וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לא בחינם: לעולם אל תאכלו את הלחמניות במטוס

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 9:24

הן גם פחות טעימות בגובה רב וגם יגרמו לכם לעייפות קשה לאחר הנחיתה. מצד שני, יש כמה טריקים שיגרמו לארוחות במטוס להיות טעימות יותר. חבישת אוזניות למשל...

ארוחה בטיסת אל על/צילום: tomaszszczesniak1, youtube

מקבלים ארוחה במהלך הטיסה שלכם? לפני שאתם מתחילים לנגוס, מומלץ מאוד לוותר על הלחמנייה שמוגשת איתה. אתר ה-SUN מציין כי מומחים מתחום המזון ממליצים לא לגעת בלחמניות הללו, אלא אם אתם ממש רוצים לחוש ברע לאחר הנחיתה.

גורדון רמזי: "אין סיכוי בעולם שאוכל במטוס"

ד"ר צ'ארלס פלטקין, מנכ"ל מרכז מדיניות המזון של מכללת האנטר בניו יורק, בחן מספר ארוחות של חברת תעופה. כעת הוא מזהיר כי מזון כה עמוס בפחמימות גם לא ימלא אתכם וגם יותיר אתכם עייפים לאחר שתגיעו ליעדכם. למרבה הצער זה אומר גם לוותר על פסטה ועוגות, למשל.

"אכילת פחמימות מורכבות כמו פסטה עם רטבים סמיכים, לחמים, מאפינס או עוגות, תשאיר אתכם עם תחושת עייפות, עצבנות ולא שבעים", מסביר פלטקין. "רמות הסוכר שלכם יטפסו ואז יפלו, מה שישפיע לרעה על ההרגשה שלכם".

נוסף על כך, אותן לחמניות לא יהיו טעימות כפי שאולי אתם מצפים מהן. בזמן הטיסה, בלוטות הטעם מושפעות מלחצי האוויר, המפחיתים את רמת החמצן בדם. התוצאה היא שהחלק של מערכת העצבים שלכם, שתפקידו להגיב לריחות, הופך להיות פחות רגיש - ופוגם בחוש הריח.

ארוחה במטוס. ShutterStock
"אכילת פחמימות מורכבות בטיסה תשאיר אתכם עם תחושת עייפות, עצבנות ולא שבעים"/ShutterStock

אוזניות לשיפור הטעם

פריץ גרוס, מנהל המצוינות הקולינרית בחברת LSG Sky Chefs Asia Pacific המתמחה בייצור מזון לטיסות, מסביר כי אם אתם רוצים לחוש היטב את הטעם, מומלץ לבחור מבין שני סוגי מזון: אורז או תבשיל. הסיבה לכך היא שאת שני הסוגים הללו ניתן לחמם בקלות מבלי לאבד מהמרקם או מהטעם המקוריים. "אנחנו יכולים לבשל אותו ולחמם אותו שוב ושוב, והוא עדיין יישאר תבשיל", מסביר גרוס.

ויש עוד חדשות טובות: ישנן שיטות שונות שיסייעו למזון שמוגש לכם בטיסה להיות טעים יותר, לפחות בתחושה. גם אם אתם בוחרים ארוחות שונות מאלו שתוארו קודם לכן. פרופ' צ'ארלס ספנס, מומחה לטעמים ומזון, אומר כי רעש המנועים של המטוס עלול לגרום לטעם האוכל לחודש מריר יותר ב-10 אחוזים. "חבישת זוג אוזניות שנועדו לביטול רעשים, יכולה למעשה להיות אחת הדרכים הפשוטות ביותר לגרום לאוכל ולשתייה להיות טעימים יותר בגובה רב", הוא אומר. "לחץ האוויר הנמוך בתא הנוסעים, האוויר היבש ורעשי המנועים החזקים, תורמים לחוסר היכולת שלנו לטעום ולהריח מזון ושתייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully