וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: נחיתת החירום מסמרת השיער של מטוס הג'מבו

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 6:53

מטוס בואינג 747 של חברת התעופה קרגולוקס איירליינס נחת בשדה התעופה של לוקסמבורג עם כן נסע תקול, ומרגע זה העניינים הפכו להיות מפחידים באמת

מטוס בואינג 747 (ג'מבו) שעשה את דרכו ביום ראשון השבוע מלוקסמבורג לכיוון שיקגו שבארצות הברית, נאלץ לשוב לשדה התעופה שממנו המריא ולבצע נחיתת חירום. זאת בשל העובדה שלאחר ההמראה התרחשה תקלה באחד מכני הנסע (המכלול שתומך בגלגלי המטוס), שלא איפשרה את החזרתו פנימה, אל גוף המטוס.

הטייסים שפכו דלק באוויר

התקרית אירעה למטוס של חברת המטענים הלוקסמבורגית קרגולוקס איירליינס (Cargolux Airlines) והיא אילצה את טייסיו לחוג במשך 52 דקות ולשפוך כמויות גדולות של דלק עודף מעל שטחי לוקסמבורג ובלגיה, כדי שניתן יהיה להגיע למשקל נמוך ככל האפשר בנחיתה - ובכך למזער את הסיכונים הכרוכים בנחיתה עם משקל כבד וכן נסע פגום.

כפי שניתן לראות בסרטון שצולם בשדה התעופה (למעלה), החוויה הקשה ומסמרת השיער הזו נמשכה גם על הקרקע, בעת שכן הנסע בצדו הימני של המטוס נשבר לפתע והתנתק מהמטוס בעודו "רץ" על המסלול. הצהרה שנמסרה מטעם חברת התעופה אישרה את הפרטים הללו, ובצילומים שצולמו לאחר מכן, נראה כן הנסע השבור לצד אחד ממסלולי הנחיתה.

מטוס בואינג 747 של חברת קרגולוקס איירליינס נחת נחיתת חירום בשדה התעופה של לוקסמבורג. טוויטר, צילום מסך
כן נסע של מטוס הבואינג 747 שנשאר בשדה התעופה של לוקסמבורג/צילום מסך, טוויטר

תקרית שנייה בתוך פחות מחודש

חברת קרגולוקס, שהיא חברת התעופה למטענים הגדולה ביותר באירופה, מסרה כי "המטוס נבלם באופן מבוקר ו(המקרה) טופל על ידי שירותי החירום". עוד מסרו הגורמים הרשמיים כי איש לא נפגע במהלך הנחיתה והתקרית נמצאת כעת בחקירה. כך או אחרת, לא ברור מתי או אם המטוס יקבל אישור לחזור לשירות פעיל.

הניו יורק פוסט מדווח כי התקרית הזו אירעה פחות מחודש לאחר תקרית חמורה נוספת שגם בה היה מעורב מטוס בואינג 747 של חברת קרגולוקס. על פי הדיווח, בעת נחיתת המטוס ב-16 באפריל, הוא ספג חבטה עזה עם הפגיעה בקרקע, מה שגרם לכנף השמאלית שלו ולאחד המנועים להתחכך במסלול הנחיתה. עקב כך, המטוס "ניתר" מעלה, והטייסים המריאו שוב כדי לסובבו מעל שדה התעופה והפעם - לנחות בבטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully