וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בטן גב: הצצה מרתקת לכפרים הכי מיוחדים ביוון

בשיתוף פגסוס

23.7.2023 / 22:15

מלבד אתונה, סלוניקי והאיים היפים, ליוון יש עוד הרבה מה להציע למבקרים בה, כולל כמה מהכפרים הכי מיוחדים באירופה

במרחק טיסה קצר מישראל נמצאת אחת המדינות שהישראלים הכי אוהבים - יוון הקסומה, המציעה שילוב מנצח: אינספור חופים, מגוון רחב של פעילויות ואטרקציות, אתרים תיירותיים חשובים, אוכל מעולה, חיי לילה משובחים, תושבים חמימים, טברנות, שופינג ועוד.

למרות שהרוב המוחלט של המטיילים שמגיעים ליוון פוקדים את הערים הגדולות או את האיים הפופולריים, במדינה החמימה עוד המון מקומות מיוחדים, כולל כמה כפרים ועיירות יוצאי דופן. חושבים לטייל ביוון במסגרת טיול עצמאי או במסגרת טיול מאורגן כפי שמוציאה חברת פגסוס למדינה? את הכפרים האלו, או לפחות את חלקם, כדאי שתכניסו לרשימת המועדפים.

מצודת פלמידי, נאפפליו, יוון. ShutterStock
מצודת פלמידי, נאפפליו, יוון/ShutterStock
נאפפליו, פלופונסוס, יוון. ShutterStock
נאפפליו, פלופונסוס, יוון/ShutterStock

נאפפליו (Nafplio)

באחד המקומות הכי יפים ביוון, על חצי האי פלופונס היפהפה, נמצאת אחת העיירות הכי מיוחדות במדינה - נאפפליו, המשלבת היסטוריה עשירה, ארכיטקטורה עתיקה, מבנים מרשימים, נופים ציוריים וחוף משגע. בנאפפליו גם סצנה קולינרית מרשימה, עם לא מעט מסעדות טובות ובתי קפה שיקים, וגם אפשרויות רבות עבור חובבי היסטוריה וטיולים.

טירת בורצי

טירת בורצי, שאליה ניתן להגיע רק בסירה, נבנתה במקור על ידי הוונציאנים למטרות הגנה, כשמיקומה האסטרטגי בנמל סיפק לתושבים נקודת תצפית קריטית

מבצר פלמידי (Fortress of Palamidi)

מבצר פלמידי המפורסם, אולי האטרקציה התיירותית הבולטת בעיירה, עומד כעדות חיה להיסטוריה העשירה של המדינה. המבצר מוקף בחומות מרשימות ונמצא במיקום אסטרטגי, אל מול נופים עוצרי הנשימה. מבצר פלמידי נבנה עוד במאה ה-17 לספירה, על ידי הוונציאנים שפלשו לחצי האי. הוא נמצא על ראש גבעה, 216 מטרים מעל פני הים ונשקפים ממנו נופים פנורמיים לאזור הכפרי שמסביב. אגב, כדי להגיע לנקודת התצפית הגבוהה ביותר במבצר, יש לטפס לא פחות מ-999 מדרגות.

טירת בורצי (Bourtzi Castle)

כיאה לאחת המדינות הכי מיוחדות ועתיקות בעולם, ביוון לא מעט מקומות עוצרי נשימה. אחד מאותם מקומות הוא ללא ספק טירת בורצי, שנמצאת על אי קטן אל מול חופיה של נאפפליו. הטירה המיוחדת הזו, שאליה ניתן להגיע רק בסירה, נבנתה במקור על ידי הוונציאנים למטרות הגנה, כשמיקומה האסטרטגי בנמל סיפק לתושבים נקודת תצפית קריטית. הארכיטקטורה של הטירה משלבת השפעות ונציאניות ועות'מאניות והיא מוקפת בגנים ירוקים ושבילים רבים.

חוף קרת'ונה (Karathona Beach)

חוף קרת'ונה הידוע במי הטורקיז הצלולים שלו מתאים לכולם - גם לכאלו שמחפשים פינה שקטה כדי לרבוץ בשמש ולהירגע, וגם למטיילים הרפתקנים יותר, שמעדיפים ליהנות משלל האטרקציות במקום, כמו גלישה, שייט בקיאקים ועוד פעילויות ספורט ימי. בקרת'ונה גם לא מעט טברנות וברים על החוף, המציעים משקאות מרעננים ומטעמים מקומיים.

מערת קסטניה

מונמבסיה (Monemvasia)

מונמבסיה היא ללא ספק אחת העיירות הכי מיוחדות בכל אירופה. היא מוקפת בחומות עתיקות וניצבת על צלע הר, ממש על שפת הים. הנוף שנשקף מהעיירה מרהיב ביופיו, את הבתים העתיקים שבמרכז אסור לפספס וזה עוד לפני שהזכרנו את הסמטאות הצרות והמבצר ההיסטורי, שמושך מבקרים רבים בכל שנה.

טיול מאורגן ליוון עם פגסוס טיולים מאורגנים למידע ופרטים נוספים באתר

טירת מונמבסיה (Monemvasia Fortress)

טירת מונמבסיה היא מצודה מפוארת שנבנתה עוד בימי הביניים. היא נחשבת לאחת המצודות השמורות ביותר מסוגה בעולם, ומלאה בהיסטוריה עשירה וארכיטקטורה מדהימה. המצודה מחולקת לשני חלקים - העיר התחתונה שממוקמת למרגלות ההר והעיר העליונה שיושבת על הפסגה. מעבר לחשיבותה ההיסטורית, מונמבאסיה הפכה גם ליעד תיירותי משגשג, המושך מבקרים מכל העולם. האזור שמסביב מציע נופים מדהימים, חופים בתוליים ותרבות מקומית תוססת, מה שהופך אותו לאחד היעדים האהובים ביוון.

חוף פורי (Pori beach)

לאורכה ולרוחבה של יוון לא מעט חופים עוצרי נשימה. אחד מהם הוא חוף פורי הרגוע והנעים, אליו מגיעים תיירים מכל העולם כדי להירגע. החוף ידוע גם ברוח החזקה הנושבת בו, מה שהופך אותו ליעד אולטימטיבי לחובבי ספורט ימי וגלישה. בחוף גם טברנה מסורתית, המגישה אוזו ועוד מגוון משקאות מקומיים, לצד מנות יווניות מסורתיות וטעימות.

מערת קסטניה (Kastania Cave)

חלק גדול מהתיירים שמגיעים ליוון עושים זאת לא בגלל החופים או הטברנות, אלא בגלל האתרים והמקומות ההיסטוריים החשובים שבמדינה. אחד מהם הוא מערת קסטניה המדהימה - פלא תת קרקעי שמספק הצצה ייחודית להיסטוריה הגיאולוגית של האזור והזדמנות נדירה לחזות בנטיפים המרשימים, שנוצרו במשך אלפי שנים. אגב, המערה המיוחדת הזו התגלתה רק במאה ה-20, על ידי חוקרים מקומיים שנתקלו בה בטעות.

מטסובו

מטסובו (Metsovo)

מטסובו, השוכן בהרי הפינדוס בצפון יוון, הוא כפר הררי ציורי הידוע בבתי אבן מסורתיים, בפולקלור עשיר ובמסורות התרבותיות התוססות שלו. הכפר הציורי הזה, השוכן בגובה של 1,156 מטר מעל פני הים, מציע שילוב ייחודי של יופי טבעי, ארכיטקטורה מסורתית ותענוגות קולינריים.

מבט אווירי על מטסובו

סיור במרכז מטסובו הוא באמת חוויה יוצאת דופן. הכפר המיוחד הזה מלא ברחובות קטנים ומרוצפים, בתי אבן עתיקים וחצרות ציוריות

טיול במרכז הכפר

סיור במרכז מטסובו הוא באמת חוויה יוצאת דופן. הכפר המיוחד הזה מלא ברחובות קטנים ומרוצפים, בתי אבן עתיקים וחצרות ציוריות. הארכיטקטורה היוונית המסורתית נשמרה עד לימים אלו, וכך גם הכיכר המרכזית, שבעבר שימשה כנקודת מפגש של תושבי הכפרים שמסביב, וכיום מלאה בבתי קפה ומסעדות.

טיולים בטבע

מטסובו הוא גן עדן לחובבי טבע וטיולים. הוא מציע מגוון פעילויות ואטרקציות, כמו מסלולי הליכה או רכיבה על אופניים ביערות העבותים, פינות שקטות לפיקניק ואפילו ספורט חורף כמו סקי וסנובורד בחודשים הקרירים יותר.

האוכל של מטסובו

מטסובו ידוע בגסטרונומיה המסורתית שלו, המשלבת טעמים יוונים ובלקנים. המסעדות השונות הפזורות בכפר מציעות מנות מסורתיות, המבוססות על חומרי גלם מקומיים, חלקם אף גדלים בכפר עצמו, כמו מנות שונות המבוססות על גבינה מקומית.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully