וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריחה בבקעה: 4 מקומות לראות בהם פרחים במרחק דקה מהרכב

אוריה מלט

עודכן לאחרונה: 26.1.2024 / 0:16

עונת הפריחה החלה, וכדי "לטפל" מעט בחרדה והדאגה היום-יומיות בתקופה האחרונה, ממליצים מומחים לקחת הפוגה ולצאת לטבע. ריכזנו עבורכם ארבע נקודות פריחה מהממות בבקעת הירדן, שהפכה ירוקה

בקעת הירדן/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ניר חן
בקעת הירדן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
זה הזמן שלה. בקעת הירדן הירוקה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

המלחמה הקשה והתקופה שאנו חווים, גורמת לרבים מאיתנו לשבת מרותקים לערוצי החדשות ולצבור מידע נוסף שמגביר את הלחץ והדאגה. אך ההיפך הוא הנכון, ככל שנפחית את צריכת החדשות ונקיים פעילות, התחושות השליליות יפחתו. אז יש לנו המלצה רותחת למסלולי פריחה שיפתחו לכם את הנשימה ואת הלב.

עונה הפריחה בבקעת הירדן כבר כאן והירוק פורץ מכל עבר. שעה ורבע מהמרכז, 40 דקות מירושלים ואתם מוקפיםן במרבדים ירוקים ופורחים. מתחת לפני השטח התהליכים עדיין מתרחשים בשקט: הפקעות מתמלאות במים, זרעי הבר נובטים ושולחים דרישת שלום מעל פני השטח, והבקעה אט-אט, בנחישות מתמדת, הופכת לירוקה ופורחת.

זוהי בדיוק העונה לפתיחת חגיגות פסטיבל "בקעה ירוקה", שמתקיים זו השנה השלישית ברציפות. בפסטיבל תוכלו ליהנות משלל סיורים, סדנאות ושוק עם תוצרת מקומית - בקעת הירדן. הפסטיבל יתקיים מדי שבוע בימים חמישי ושישי בין התאריכים 15.3-15.2 2024, אבל עד שיחלו חגיגות הפסטיבל, ריכזנו עבורכם את מוקדי הפריחה שפשוט חובה לבקר בהם.

אירוס שחום בבקעת הירדן. חנה עגיב,
אירוס שחום/חנה עגיב

1. מרבד אדום - כלניות ונוריות בכניסה לגבעת סלעית

חוששים לנסוע ל'דרום אדום'? אתם מוזמנים ליהנות ממרבד קסום של כלניות אדומות בבקעת הירדן, במרחק של דקה הליכה מהרכב. גבעת סלעית היא שכונת הרחבה של מושב מחולה שהוקמה בשנת 2002 לזכרה של בת המושב סלעית גוטמן שטרית הי"ד.
הוראות הגעה: מקלידים ב-waze "גבעת סלעית". נוסעים בכביש אלון, מיד לאחר הפניה לכביש העולה לגבעת סלעית עוצרים ברחבת החניה מימין ומשם הולכים רגלית בשביל רחב היוצא צפונה. הפריחה בשיאה בחודשים פברואר-מרץ.

נוריות בבקעת הירדן. מרכז סיור ולימוד בקעת הירדן,
הפריחה בשיאה בחודשים פברואר-מרץ. נוריות בבקעה/מרכז סיור ולימוד בקעת הירדן
כלניות בבקעת הירדן. מרכז סיור ולימוד בקעת הירדן,
כלניות בבקעת הירדן/מרכז סיור ולימוד בקעת הירדן

2. מרבדים לבנים ליד הישוב חמרה

פריחה לבנה עושה לכם את זה? בשלהי חודש פברואר ובתחילת חודש מרץ נפרסים להם מרבדים משמחים של שלח ובן-חרדל מצוי. אל תחמיצו גם את פריחת רותם המדבר הריחנית כבר מחודש ינואר.
דרכי הגעה: מקלידים ב-waze "חמרה", ובנסיעה איטית על כביש אלון, בין היישובים חמרה ומכורה, מתגלים בצידי הכביש הפרחים הלבנים. סעו לאט וחנו בבטחה בצד הדרך.

פריחת רותם המדבר בבקעת הירדן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
פריחת רותם המדבר בבקעת הירדן/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

3. המרבד הסגול - מצפה אריק/ התורמוסים בחמדת

לצידו של 'מצפה אריק' פורח שדה תורמוסים מרהיב. לפריחת האירוסים מומלץ להגיע בשלהי פברואר בואכה חודש מרץ.
איך מגיעים? מקלידים ב-waze "מצפה אריק". בשער היישוב חמדת פנו שמאלה לכביש המערכת, משם המשיכו ישר לרחבת חנייה מאולתרת. מימינכם יהיו מבנים של מכינת חמדת יהודה, רצוי לחנות שם.
לפניכם יופיע שביל המוביל למצפה אריק, לזכרו של אריק שיטרית ז"ל ממקימי הישוב שנהרג בתאונת דרכים. המקום מוקף בשדה תורמוסים משגע, חדי העין יבחינו באירוסים הפזורים סביב החנייה.

תורמוס ההרים בבקעת הירדן. מרכז סיור ולימוד בקעת הירדן,
תורמוס ההרים/מרכז סיור ולימוד בקעת הירדן
מצפה אריק בבקעת הירדן. מרכז סיור ולימוד בקעת הירדן,
תורמוסים במצפה אריק/מרכז סיור ולימוד בקעת הירדן

4. פריחת האירוסים - גלבוע ושחום

את השיר "שדות של אירוסים" של שלמה ארצי כולם מכירים. אבל האם ידעתם שלאירוס מספר זנים?
למרגלות שער היישוב 'חמדת' משתרעת שלוחת פריחה ססגונית, שבה תוכלו לפגוש במקבצי אירוסים. האחד, בן הבקעה, הוא האירוס השחום שצבעו נע בין סגול חזק לחום, אחרי הכל הוא מבקעת הירדן... פחות משחום הוא לא יכול להיות! השני, הוא אורח מהצפון - אירוס הגלבוע - שגווניו סגלגים. למיטיבי לכת, אפשר לרדת לאורך הכביש ממנו הגעתם ולראות מימין ומשמאל את האירוסים השונים. עונת הפריחה היא תחילת-אמצע מרץ.
איך מגיעים? מקלידים ב-waze "חמדת", וחונים בכניסה לשער היישוב. כשגבכם לכיוון השער, המשיכו בהליכה ישר לכביש ממנו באתם ותראו את השלוחה הפרחונית.

לפרטים נוספים ומידע על טיולים באזור, מוזמנים ליצור איתנו קשר עם מרכז סיור ולימוד בקעת הירדן 0546491262 או במייל: officebika@gmail.com.

הכותבת היא רכזת במרכז סיור ולימוד בקעת הירדן בשדמות מחולה, מבית ארגון אשכולות

איריס הגלבוע בבקעת הירדן. חנה עגיב,
איריס הגלבוע בבקעת הירדן/חנה עגיב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully