וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כש"דרום אדום" מבוטל, הנה ה-מקום הכי יפה וקרוב לראות בו כלניות

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 11:06

פסטיבל הכלניות בעוטף עזה אומנם בוטל, אבל לא צריך להרחיק עד לשם בשביל מרבדים אדומים: ביער המלאכים-שחריה שליד קריית גת, מכסים עכשיו את האדמה אלפי כלניות ושאר פרחים מהממים. הצעה לטיול קצר ומתוק של 1.5 ק"מ

כלניות בגבעת אור הנר/צילום: מירית מלל-קשלס, החברה להגנת הטבע

רבים נוסעים בתקופה זו לצפון הנגב כדי לראות כלניות, כפי שהיה אמור להיות השנה בפסטיבל "דרום אדום", אבל מאחר והוא התבטל, הנה אחד המקומות הכי "אדומים" שיש כרגע והוא אפילו קרוב יותר למרכז - יער המלאכים.

יער המלאכים - יער אורנים ענקי, הנמצא כאזור חיץ בין מרכז הארץ לדרומה (לא הרחק מהעיר קרית גת), המכונה גם יער שחריה, הוא יער שמתפרס על שטח של כ-7,000 דונמים ובתוכו מרחבי פנאי ושעשועים רבים, כמו מתקני שעשועים, שולחנות פיקניק, מסלולי טיול מסומנים משולבים בארכיאולוגיה ועוד. היער מרושת בכבישים פנימיים וחניונים.

עוד מסלולי פריחה בוואלה! תיירות:
מפת הפריחה של ישראל: הפרחים שתראו בטיול שלכם עכשיו
פריחת השקדיות החלה: בואו לפיקניק במטע הכי גדול ופורח בישראל
שביל הפריחה: 4 מקומות לראות בהם פרחים במרחק דקה מהרכב

זהו יער ותיק יחסית, שהעצים הראשונים בו ניטעו בשנות ה-60 והוא מזמן מגוון פעילויות פנאי וספורט - החל משבילי אופניים, נקודות מעניינות שאליהן ניתן להגיע עם רכב וגם מסלול טיול מעגלי וקצר של שעתיים בערך, שמתאים לכל המשפחה אך אינו מונגש לעגלות וכסאות גלגלים.

מירית מלל-קשלס, מנהלת בית ספר שדה שקמים של החברה להגנת הטבע, מספרת שבימים אלו, תמצאו ביער פריחה מרשימה, בין היתר של מרבדי כלניות. "הכלנית היא פרח מוגן. היא גיאופיט רב שנתי ונפוצה מצפון הארץ עד הר הנגב. מלבד הצבע האדום העז, הכלניות יכולות להופיע גם במגוון צבעים כמו כחול-סגול-לבן בהתאם לקרקע עליהן היא גדלה", היא מסבירה.

כלניות ביער המלאכים-שחריה. עומרי סלנר, החברה להגנת הטבע
העצים הראשונים בו ניטעו בשנות ה-60. יער המלאכים/החברה להגנת הטבע, עומרי סלנר
כלניות ביער המלאכים-שחריה. עומרי סלנר, החברה להגנת הטבע
בימים אלו תמצאו ביער פריחה מרשימה, בין היתר מרבדי כלניות/החברה להגנת הטבע, עומרי סלנר

מה עושים?

בין העצים ביער, תוכלו ליהנות מפריחה מרהיבה של מרבדי כלניות, מטעי שקדיות ותצפיות מרגשות. זהו גם מקום אידיאלי לפיקניק רגוע, מוצל וצבעוני במיוחד, בעונה הזו.

מלאי המרץ שבינכם יוכלו לצאת לטייל בשביל הגתות, מסלול המסומן בסימון שבילים כחול. אורכו כ-1,500 מטרים ובמהלכו תוכלו לראות מספר גתות מתקופות שונות, בור מים ושתי חירבות. שביל הגתות מתחיל בחלק התחתון של היער שחריה, ממש בכניסה הראשית. לאחר נסיעה קצרה תבחינו בשלט חום ל"שביל הגתות", פנו איתו ימינה, חנו את הרכב מצד ימין ולכו עם השלט עץ לתחילת המסלול ממול. תחילת המסלול בעלייה קטנה ולאחר מכן הוא עובר ומתפתל בין עצי האורן הכבירים. בסופו של המסלול, תגיעו לראש גבעה שם נמצאים שני אתרים ארכיאולוגים מהם ניתן לצפות על החלק המזרחי-דרומי של השפלה. במקום, ככתוב, שתי חירבות: חרבת כרוע וחורבת מסארה. בתקופת החורף והאביב נמצא גם פטריות. בשטח היער קיימים שבילים מסומנים נוספים שרובם מעגליים.

כלניות ביער המלאכים-שחריה. עומרי סלנר, החברה להגנת הטבע
בין העצים ביער, תוכלו ליהנות מפריחה מרהיבה של מרבדי כלניות/החברה להגנת הטבע, עומרי סלנר
כלניות ביער המלאכים-שחריה. עומרי סלנר, החברה להגנת הטבע
אורך המסלול כ-1,500 מטרים ובמהלכו תראו גתות, בור מים, שתי חירבות ואולי גם אנפיות בקר/החברה להגנת הטבע, עומרי סלנר

לטיול יצאנו

דרכי הגעה: יש לרשום באמצעי הניווט "יער מלאכים שחריה". לנוסעים על כביש 6 או כביש 40 פונים לכיוון כביש 35 ופונים שוב לכיוון היער.
רמת קושי: קלה.
אורך: 1,500 מטר במסלול של שביל הגתות, כמובן שניתן גם לשבת ליד נקודות עניין או ללכת הלוך-חזור על מסלול אורכי.
קהל יעד: משפחות.
נגישות: אין נגישות לעגלות וכסאות גלגלים
דגשים נוספים: לא קוטפים פרחי בר, יש לשמור על הניקיון ולקחת את האשפה אתכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully