וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים לא מורשות לעלות לטיסות בגלל לבוש חושפני: האם קיים קוד לבוש שלא ידענו עליו?

26.1.2022 / 23:59

התקרית האחרונה בה נוסעת - מיס יוניברס לשעבר, אוליביה קולפו - התבקשה לא לעלות לטיסה לפני ש"תכסה את הלבוש החושפני שלה" גרם לכולנו לתהות האם לחברות התעופה המובילות יש קוד לבוש מוסכם שכדאי שנדע עליו - ומה המצב באל על?

מיס יוניברס לשעבר התבקשה לכסות את החולצה שלה בטיסה - כי היא חושפנית מדי/INSTGRAM

רק בשנה האחרונה, שנת קורונה עם פחות טיסות ונופשים בחו"ל, דיווחנו לכם על לפחות חמישה מקרים בהם נוסעים (בדרך כלל נוסעות) התבקשו לרדת מהמטוס - או כלל לא הורשו לעלות עליו - כי לטענת הדיילים הם התלבשו בצורה בלתי הולמת ופוגענית.

במקרה האחרון שאירע מוקדם יותר החודש, מיס יוניברס לשעבר, הדוגמנית אוליביה קולפו, נדרשה ע"י חברת התעופה "אמריקן איירליינס" להתכסות, מאחר שחזיית הספורט שלבשה לטיסה הייתה "חושפנית מדי". למיס יוניברס הובטח שאם לא תכסה את גופה, היא תאלץ להישאר בשדה ולא לטוס יחד עם אחותה, אורורה, ובן זוגה, כריסטיאן מקאפרי, לקאבו סן לוקאס. מקרה דומה אירע לסיירה סטידמן, שהתבקשה לרדת מטיסת "אלסקה איירליינס" בגלל הלבוש "הבלתי הולם" שלה ומיהרה, כמו קודמותיה, להציף את הבעיה ברשת. ב-New York Post ניסו לשים סוף לשערוריות החוזרות ונשנות - ולברר האם לחברות התעופה הגדולות בארה"ב יש קוד לבוש מוסכם שכולנו פספסנו? הנה הממצאים שלהם:

זה מה שלבשה מיס יוניברס לשעבר אוליביה קולפו לטיסה. instagram, צילום מסך
זה מה שלבשה לטיסה מיס יוניברס לשעבר, אוליביה קולפו/צילום מסך, instagram

דלתא

בעקבות תקרית שאירעה ב-2017, בה חברת יונייטד לא אפשרה לקבוצת נערות צעירות לעלות לטיסה בגלל הטייטס שלבשו, דלתא פנתה לטוויטר כדי לשתף שאצלם טייטס הם לגמרי מותרים בטיסות: "הטיסה בדלתא פירושה נוחות (זה אומר שאת יכולה ללבוש טייטס)", צייצה אז החברה בטוויטר, לפני שהוסיפה בתגובה לשאלה: "אין לנו מדיניות לבוש ספציפית לפי פריט, אבל אנחנו ממליצים לא ללבוש בגדי ים, פיג'מה או תחתונים כבגד עליון".

עם זאת, ישנן ציפיות גבוהות יותר מאלו המזוהים עם חברת התעופה: "אנו מבקשים מהעובדים שלנו, משפחתם וחבריהם, להשתמש במיטב שיקול הדעת שלהם כשהם מחליטים מה ללבוש לטיסה", אמר דובר דלתא ל-Travel + Leisure בעקבות תקרית אוליביה קולפו.

דלתא הגיבה לבקשת הניו יורק פוסט והציגה את חוזה ההובלה שלה, הקובע כי "דלתא עשויה לסרב להטיס או להוציא נוסעים ממטוסיה כאשר התנהגות הנוסע, הלבוש, ההיגיינה או הריח שלו יוצרים סיכון בלתי סביר לעבירה או מטרד לנוסעים אחרים".

הציוץ של דלתא:

יונייטד אירליינס

יונייטד עלתה לכותרות ב-2017 בתקרית שדיברנו עליה קודם. המהלך עורר זעם ברשת, כאשר מבקרים - כולל שלל סלבריטאים הוליוודיים - האשימו את יונייטד בסקסיסטיות ובהבכת הנשים בציבור. "יונייטד השפילה את כולן. היא פועלת בסקסיסטיות כלפי נשים צעירות", זעמה עדת הראייה שאנון ווטס ל"פוסט" לאחר שצייצה על התקרית ההיא.

עם זאת, החברה הבהירה מאוחר יותר שמותר ללבוש טייטס בטיסות, כשצייצה בטוויטר: "ללקוחות שלנו... הטייטסים שלכם יתקבלו בברכה!".

הציוץ של שאנון ווטס:

וציוץ התגובה של יונייטד אירליינס:

JetBlue

"כפי שמקובל בחברות תעופה, חברי צוות JetBlue, חבריהם וקרוביהם שטסים עם כרטיסי טיסה בחינם, מתבקשים לשמור על סטנדרטים מסוימים של לבוש מינימלי ולהיות מטופחים בכל עת", אמר דובר חברת התעופה בהצהרה ל-Travel + Leisure.

זה כולל מסכות: לאחרונה נאסר על זוג לטוס ב-JetBlue לאחר שאלה סירבו לעטות מסכות והגיבו באלימות כלפי דיילים בטיסה לסן דייגו. חברת התעופה אמרה שהנוסעים התבקשו מספר פעמים ללבוש כראוי את המסכות שלהם לפני ההמראה, אך אלה התעלמו.

אמריקן איירליינס

"כפי שצוין בתנאי הטיסה, כל הלקוחות חייבים להתלבש כראוי, כשבגדים פוגעניים אסורים על סיפון המטוס שלנו", כך חשפה אמריקן איירליינס במעורפל את מדיניות הלבוש שלה לאחר שמפתחת הגוף דניס סייפינר האשימה את החברה על שאסרה עליה לעלות לטיסה עקב הפרת קוד הלבוש.

בתגובה לבקשת הפוסט לתגובה, דובר החברה התייחס לתנאי ההובלה של חברת התעופה, המציינים כי מצופה מהנוסעים "להתלבש כראוי. רגליים יחפות או בגדים פוגעניים אסורים בהחלט".

מפתחת הגוף דניס סייפינר נגד חברת התעופה "אמריקן איירליינס". instagram.com/dnzsypnr, צילום מסך
מפתחת הגוף דניס סייפינר והלבוש "החושפני" שלבשה לטיסת אמריקן איירליינס/צילום מסך, instagram.com/dnzsypnr

Southwest

דוגמנית פלייבוי שטסה עם בנה בן ה-7 אמרה שהיא "הושפלה והובכה" על ידי דיילת סאות'ווסט איירליינס, שאמרה לה שהיא לא יכולה לטוס בלבוש "החושפני" שלה.

איב ג'יי מארי, שהייתה בדרך מדאלאס לטולסה, סיפרה ל-Jem Press שהדיילת דרשה ממנה להחליף את "החולצה החושפנית" שלבשה באחת אחרת - כי היא מפרה את קוד הלבוש של חברת התעופה. "כשהם איימו להוריד אותי מהמטוס אם לא אדאג להחליף בגדים, הרגשתי מושפלת לחלוטין, נבוכה ופגועה מאוד", אמרה משפיענית האינסטגרם.

על פי מה שפורסם ברשת, חברת התעופה "עשויה, לפי שיקול דעתה הבלעדי, לסרב להטיס - או להוריד מהטיסה בכל שלב - כל נוסע העוסק בהתנהגות מינית, פעילות מגונה או פוגענית בעליל, לרבות לבישת בגדים חושפניים, מגונים או פוגעניים".

איב ג'יי מארי התבקשה להתכסות:

אלסקה איירליינס

נוסעת הטוענת שהתבקשה לרדת מהמטוס בטענה ש"הבטן שלה חשופה" אומרת שהיא למעשה חוותה הפלייה מאחר שהיא "אישה שמנה, מקועקעת ובת תערובת". ריי לין הווארד, בת ה-33, טוענת שדיילי "אלסקה איירליינס" הטרידו אותה - וכמובן פנתה לטיקטוק כדי לספר על כך בסרטון שהפך לויראלי.

בסרטון ניתן לראות את הווארד מלווה מהטיסה על ידי שוטרים שממשיכים לחקור אותה על התקרית. היא טוענת שהכל התחיל כשצוות אלסקה איירליינס "הציק" לה לגבי הלבוש שלה, שכלל חולצת בטן ומכנסי אופנוענים.

נציגי "אלסקה איירליינס" מסרו בתגובה ל-Post: "אנחנו בקשר עם הנוסעת. אנו מחויבים לברר מה קרה ולנקוט את הפעולות המתאימות. המטרה שלנו היא לספק שירות אכפתי לכל הנוסעים שלנו. כשאנחנו לא עומדים ביעד הזה, אנחנו עושים הכל כדי לתקן את זה".

"קוד הלבוש, הן ב-Alaska והן ב-Horizon, הוא רגיל, והדרישה היא פשוט הופעה מסודרת ומטופחת", נכתב בגילוי נאות באתר חברת התעופה, "בגדים מלוכלכים או מרופטים ורגליים יחפות לעולם אינם מקובלים. מצופה ממכם להשתמש בשיקול דעת, ולסוכני שירות הלקוחות שלנו תהיה הסמכות הסופית לסרב לעלות נוסע לטיסה עקב לבוש או מראה בלתי הולם".

כך ריי לין הווארד הורדה מהמטוס:

וזה מה שקרה לנוסעת אחרת, סיירה סטידמן:

@sierrasteadman ive never felt more degraded, ashamed, embarrassed, angry or sad. F ALASKA AIRLINES!!!!!!! #fyp ♬ yeastie girlz x tv girl - ??‍♀️?

מה עם אל על?

ומה קורה עם חברת התעופה הלאומית שלנו אל על? אמנם אין בתנאי התובלה המופיעים באתר שלה התייחסות ישירה לקוד לבוש או למה מותר ומה אסור ללבוש לטיסה, אבל נראה שזה פתוח לפרשנות כיוון שכתוב שם שזכותה של אל על לסרב להוביל אותך או למנוע את נסיעתך אם "בדיבור או בהתנהגות, היית אלים, מפחיד, מאיים, פוגע או מעליב באופן בלתי ראוי כלפי נוסעים אחרים, לרבות התנהגות שיכולה להיות מתוארת כהטרדה מינית; או בדיבור או בהתנהגות, נהגת בדרך שנוסעים אחרים עשויים להתנגד לה או התנגדו לה באופן סביר או שהתנהגותך צפויה לעורר אי נוחות או טרדה מיותרת לנוסעים אחרים".

בנוסף קיים איסור "לגרום למי מהנוסעים הפרעה, חוסר נוחות או טרדה, לרבות התנהגות באופן שיכול להיות מתואר כהטרדה מינית או שימוש בשפה אשר ניתן לתאר כהטרדה מינית, ולא תנהג באופן שנוסעים אחרים עשויים להתנגד לו או התנגדו לו באופן סביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully