו ריינשטיין
מלון Amyth מיקונוס. זיו ריינשטיין
תמצאו שם קוקייטלים ותפריט מנות. הבריכה במלון/זיו ריינשטיין
מלון Amyth מיקונוס. זיו ריינשטיין
העיצוב מנסה לשלב בין מראה כפרי של מיקונוס לבין מודרניות. חדר במלון/זיו ריינשטיין

חתולים, הרבה חתולים

למיקונוס סיטי, העיר העתיקה ששוכנת על מפרץ שבו עשרות מסעדות, ברים, בתי קפה וגם כמה מועדוני לילה, יש שתי כניסות רגליות - פבריקה ורמצו - שכן לא מותרת בסמטאות תנועת רכבים, מעבר לזו של ספקים. השוטטות עצמה היא נחמדה, הרבה סמטאות שקל להתבלבל בהן, בוטיקים יוקרתיים וגם חנויות המזכרות עם המגנטים, הכובעים וחולצות הים המוכרות שבכל יוון. באי יש הרבה חתולים ורבים מאמצים אותם והם זוכים לכבוד. המקומיים מסבירים שזה בגלל ריבוי של נחשים ולטאות, ולמרות שלטאה ביוון היא סימן למזל טוב, עדיין החתולים משמשים לדילול שלהן.

סיבוב בעיר מביא את המטייל ברחובותיה ל"וונציה הקטנה" (Little Venice) - שכונה רומנטית יפהפייה שבתיה בנויים בסגנון וניציאני - שבה מסעדות על קו המים, נוף מרתק אל שש טחנות רוח, שפעלו באי עד שנות ה-80 שהפכו לסמל שלו, וכיום הפכו לאתר צילום סלפי ושקיעות פופולרי.

הברים והמסעדות היקרות נמצאים ברחוב מאטוגיאני (Matogianni), וגם שני קלאבים לבעלי ממון Bonbonniere ו-Astra, שבהם בקבוק אלכוהול בתוך שמפניירה עם קרח יעלה לכם מאות אירו. לידם יש מסעדת קברט פופולרית בשם "ליאו". בר מוכר ומפורסם אחר ברחוב הוא "קווין אוב מיקונוס" (Queen Of Mykonos).

אם חשקה נפשכם בסופרמרקט מקומי, ואין ישראלי שנפשו לא חשקה באחד בחו"ל, אזי הסופר המפורסם באי הוא "פלורה" (Flora), שנבחר כמה פעמים לאחד מהסופרים הטובים באירופה בזכות מבחר יינות עשיר והרבה דליקטסים יקרים, שמפניה, וויסקי יפני, שמפניות ומוצרים באלפי אירו. ויש אפילו די.ג'יי שמנגן בפנים בקיץ.

שקיעה במיקונוס ביוון. זיו ריינשטיין
אחת מנקודות השיא של היום. השקיעה במיקונוס שמוציאה את כולם החוצה/זיו ריינשטיין
"ונציה הקטנה" במיקונוס ביוון. זיו ריינשטיין
6 טחנות רוח שהפכו לסמל של האי. "ונציה הקטנה" במיקונוס/זיו ריינשטיין
האי מיקונוס. זיו ריינשטיין
הכניסה ברגל בלבד. מיקונוס סיטי/זיו ריינשטיין

"קיסריה של מיקונוס"

אין הרבה אטרקציות במיקונוס, מעבר לבטן-גב ולהסתובב בעיר עצמה ואכול, לשתות, לרקוד. אבל אם יש משהו אחד שדי חובה לעשות באזור - הוא שיט אל האי דלוס (Delos) - מקום הולדתו של האל אפולו ואחותו התאומה ארטמיס, אלת הציד.

חצי שעת הפלגה ממיקונוס במעבורת גדולה (60 אירו לאדם, כולל כניסה לאתר, מדריך וערכת שמע), תביא אתכם ועוד מאות תיירים שיוצאים לביקור של שלוש שעות (10:30 עד 13:30) ב"קיסריה של מיקונוס".

בתקופה ההליניסטית (כ-300 לפנה"ס), נבנה באי נמל ואנשים עצרו בו עבור מסחר. תקופה זו היא גאוותם של היוונים, שנהוג לייחס להם בעיקר את התקופה של יוון הקלאסית (500 לפנה"ס), היא דווקא בימים ההלניסטיים, שכן דלוס הוא הוכחה לתקופה ההלינסטית נטו, זו של אלכסנדר מוקדון, ולא קפיצה בזמן בין יוון הקלאסית לתקופה הרומית. אלו הן 200 השנים של ההלניסטים שנתנו ליוון את שמה עד היום - "הלאס" (יוון).

בדלוס לא גרים אנשים, מעבר לעובדי האתר, ולפי החוקרים גרו בו בתקופות העתיקות עד 22 אלף תושבים. במאה הרביעית לספירה ננטש האי, עד שהחלו בו חפירות ארכיאולוגיות של משלחות צרפתיות ב-1873, כלומר לא התיישבו בו כ-1500 שנה, ולכן הממצאים בו מרתקים. כך למשל, בית דיוניסוס (אל היין), שבו חצר פריסטילית (פתוחה עם עמודי שיש וכותרות דוריות) ובמרכזה פסיפס של דיוניסוס כאדם מכונף היושב על נמר, שמסמל שהוא כבש את הנמר, כלומר את הודו - כי אלכסנדר הגדול כבש את אסיה.

בית אחר יפה הוא בית קליאופטרה, לא המצרית, ופירוש השם ביוונית "תהילה של האבא" - קליאו ופאטרה - שחיה מאה שנה לפני המלכה המצרית לבית תלמי המוקדוני. בבית זה נמצאו שני פסלים, כיום העתקים, שלה ושל בעלה והשם שלהם חקוק עליהם. עוד בעיר, תיאטרון די יפה שהכיל כ-5,000 מושבים, אבל כמעט כולם הרוסים, שלמרגלותיו עוברת תעלה שבה זרמו מים. באי נמצא גם בית כנסת שומרוני כנראה משנת 200 לפנה"ס, כמו גם מקדש לאלה המצרית איזיס.

מעבורת מהאי מיקונוס לאי דלוס. זיו ריינשטיין
חצי שעת הפלגה לעולם עתיק ואחר. המעבורת מהאי מיקונוס לאי דלוס/זיו ריינשטיין
האי דלוס ביוון. זיו ריינשטיין
ממצאים בני יותר מ-2000 שנה. בית דיוניסוס והפסיפס המרשים (העתק) במרכז/זיו ריינשטיין
האי דלוס ביוון. זיו ריינשטיין
פאר התקופה ההלניסטית. עמודי שיש עם כותרות דוריות בדלוס/זיו ריינשטיין
seperator

מיקונוס מתכונן לקיץ עמוס בליינים, ויתחרה עם איים יווניים אחרים על תשומת הלב של התיירים בעולם. אבל יתכן שבתחום השקיעות הרומנטיות לא תהיה לו כל תחרות - שהרי השקיעות באי הן מהיפות שיש ביוון, וזו אכן תחרות קשה במדינת האיים. אבל הדקות האלה של סוף היום, מוציאות את כול התיירים לעיר כדי לתפוס מקום ולחכות שהשמש תישק למים. כי גם באי הכי יקר ביוון, השקיעה עדיין בחינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully