וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיסה מתל אביב: בת 6 נכוותה קשה מארוחה שהחליקה אל רגליה מהמגש

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 11:49

מיכל פפרמן טסה עם בתה לניו יורק, וכשהוגשה לה הארוחה היא החליקה מהמגש אל ברכיה של בתה וגרמה לה לכוויות, צלקות וכאבים. עכשיו נתבעת יונייטד איירליינס על רשלנות שלא הזהירה שהארוחה כה חמה ושלא הכשירה את הצוות לטפל בכוויות

פעוטה קופצת על מגש אוכל במטוס/צילום: Reddit

משפחתה של ילדה בת שש שנותרה "מצולקת ומעוותת", כשארוחה חמה נפלה מהמגש לתוך רגליה במהלך טיסה של 12 שעות מתל אביב לשדה התעופה ניוארק, ניו יורק, תובעת את יונייטד איירליינס על רשלנות לאחר שטענה כי חברת התעופה לא הזהירה את הנוסעים שהאוכל שהוגש חם ועלול לגרום לפציעת כוויות.

התביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי באילינוי מוקדם יותר השבוע, טוענת כי יונייטד איירליינס גם לא ציידה את מטוסיה באספקת עזרה ראשונה נאותה לטיפול בפציעות כוויות.

עוד בנושא:
לאחר שתקראו את זה, לעולם לא תכניסו לפה אוכל של מטוסים
אל-טעם וריח: למה האוכל בטיסות כל כך גרוע?
גם לא בחינם: לעולם אל תאכלו את הלחמניות במטוס
קשה לצפייה: ראש נחש נמצא בארוחה שהוגשה בטיסה
משווים ארוחות באוויר: מה כתבו על אל על, ישראייר וארקיע?


האירוע התרחש ביולי 2022 כאשר מיכל פפרמן טסה עם בתה (המכונה בראשי תיבות O.F בתביעה) מתל אביב לניוארק בטיסה מס' 91 של יונייטד איירליינס. מאז התאונה נותרה הילדה מעוותת ומצולקת, כך לפי אתר החדשות האמריקני Paddle Your Own Kanoo.

במהלך הגשת הארוחה הראשונה, מספרת מיכל שהיא לקחה את הארוחה מאחת הדיילות והניחה אותו על שולחן המגש של בתה, מבלי להבין שהשולחן פגום ונוטה כלפי מטה. הארוחה החליקה מהמגש אל ברכיה של בתה, וכתוצאה מכך היא נפצעה מכוויה. מיכל הזעיקה במהירות את הדיילות, אך בתביעה נטען כי הצוות לא היה יכול לעשות הרבה מכיוון שהמטוס לא היה מצויד בציוד הרפואי הדרוש.

ארוחה במטוס לופטהנזה. ShutterStock
חברת התעופה לא הזהירה שהמנה כל כך חמה. ארוחה במטוס/ShutterStock

הדיילים מואשמים שלא בדקו שהארוחות לא חמות "באופן בלתי סביר"

לפי התביעה, רשלנותה של יונייטד באה לידי ביטוי בכך שהיא אחראית לגרימת הפציעות של O.F, לרבות העובדה שחברת התעופה לא עדכנה את הנוסעים שהארוחות החמות שהוגשו היו כל כך חמות, שהן עלולות לגרום לכוויות.

התלונה גם גורסת, כי יונייטד לא הצליחה לבדוק ולתחזק את המגשים במטוס, כדי למנוע את תאונה מסוג כזה, בעוד שהדיילים מואשמים גם בכך שלא בדקו שהארוחות לא היו חמות "באופן בלתי סביר" לפני שהוגשו לנוסעים.

יונייטד מואשמת גם בכך שלא הכשירה את צוות הדיילים כיצד לספק ארוחות לילדים קטנים, וכשלה בהכשרת אנשי הצוות כיצד לטפל בפציעת כוויה. בתלונה נטען: "כתוצאה ישירה, צפויה וקרובה לרשלנות של יונייטד, O.F. נפצעה קשה ומבקשת פיצויים בגין פציעותיה, כוויות, עיוותים, צלקות, שינוי צבע, ליקויים נוירולוגיים, פגיעה, כאב, סבל, עוגמת נפש, מצוקה רגשית, אי נוחות, השפלה, מבוכה ואובדן של היכולת ליהנות מחייה, שאותם חוותה בעבר ו/או תמשיך לחוות בעתיד".

בנוסף לתביעה של יונייטד על רשלנות, המשפחה גם מגישה תביעה במסגרת אמנת מונטריאול, המחייבת את חברות התעופה באחריות מוחלטת לפציעות שנגרמו לנוסעים במהלך טיסה בינלאומית. כנגד תביעות כאלו, הרבה יותר קשה לחברת התעופה להתגונן, אם כי סכום הפיצוי הכספי העומד לרשות הקורבנות די מוגבל.

עוד בוואלה!

משווים ארוחות באוויר: מה כתבו על אל על, ישראייר וארקיע?

לכתבה המלאה
מטוס דרימליינר 787 של יונייטד איירליינס. יח"צ יונייטד איירליינס,
מואשמת שלא הכשירה את הדיילים כיצד לספק ארוחות לילדים קטנים. יונייטד איירליינס/יח"צ יונייטד איירליינס

לא התאונה היחדה של ילדה בטיסת יונייטד

בחודש שעבר משפחה נוספת הגישה תביעה נגד יונייטד, לאחר שבתם הצעירה ספגה "פציעה טראומטית" באצבעה האמצעית השמאלית, כאשר היא נלכדה במנגנון ציר של משענת היד במושב במחלקת התיירים.

התאונה אירעה בטיסה של 10 שעות מאמסטרדם לסן פרנסיסקו, כאשר הילדה הניחה את אצבעה במנגנון כשמשענת היד הייתה במצב למעלה. משענת היד הורדה לפתע, ולכדה את אצבעה של הילדה.

רופאים תורנים שהיו במקרה באותה טיסה מיהרו לסייע, אך הפציעה של הקורבן הייתה כה חמורה עד שהיא נזקקה לניתוח לתיקון הגיד והרצועה הגומדית המשנית של האגודל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully