וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במטוס או במלון: 6 דרכים לחטוף מחלות בחופשות - וכיצד להימנע מהן

7.7.2023 / 0:03

מהישיבה במטוס ועד השימוש במגבות המלון - הנה כמה דברים שכדאי לכם לעשות כדי להימנע מהידבקות במחלות בטיול הבא שלכם

דיילת חשפה את המקום הכי מטונף במטוס/@flightbae.b

אחרי שחיכיתם במשך חודשים ארוכים לחופשה שלכם בארץ או בחו"ל, הדבר האחרון שאתם רוצים זה לתפוס מחלה לפני שהייתה לכם את ההזדמנות ליהנות מהחופשה עד סופה. מה גם שאתם ממש לא רוצים לחזור חולים מחו"ל. למרבה הצער, הסיכוי שתחטפו משהו בטיול הוא די גבוה.

על אף שרבים מכם ודאי מודעים לסיכוני ההיגיינה במטוסים עמוסים באנשים או במסעדות מסוימות - הנה כמה סכנות בריאותיות שאולי לא חשבתם עליהן. לדברי מומחי בריאות, אלו הם הסיכונים הבריאותיים שאתם לוקחים בכל פעם שאתם יוצאים לחופשה - והדרכים הטובות ביותר להימנע מהם:

משפחה בחופש על חוף הים. ShutterStock
חבל לחלות בטיול: כך תמנעו מכל המקומות שורצי החיידקים האלה/ShutterStock

1. שדות תעופה

זה אכן הגיוני שיש סיכוני בריאות מרובים האורבים לנו בשדות התעופה, מכיוון שהם צפופים במיוחד. רק תחשבו על זה רגע - הדרכון והמזוודות שלכם מטופלים על ידי צוות שדה תעופה גדול. ד"ר דונלד גרנט מ-The Independent Pharmacy אמר ל-Independent: "נגיעה במשטחים, שימוש בתאי שירותים בשדה התעופה והימצאות בקרבה לאנשים אחרים עלולים לגרום להתפשטות חיידקים - ולכן חשוב להיות ערניים למצב ההיגיינה".

כדי להימנע ממחלות או הידבקות בשיעול, הצטננות ונגיפי בטן, ד"ר אנג'לה ראי, רופאת משפחה מ"המרפאה הכללית של לונדון" המליצה לשטוף את הידיים באופן קבוע או להשתמש בחומר חיטוי ידיים בזמן שאתם מפזזים לכם בשדה התעופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
התורים בנתב"ג. אבשלום ששוני, פלאש 90, פלאש 90
שדה התעופה שורץ בחיידקים. היזהרו!/פלאש 90, אבשלום ששוני, פלאש 90

2. מטוסים

גם מטוסים עשויים להיות די עמוסים בחיידקים. אלא שבניגוד לשדה התעופה, הפעם אתם יושבים בסמיכות לאנשים אחרים והיום כבר לא נוטים לשים מסיכות בטיסה כפי שהיה נהוג בתקופת הקורונה. לדברי ד"ר פריט'י דניאל, סגנית המנהל הרפואי ב"מרפאת הרופאים" בלונדון, "העובדה שאתם מתערבבים עם אנשים מכל רחבי העולם פירושה חשיפה לווירוסים שהגוף שלכם לא רגיל אליהם".

החדשות הרעות הן שאם השכן שלכם מצונן, סביר להניח שגם אתם תחטפו צינון.

ד"ר גרנט הדגיש שעליכם להיות מודעים גם למשטחים שבהם נגעתם במטוס, כולל משענת היד שלכם, מגש השולחן או מסך הטלוויזיה. הוא ממליץ לשטוף ולחטא את הידיים לעתים קרובות במהלך הטיסה, במיוחד לפני אכילה או שתייה ואחרי שהלכתם לשירותים. אולי כדאי גם לנגב את השולחן ואת משענת היד שלכם עם מגבון אנטיבקטריאלי.

עוד על הלכלוך במטוס
מורידים נעליים בטיסה? כדאי (מאוד) שתפסיקו לעשות זאת

דיילת חושפת: "נוסעת בישלה דג במטוס, אחד מרח צואה על הקיר ואחרים עשו סקס"

נוסעים בטיסה. ShutterStock
העבירו מגבון לפני/ShutterStock

3. בתי מלון

למרבה הצער, אתם אף פעם לא יכולים להיות בטוחים שחדר המלון שלכם נקי לחלוטין מחיידקים, למרות שהוא נוקה ביסודיות מראש. ד"ר גרנט מייעץ לפעול כמו שאתה פועלים במטוס ולהעביר במהירות על המשטחים מגבון אנטיבקטריאלי עם הגעתכם - ואל תשכחו לנקות גם את השלט של הטלוויזיה. הוא גם מזהיר לא לשתות מהכוסות והספלים שהמלון הניח בחדר שלכם - מבלי לשטוף אותם קודם.

חכו שתגלו כמה מטונפות האמבטיות בבתי מלון ולמה הפתרון הוא קונדום

אישה בחדר מלון. ShutterStock
גם שם כדאי להעביר ניגוב/ShutterStock

4. מסעדות

כולנו חוששים במיוחד מהמחשבה לקבל הרעלת מזון בחו"ל. ניתן להימנע מכך על ידי בדיקת הניקיון במסעדה שבחרתם (ומומלץ לקבל לפני חוות דעת מאנשים שכבר אכלו שם). ד"ר דניאל אומרת שעליכם לשים לב במיוחד למצב של מפות השולחן, הסכו"ם, הכוסות והאם השולחנות מנוגבים כראוי. היזהרו גם מזבובים, שכן כל דבר שהם נוחתים עליו עלול להישאר בו עקבות של פתוגנים המצויים בצואה - כן, זבובים נוטים לצרוך מזון גם מאוכל וגם מצואה. היא הוסיפה שהרבה נופשים חלו בדלקות בטן שנגרמו על ידי E. coli, סלמונלה או שיגלה בטיולים שלהם.

מזון או מים מזוהמים עלולים גם לסכן אתכם בצהבת A ובטיפוס הבטן. לעולם אל תשתו מי ברז אלא אם כן אתם יודעים בוודאות שזה בטוח - וגם היזהרו מקרח או דברים כמו סלט או ירקות חיים שנשטפו במים האלה. אולם, פירות שאתם יכולים לקלף בעצמכם - כמו בננות ומנגו - הם בטוחים לגמרי לאכילה, לדברי ד"ר דניאל.

ארוחה במסעדה. ShutterStock
קבלו המלצות על מסעדות מראש/ShutterStock

5. מגבות

חשוב להחליף את המגבת שלכם בחדר המלון לפחות כל יומיים במהלך החופשה, במיוחד אם אתם לוקחים אותה לים או לבריכה. פעילויות אלו יהפכו את המגבת שלכם למלוכלכת יותר ממה שהיא הייתה מתלכלכת בחדר - והרטיבות שלה משמשת כמלכודת לצמיחת חיידקים וריחות לא נעימים.

אישה מתנגבת במגבת לאחר מקלחת. ShutterStock
תדאגו להחליף מגבות - לפחות כל יומיים/ShutterStock

6. בגדי ים

האם ידעתם שצריך להתייחס לבגדי הים שלכם כאילו היו תחתונים? אלא אם כן יש לכם בגד ים נקי לכל פעם שאתם נכנסים לבריכה או לים - חשוב לכבס את בגד הים בין שימוש לשימוש. לדברי ד"ר ראי, גידול של חיידקים בבגד הים יכול להשאיר אתכם פגיעים לזיהומים כמו וגינוזיס חיידקי או פטרת הפה.

אל תדאגו אם אין לכם גישה למכונת כביסה - אתם יכולים פשוט לכבס ביד עם מים חמימים וסבון. הקפידו לתלות את בגד הים לייבוש לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully