וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוואי בישראל: בגלל יוקר המחייה, העלו לדיילים את המשכורת ב-5%

עובדי ועובדות חברת התעופה אמירייטס מדובאי, יזכו לעליית שכר של חמישה אחוזים וגם בבונוס נדיב. גם עובדי החברה במדינות אחרות ייהנו מההטבות

דיילת אמירטס על הבורג' ח'ליפה/צילום: אמירטס

בימים שהכל הופך יקר, הנה חברת תעופה שדווקא באה לקראת העובדים שלה: אמירייטס (Emirates), חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, הוציאה השבוע הודעה לעובדיה לפיה הם יזכו לקבל העלאה בשכר של 5%, כדי להתמודד על העלייה ביוקר המחייה והאינפלציה הפוקדות ענפים רבים ברחבי העולם.

האינפלציה באיחוד האמירויות הגיעה במהלך שנת 2022 לשיא של 6.77%, אך מאז היא ירדה והתייצבה על קצת יותר מ-3%. בחברה אמרו כי העלאות השכר לעובדים שלה במדינות אחרות יתאימו במידה רבה לשיעורי האינפלציה המקומיים.

"העלאות השכר הללו הן תגובה ישירה לעלייה ביוקר המחיה והאינפלציה, ואנו מכירים בכך שהיא הפעילה לחץ עליכם ועל משפחותיכם", נכתב בתזכיר פנימי לעובדים. אין ספק שזהו מהלך חיובי ומרענן, במיוחד לאור הפגיעה המתמשכת בשכרם של צוותי תעופה באירופה ובמקומות נוספים בעולם.

אחרי הטייסים, דיילי אל על יוצאים למאבק: "זו עבדות מודרנית"
385 אלף דולר לשנה: נטפליקס מגייסת דיילים ודיילות
מסימני התקופה: הדיילת שנהפכה לסוחרת סמים

מחלקת פרימיום אקונומי של אמירייטס. אמירייטס, אתר רשמי
העלאת השכר מגיעה יחד עם בונוס הנובע מחלוקת רווחים. דיילת באמירייטס/אתר רשמי, אמירייטס

ויש גם בונוס נאה

עוד נמסר כי העלאת השכר מגיעה יחד עם בונוס הנובע מחלוקת רווחים, שעליו הוכרז בחודש שעבר. זאת, זמן קצר לאחר שחברת התעופה שבשליטת הממשלה הכריזה על רווח שיא של 2.9 מיליארד דולר לשנים 2023-2022. וכך, העובדים המועסקים ישירות בחברה קיבלו שכר של 24 שבועות - זהו הבונוס הראשון שקיבלו אנשי צוות בחברה מאז שנת 2018.

יו"ר ומנכ"ל החברה, שייח' אחמד בן סעיד אל מקטום, אמר בחודש שעבר כי חברת התעופה "התאוששה באופן מלא" לאחר הסרת ההגבלות מתקופת המגפה. ההחלטה להעלות את השכר לאחר שנים של קיצוצים, מהווה אינדיקציה לכך שאמירייטס בטוחה שהביקוש החזק לנסיעות יימשך למרות הלחצים האינפלציוניים ברחבי העולם.

בשנת 2019, אמירייטס הקפיאה את השכר ואף עצרה את העלאות השכר המצטברות מבוססות-הוותק, לאחר שדיווחה על תוצאות כספיות מאכזבות לשנים 2019-2018. מסיבה זו, ההכרזה האחרונה של החברה התקבלה בברכה על ידי העובדים, שלא זכו לעלייה בשכרם מזה זמן רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully