וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה ייראו מטוסי העתיד. ספויילר: הולך להיות ממש צפוף

יצרנית המטוסים האירופית, איירבאס, חשפה כיצד ייראו מחלקות התיירים במטוסי ה-A-380 שטסים לטווחים ארוכים, וזה לא נראה שיהיה לנו נוח: 11 מושבים בשורה, בתצורה של 3-5-3, והכל כדי להוזיל את מחיר הטיסה. נוחות על-פני מחיר

דגם מושבים מטוס איירבאס A380. Airbus, אתר רשמי
מעדים לדחוס עוד נוסעים ע"פ נוחות. דגם איירבאס A380 החדש/אתר רשמי, Airbus

התחרות בין חברות התעופה בעולם רק הולכת וגוברת, וגם יצרניות המטוסים מנסות להתאים עצמן לצרכי החברות, שמבקשות לרכוש מטוסים שיכילו כמה שיותר נוסעים, שיפגעו, כמובן, בנוחיות הטיסה.

יצרנית המטוסים האירופית איירבאס חשפה השבוע בכנס של החברה בהמבורג, גרמניה, את תצורת הישיבה במטוס ה-A-380 סופרג'מבו שלה, שבו יהיו 11 מושבים בשורה במחלקת תיירים בשנת 2017. לפני החשיפה של איירבאס, כבר הועלו לטוויטר תמונות שזלגו מהחברה לידי חובבי תעופה.

בתצורת הישיבה הצפופה בעולם, ככל הנראה, יהיו שלושה מושבים בכל צד של החלון ועוד חמישה מושבים באמצע, כך שיהיו שני מעברים לאורך מחלקת התיירים. במטוס בואינג הגדול ביותר - 747, מקובל שישנם שלושה מושבים מכל צד ואילו באמצע ארבעה מושבים, כך שהוספת מושב חמישי בהחלט תצמצם את נוחיות הנוסעים.

עם זאת, הוספת המושב החמישי ב-A-380 עדיין תשמור על המרווח הסטנדרטי במחלקת התיירים במטוסי איירבאס, העומד על 45 ס"מ, ויצרנית המטוסים מקווה לשכנע כמה שיותר חברות תעופה לרכוש את המטוס עם תצורת ההושבה החדשה, ובכך להוזיל את מחירי הטיסה לנוסעים.

דגם מושבים מטוס איירבאס A380. Airbus, אתר רשמי
עדיין יישמרו 45 ס"מ מרווח בין המושב לזה שלפניו/אתר רשמי, Airbus
דגם מושבים מטוס איירבאס A380. Airbus, אתר רשמי
תצורה של 3-5-3 באמטוסי ה-A-380 החדשים/אתר רשמי, Airbus

את השוק האסייתי לא מעניינת נוחות טיסה

לטענת איירבאס, מטוסים עם קיבולת צפופה יותר של מושבים מאפשרים לחברות תעופה ולנוסעים שלהן בחירה נוספת איך לטוס, במיוחד לחברות תעופה בסין ובדרום-מזרח אסיה, שם מוכנים הנוסעים להקריב מהנוחיות שלהם עבור מחיר אטרקטיבי יותר.

עם זאת, הלקוחה הגדולה ביותר של מטוסי ה-A-380, חברת אמירייטס מאיחוד האמירויות הערביות לא "קפצה" עדיין על המציאה והזמינה מטוסים בתצורה זו, היות ולטענתה נוסעיה מעדיפים נוחות כשהם טסים. אולם, אמירייטס ביקשה מאיירבאס לצייד את מטוסי ה-A-380 שלה במתקנים שיפחיתו את צריכת הדלק, ובכך יוזילו את עלות הטיסה לנוסעים.

גם בואינג לא נשארת מאחור, וב-2017 יחל לטוס מטוס ה-737 MAX שלה, שבו יהיו יותר מושבים ב-18 אחוזים מאשר ב-737-800 הנפוץ שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully