וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתות בכל אירופה: אלה התאריכים שאסור לטוס בהם הקיץ

בקיץ הקרוב צפויה אירופה לחוות שביתות ועיצומים של נמלי התעופה והרכבות, שיהפכו את החופשות של רבים לסיוט מתמשך. מצרפת, דרך איטליה וספרד - אלו התאריכים שבהם כדאי לכם להישאר בבית

בווידאו: שביתה בנתב"ג כמחאה נגד המהפכה המשפטית/מירב כהן

הקיץ הזה הולך להיות עמוס לעייפה, במיוחד לאור העובדה שמספר הטיסות צפוי לחזור לזה שהיה לפני פרוץ מגפת הקורונה. המצב עומד להיות מאתגר במיוחד באירופה, שתמיד היתה יעד מבוקש לחופשות על ידי תיירים מרחבי העולם, וגם מישראל.

אבל בקיץ 2022, החופשות באירופה הפכו לסיוט ממשי, כאשר כמחצית מהטיסות ביבשת נדחו וקרוב ל-2,000 טיסות בוטלו מדי יום. הסיוט הזה גם כלל תורים ארוכים מחוץ לשדות התעופה, כמו גם כאוס בכל מה שקשור למזוודות אבודות. כל זה קרה כמובן בגלל החזרה המסיבית של הנוסעים לאחר שוך המגפה.

השנה, לעומת זאת, חברות תעופה שיפרו את לוחות הזמנים, שכרו יותר עובדים וקבעו מכסות מקסימום של נוסעים כדי להתמודד עם המספר הגדל של נוסעים. עם זאת, ישנו דבר אחד שעדיין מסתמן שעניין שצפוי לשבש את חופשות הקיץ שלנו: שביתות.

מדינות רבות באירופה מתמודדות בימים אלו עם הפגנות ושביתות מסיבות שונות. בצרפת למשל, המחאות המתמשכות נובעות מהעלייה של גיל הפרישה. אז אם אתם טסים השנה לאירופה, זכרו שהשביתות הללו של צוותי נמל התעופה והרכבות עשויות להשפיע באופן ישיר על החופשה שלכם. הנה כל מה שצפוי - כדי שתוכלו להתכונן מראש ולהכין לעצמכם תוכנית חלופית.

נוסעים בשדה התעופה של דיסלדורף, גרמניה. ShutterStock
טייסי לופטהנזה מאיימים בשביתות ביולי. נוסעים בשדה התעופה של דיסלדורף, גרמניה/ShutterStock

איטליה

מדינה אירופית נוספת שנפגעת במספר חזיתות על ידי איגודי עובדים היא איטליה. שלשום (יום ג'), עובדי כבודה ובקרי תנועה אווירית שיבשו את עבודתם למשך 24 שעות - מה שהשפיע על הפעילות בשדות התעופה של רומא, פיזה, נאפולי, מילאנו ופירנצה. חברת התעופה ריינאייר (RyanAir) הצהירה כי בשל כך היא נאלצת לצמצם את כמות הטיסות שלה. כעת מתוכננת שביתת תחבורה ארצית בתאריך 7 ביולי.

הרכבות, המטרו, האוטובוסים ושירותי המעבורות יושפעו משך למשך 24 שעות וצוותי הקרקע בשדות התעופה יקיימו הפגנות משלהם באותו יום. העבודה תתנהל באותו יום במתכונת מינימלית עד 8:29 בבוקר ומשעה 17:01 עד 19:59. עיכובים וביטולים נוספים צפויים גם ב-15 ביולי, בעת שבקרי התנועה האווירית ישתתפו אף הם במחאות הארציות, למשל יממה שלמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חבר צוות של אליטליה עובר על פני עובדי אליטליה אשר לוקחים חלק בשביתה בשדה התעופה הבינלאומי פיומיצ'ינו ברומא 5 באפריל, 2017. רויטרס
שביתת עבר בשדה התעופה פיומיצ’ינו ברומא/רויטרס

צרפת

רפורמות הפנסיה בצרפת - הכוללות את העלאת גיל הפרישה מ-62 ל-64 - הובילו להפגנות ברחבי המדינה. העובדים מתגייסים למחאות הללו כבר מספר חודשים, ורבים מהם יוצאים לרחובות. בחודש ינואר השתתפו יותר ממיליון בני אדם בהפגנות שנערכו בפריז, בורדו, מרסיי וליון. ביום מחאה גדול נוסף בחודש מרץ, הושבתו שירותי הרכבת וחברות התעופה, כאשר שעובדי הרכבות ובקרי התנועה האווירית הצטרפו למחאה. אפילו מגדל אייפל נסגר למבקרים ומחאות הפנסיה הפכו להיות אלימות, תוך התנגשויות עם המשטרה. ב-6 ביוני שוב פתחו בקרי התנועה האווירית בשביתה, מה שגרם לחברת התעופה ריינאייר לבטל 400 טיסות. על פי גורמים בחברת התעופה, פעולות אלו הביאו לביטול של 4,000 טיסות מאז תחילת השנה. נכון למועד כתיבת שורות אלו, המאבק בין הממשלה לאיגודים המקצועיים בצרפת נמשך וטרם פורסמו התוכניות לפעולות מחאה נוספות.

שדה התעופה שארל דה גול בפריז. Shutterstock, ShutterStock
שדה התעופה שארל דה גול בפריז/ShutterStock, Shutterstock

שבדיה

חברת Swedavia, המפעילה של שדות התעופה שבבעלות המדינה, הזהירה כי קבלני אבטחה בשדות התעופה השבדיים עשויים להיות מעורבים במחאות בחודש יולי הקרוב. בתאריכים 3, 7, 10 ו-14 ביולי תשובש העבודה בשדות בתעופה ברומה שטוקהולם וגטבורג לנדווטר. בשדה התעופה ארלנדה בשטוקהולם, מתוכננים שיבושים וחסימות כבישים ב-6-5 וב-13-12 ביולי

שדה התעופה ארלנדה בשטוקהולם, שבדיה. ShutterStock
חודש יולי יהיה הבעייתי. שדה התעופה ארלנדה בשטוקהולם, שבדיה/ShutterStock

ספרד

חברת התעופה הספרדית אייר אירופה (Air Europa) לא ממש מצליחה להמריא בעת האחרונה, תרתי משמע. היא מתמודדת עם בעיות כלכליות מאז תחילת מגפת הקורונה, והניסיון הראשון של הבעלים בריטיש איירווייז לרכוש אותה נדחה. הניסיון השני ממתין כעת לאישור של האיחוד האירופי. כעת החליטו טייסי החברה לצאת לשביתה לאחר שהמו"מ על שכרם הופסק. התוצאה: מה-18 ביוני עד ה-2 ביולי יושפעו כ-150 טיסות אל וממדריד, ברצלונה, פריז, קורדובה (ארגנטינה) ועוד.

לחגיגה הזו מצטרפים גם טייסי אייר נוסטרום (Air Nostrum), השובתים ללא הגבלת זמן מאז חודש פברואר על רקע סכסוך שכר עם חברת התעופה. זה החל בשביתות בימי שני ושישי בלבד, וכעת השביתות מתקיימות בימים שני עד שישי. כבר הגעתם לספרד ואתם בעניין של שופינג? מסתבר שאפילו עובדי H&M בספרד שובתים ב-22 (היום) וב-26 ביוני כדי לדרוש שכר טוב יותר.

seperator

מלבד כל אלה, גם טייסי חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה מאיימים בשביתות בחודש יולי, זאת אם המשא ומתן עם החברה ייכשל. בינתיים הצדדים הסכימו על "הפסקת אש" עד 30 ביוני, וכעת ממתינים להתפתחויות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully