וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 75 שנה, האם אל על תרכוש לראשונה מטוס מאיירבאס?

דני שדה

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 9:06

אל על מתכננת לחדש את צי מטוסיה, ותמיד לפני מו"מ מזכירה את השם "אירבאס" כדי להפעיל לחץ על בואינג על מנת להוזיל עלויות. בואינג מיהרה לשגר ארצה את סגן הנשיא לשיווק, ששפך מים קרים על הרעיון ושיבח את התאוששות הנסיעות של הישראלים

מפעל בואינג למטוסים בסיאטל/צילום: זיו ריינשטיין עריכה: מאיה בן יוסף

יצרנית המטוסים בואינג אינה מאמינה שחברת אל על תרכוש מטוסים נוסעים מתוצרת היצרנית האירופאית איירבאס, ותפגע ב"רומן" בן 75 שנים בין החברה האמריקאית לחברת התעופה הישראלית, כך אמר בסוף השבוע דארן הולסט, סגן נשיא לשיווק בחברת בואינג במפגש עם כתבי תעופה בישראל.

התשובה לבואינג ואיירבאס: הכירו את מטוס הנוסעים של סין

בחודשים האחרונים, וגם השבוע, התייחסה מנכ"ל חברת אל על דינה גננסיה בן טל לנושא ההצטיידות העתידית של החברה במטוסים, ואמרה כי החברה "בוחנת הצעות לרכישת מטוסים צרי גוף משתי יצרניות המטוסים הגדולות, איירבאס ובואינג", זאת לאור הגידול בפעילות החברה, הצורך לרכוש מטוסים חדשים, צרי גוף ורחבי גוף.

יצוין כי מזה שנים טורחת חברת אל על לציין, בכל פעם שהיא מתכננת לחדש את צי המטוסים, כי היא במגעים עם שתי היצרניות הגדולות, ובענף התעופה יודעים לומר כי אזכור השם "אירבאס" נועד להפעיל למעשה לחץ על היצרנית האמריקנית על מנת להוזיל את עלות המטוסים וכן על מנת לקדם את חברת אל על בתור הארוך והמתארך של חברות תעופה שממתינות לקבל מטוסים חדשים.

אילוסטרציה מטוסי ה-737-900 של חברת אל על. יח"צ,
ביחד עם הדרימליינר אלו המטוסים שמחזיקים את החברה. מטוסי ה-737-900 של אל על/יח"צ

אל על "תעבור צד"?

במפגש עם כתבי התעופה נשאל הולסט על ידי וואלה! תיירות לגבי אפשרות שחברת אל על "תעבור צד" ותצטייד במטוסי איירבאס, וענה כי מבחינת חברת אל על, בכל הקשור למטוסי צרי גוף, מטוס בואינג 737 הוא הטוב ביותר שיש וכך גם לגבי מטוסי הדרימליינר, שכיום הם המטוסים שמחזיקים את טיסות החברה ליעדים ארוכי טווח. "אני לא רואה מצב שבו אל על תפסיק שיתוף פעולה של 75 שנים איתנו ותשנה את המדיניות שלה בכל הקשור להצטיידות במטוסים", אמר והוסיף כי בהחלט בעת משא ומתן על הצטיידות עולות שיחות גם עם ספקים אחרים.

במהלך סקירה ארוכה על שוק התעופה העולמי ועל השוק בישראל, ציין הולסט כי בשנה האחרונה חלה התאוששות גדולה בענף התעופה ומספר הנוסעים מגיע בשווקים רבים למספרים של שנת 2019 (לפני הקורונה) ואף עוברים אותם. כך, למשל, באסיה הנתונים הגיע ל-95% מאלה של שנת 2019 ואילו בצפון אמריקה הם כבר מעל אלה של 2019. לדבריו, למרות הגידול בתנועה האווירית בשנה האחרונה עדיין מספר גדול של מטוסים, בהם מעל 500 מטוסים רחבי גוף, טרם הוחזרו לשירות וכ-2,000 מטוסים שאמורים היו להימסר לחברות התעופה במהלך תקופת הקורונה טרם סופקו.

עוד בוואלה!

התשובה לבואינג ואיירבאס: הכירו את מטוס הנוסעים של סין

לכתבה המלאה
מטוס בואינג 737-9 מקס. Boeing,
מעל אלף מטוסים מדגם זה כבר נמצאים בשירות של חברות תעופה בעולם. בואינג 737-9 MAX/Boeing

"ישראל התאוששה מהר יותר משווקים אחרים בעולם"

בהתייחס לשוק הישראלי, ציין הולסט כי הפעילות האווירית נמצאת כבר עתה מעל זו של שנת 2019 וגבוהה ב-70 אחוזים מזו שהיתה לפני עשור. זאת הן בשל הגידול בפעילות של מטוסים רחבי גוף והן בשל כניסת חברות לואוקוסט. "ישראל התאוששה מהר יותר משווקים אחרים בעולם בתחום הנסיעות", אמר וציין בהקשר זה את הסכמי אברהם שתרמו לכך בשל ריבוי טיסות למדינות המפרץ וכן למרוקו.

הולסט הוסיף כי ב-20 השנים הקרובות יהיה צורך לספק לחברות התעופה בעולם קרוב ל-42 אלף מטוסים חדשים, 23 אחוזים מהם בצפון אמריקה, זאת כאשר חלק גדול מהמטוסים החדשים יחליפו מטוסים שנמצאים כיום בשירות.

הולסט התייחס בדבריו גם למטוס הדגל של החברה כיום - בואינג MAX-737, וציין כי מעל אלף מטוסים מדגם זה כבר נמצאים בשירות של חברות תעופה בעולם, כי המטוסים מדגם זה מבצעים כ-4,200 טיסות ביום ברחבי העולם, כי המספר המצרפי של שעות הטיסה של מטוס זה (שהתגלו בו כשלים רבים לאחר התרסקות שני מטוסים ולקח זמן עד שאושר להחזירו לשירות), כבר עבר את 46 מיליון שעות טיסה וכי לחברה יש צבר של מעל 2,000 הזמנות למטוס זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully