וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי "גבירותיי ורבותיי": חברת התעופה שדוגלת בשיוויון מגדרי

אם תטוסו החל מהחודש הבא באחת מטיסותיה של ג'פאן איירליינס, לא תשמעו יותר פנייה למגדר זה או אחר בכריזה. "התחייבנו לא להפלות על רקע מגדר, נטייה מינית, זהות מגדרית או תכונות אישיות אחרות", אומר דובר החברה

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: מסע מרתק בטוקיו, יפן)

ביפן לוקחים צעד קדימה את השיוויון המגדרי, והחל מחודש הבא לא תשמעו יותר את הטייס או הטייסת בחברת ג'פאן איירליינס (JAL) מברכים "גבירותיי ורבותיי". במקום זאת, החל מה-1 באוקטובר ישתמש צוות המטוס בביטויים מגדריים ניטרליים כמו "לתשומת לב לכל הנוסעים", או התייחסויות לנוסעים כ"כולם", כך דיווח האתר המקומי Mainichi.

ג'פאן איירליינס היא אחת מכמה חברות תעופה עולמיות, שמאמצות ברכות נטולות מגדר. עם זאת, ההודעות האל-מגדריות יחולו רק בשפה האנגלית, היות ובשפה היפנית הביטוי שמשמש בדרך כלל להכרזות כאלה כבר נייטרלי מלכתחילה.

החלטת JAL לא עשתה רעש גדול ביפן. "זה עניין קטן שלרוב האנשים לא ממש אכפת ממנו, כי כמעט כל הנוסעים דוברי היפנית לא יכולים להבין את השינוי הזה בהודעה באנגלית", אמר פרופ 'קזויה קוואגוצ'י, סוציולוג מאוניברסיטת הירושימה שודו ל-BBC. "עם זאת, כאחת החברות המובילות והידידותיות ביותר ללהט"ב ביפן, יש להעריך את ההחלטה שהיא צעד משמעותי לשיפור בסוגיות אחרות של הקהילה. אני חושב שחשוב שחברות גדולות יתחילו ביוזמות כאלו, מכיוון שחברות אחרות, בינוניות או קטנות, נוטות להמשיך בעקבותן".

ג'פאן איירליינס. Shutterstock, ShutterStock
אין יותר "ליידיז אנד ג'נטלמן", יש רק "אברי באדי". ג'פאן איירליינס/ShutterStock, Shutterstock

"להתייחס לכולם בכבוד"

החלטתה של ג'פאן איירליינס מגיעה לאחר שחברות תעופה אחרות, כמו אייר קנדה ואיזיג'ט אימצו בשנה שעברה ברכות נייטרליות מגדריות. בהצהרה לרויטרס, אמרה חברת התעופה היפנית כי ברצונה "ליצור אווירה חיובית ולהתייחס לכולם בכבוד. "התחייבנו לא להפלות על רקע מגדר, נטייה מינית, זהות מגדרית או תכונות אישיות אחרות", אמר הדובר מארק מורימוטו לסוכנות הידיעות.

נישואים חד מיניים אינם מוכרים כחוק ביפן, אם כי סקרים מצביעים על כך שיש תמיכה חזקה בכך.

בשנה שעברה 13 זוגות חד-מיניים ברחבי יפן נקטו הליכים משפטיים נגד הממשלה בדרישה לזכות להתחתן.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • מגדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully