וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטוס קלללל: חברת התעופה שתשכיר לכם בגדים כדי שלא תסחבו מזוודות

במקום לארוז בגדים לחופשה, ג'פאן איירליינס תדאג להשכיר לכם בגדים שיחכו לכם במלון. בכך מקווים בחברת התעופה היפנית לצמצם במידה משמעותית את פליטת הפחמן הנובעת מצריכת הדלק של מטוסיה

עובדת קרקע בשדה תעופה ביפן מנקה מזוודות/DKN.TV

לטוס זה קלללל: חברת התעופה היפנית ג'פאן איירליינס (Japan Airlines) עלתה על רעיון מקורי במיוחד בכל מה שקשור בהפחתת פליטת הפחמן שלה. החברה השיקה שיתוף פעולה עם אחד מהתאגידים הגדולים ביפן, סומיטומו (Sumitomo), כדי להציע שירות השכרת בגדים לתיירים שמבקרים במדינה. ההיגיון מאחורי השירות הראוי הזה, העונה לשם Any Wear, Anywhere, הוא לעודד נוסעים לארוז פחות בגדים, ובכך להפחית את צריכת הדלק של חברת התעופה ואת פליטת הפחמן הנלוות לטיסות.

שתי נוסעות זעמו: נאלצו להחליף לבגדים קצרים בשדה התעופה מול כולם
סכנת חיים: זה מה שאסור לכן ללבוש בשום פנים ואופן לטיסה
לארוז למשפחה לשבועיים: כך תכניסו 60 פריטים לשני תיקי יד בלבד
נשים לא מורשות לעלות לטיסות בגלל לבוש חושפני: האם קיים קוד לבוש שלא ידענו עליו?

ג'פאן איירליינס. Shutterstock, ShutterStock
תציע שירות השכרת בגדים לתיירים כדי להפחית את צריכת הדלק שלה. ג'פאן איירליינס/ShutterStock, Shutterstock

תכניסו פרטים, תקבלו בגדים

מהיום תוכלו להשתמש באתר האינטרנט של Any Wear, Anywhere על מנת להזמין מראש את שירות ההשכרה. לאחר שתמסרו את פרטי הטיסה שלכם, מידת הלבוש שלכם, משך השהות והעונה - הבגדים יישלחו ישירות למקום הלינה שלכם ביפן וימתינו לכם. את השירות יש צורך להזמין לפחות חודש מראש.
השכרת הבגדים באמצעות השירות החדש תעלה בין 28 ל-48 דולר, תלוי במספר הפריטים שתרצו להזמין. נכון לעכשיו, ניתן לשכור עד שמונה סטים של בגדים למשך שבועיים. בנוסף למערכת ההזמנות המקוונת, חברת סומיטומו מפקחת גם על הרכש, על הכביסה ועל המשלוח של הבגדים. זאת בשיתוף עם חברת ניקוי יבש וחברה לייצור בגדים הפועלות אף הן ביפן.

בתחילה, הניסוי יהיה מוגבל למבקרים המגיעים למדינה בטיסות של ג'פאן איירליינס עד אוגוסט 2024. עם זאת, אם השירות יתברר כמוצלח, יוחלט לבחון את השקתו גם מול חברות תעופה אחרות שטסות ליפן, בהן אמריקן איירליינס, בריטיש איירווייס, קת'אי פסיפיק ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נוסעת עם טרולי בשדה תעופה. ShutterStock
יהיה אפשר לטוס רק עם טרולי, והבגדים יישלחו ישירות למקום הלינה שלכם ביפן/ShutterStock

חסכון קטן - הבדל גדול

אתר התעופה Simple Flying מדווח כי כחלק מתוכנית Vision 2030 שלה, מקווה חברת ג'פאן איירליינס להרחיב את השימוש בדלק תעופה בר-קיימא (SAF, המהווה תחליף לדלק הסילוני המסורתי). עם זאת, בשל העובדה שאספקתו של דלק מסוג זה מוגבלת כרגע, בוחנים בחברה דרכים נוספות להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלה.

אז נכון, זה נשמע כאילו הסרה של כמה פריטי לבוש מהמטען שעולה למטוס היא עניין שולי, אבל כאשר מדברים על טיסות למרחקים ארוכים, הרי שגם חסכון במשקלים קטנים יחסית יכולים לעשות הבדל גדול. כך למשל, בחברה מסבירים כי כל קילוגרם שמוסר מטיסה בין טוקיו לניו יורק מפחית את פליטת הפחמן של המטוס ב-0.75 ק"ג. וכאשר מיזם מסוג זה מבוצע בהיקפים גדולים, יעילותו עשויה להיות ניכרת.

על פי ארגון התיירות הלאומי של יפן, רק בחודש מאי 2023, ביקרו במדינה 1.9 מיליון תיירים. המספר הזה הגיע לכמעט 70% מהרמות שנראו לפני המגפה. הזרם האדיר הזה של תיירים, לצד הפתיחה מחדש של גבולות המדינה באופן מלא, יכולים לחולל שינוי אמיתי באמצעות תוכנית השכרת הבגדים. ולא פחות חשוב: בנוסף להפחתת פליטת הפחמן של המטוסים, מקווים בחברת סומיטומו שהתוכנית תסייע לצמצם גם את בזבוז הבגדים, ותתמודד עם מה שמכונה "אופנה מהירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully