וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה לשלם פי 3? טסנו לאמסטרדם בביזנס וזה מה שחשבנו על החוויה

אדי גרלד

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 16:53

חברת התעופה ההולנדית ק.ל.מ (KLM) שדרגה את המטוס בטיסות שבין תל אביב לאמסטרדם, והציבה בקו את הבואינג 777-200 רחב הגוף שלה שמציע יותר נוחות מרחב ופרטיות בכל המחלקות. עלינו על הטיסה כדי לחוות איך זה כשיש לך גדול יותר

טיסה במחלקת עסקים של ק.ל.מ (KLM)/צילום: אדי גרלד, עריכה: יוליה קירזנר

אם התכוונתם לטוס לאמסטרדם, או שנמל התעופה סכיפהול מהווה רק תחנת מעבר ליעד אחר, כדאי לדעת שמה-30 במאי ועד ה-28 באוקטובר השנה, חברת התעופה ההולנדית ק.ל.מ מגדילה את קיבולת הנוסעים ומבטיחה בקו תל אביב-אמסטרדם חוויית טיסה משודרגת במטוס הבואינג 777-200 רחב הגוף, שמציע יותר נוחות מרחב ופרטיות בכל המחלקות.

כ-440,000 אנשים טסו להולנד מישראל שנה שעברה, כ-100,000 מתוכם בחרו לטוס בק.ל.מ ועשו זאת עד היום במטוסי 737 הכי משעממים בעולם (אך מהווים כרבע מכל ציי מטוסי הנוסעים הגדולים) שהחברה הפעילה בטיסות יומיות מנתב"ג. מטוס ה-777-200 שק.ל.מ תפעיל בנתיב ישראל הולנד, מצויד במנועי סילון כפולים בעלי 175,000 כוחות סוס, המאפשרים להאיץ מ-0 ל-96 קמ"ש תוך 6 שניות בלבד, וכדי להרגיע נוסעים שחרדים וצופים יותר מדי בפרקי אסונות תעופה בערוץ נשיונל ג'אוגרפיק, דגם המטוס הזה מחזיק בשיא של טיסת חירום עם מנוע אחד - 177 דקות טיסה מעל האוקיינוס השקט.

מחלקת עסקים ק.ל.מ KLM. אדי גרלד, מערכת וואלה!
יותר נוחות מרחב ופרטיות בכל המחלקות. מחלקת העסקים של KLM בטיסה מנתב"ג/מערכת וואלה!, אדי גרלד
דיילי ק.ל.מ KLM בנתב"ג. אדי גרלד, מערכת וואלה!
צוות הטיסה מתל אביב לאמסטרדם חונך את השקת המטוס בקו, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, אדי גרלד

הפינוק לנוסעים מתחיל על הקרקע

מחלקת עסקים מעופפת היא משאלת לב עבור רוב הנוסעים, חוויה לכל החיים עבור חלקם ומצרך חיוני עבור מעטים. נתיב הטיסה בין ישראל להולנד משמש בין היתר אנשי עסקים רבים וסביר להניח שהשדרוג למטוס מסדרת בואינג 777-200 יענה לדרישות שלהם - שהטיסה ישמש להם מקום מנוחה וגם חלל עבודה נוח לפני או אחרי פגישות עסקים. הפינוק לנוסעים אלו מתחיל עוד על הקרקע, כשהם נהנים משירות הסקיי פריוריטי שמאפשר תורים מקוצרים בעמדות הבידוק ועדיפות בעלייה וירידה מן המטוס. שהות לפני הטיסה בטרקלין העסקים בנתב"ג, אמסטרדם ויעדי ההמשך - הוא בונוס נוסף שמגולם בעלות הכרטיס הגבוה.

הטיסה מתל אביב לאמסטרדם קצרה יחסית (כ- 4.5 שעות) אולם החברה מבטיחה לספק אותה איכות שירות כמו בטיסות הארוכות שלה. בעבר טסתי במחלקות שונות במטוסים שונים שק.ל.מ מפעילה והשירות שקיבלתי תמיד הרשים אותי. האדיבות של צוות האוויר היה תמיד טוב, אולי כי ידעו שמלך הולנד וילם-אלכסנדר תמיד נמצא בסביבה. לפני שנים אחדות הוא חשף כי שימש טייס משנה במשך 21 שנה בטיסות המסחריות של חברת התעופה הוותיקה בעולם, שנוסדה ב-1909 ומפעילה צי של 118 מטוסים.

מטוס בואינג 777-200 של ק.ל.מ KLM. KLM,
דגם המטוס הזה מחזיק בשיא טיסת חירום עם מנוע אחד. הבואינג 777-200 של ק.ל.מ/KLM

העיצוב הפנימי של המטוס מעט מיושן

בשבוע שעבר טסתי במחלקת העסקים לאמסטרדם במטוס החדש בקו (אך לא חדש בשוק) שק.ל.מ מפעילה מישראל, כדי לבדוק מה יקבלו הנוסעים שמוכנים לשלם תוספת מחיר משמעותי עבור מושב מרווח, שהופך למיטה בלחיצת כפתור כיאה למחלקות עסקים שנוחות ויוקרה זה המותג המסחרי שלהן.

לנוסעים במחלקת התיירים (286 מושבים) במטוס רחב הגוף הזה, יש מושב עם אפשרות הטייה ל-120 מעלות. מסך מולטימדיה אישי בגודל 23 ס"מ ושירות ויי-פיי. ליושבים באקונומי קונפורט (תיירים פלוס), שממוקם בין מחלקת התיירים לבין מחלקת העסקים, יש מרווח קצת יותר גדול לרגליים (10 ס"מ) ולטסים במחלקת העסקים יש מושב הנפתח בלחיצת כפתור למיטה שטוחה באורך כשני מטר.

עוד לא ממש התאקלמתי במושב האמצעי שקיבלתי (תצורת ישיבה במחלקת העסקים 2-2-2), ודיילת חיננית שקראה בשמי הגישה לי כוס מיץ תפוזים צונן עם בוטנים פריכים בקערת חרסינה כחולה. כשהדיילת פתחה את המגש להניח את המשקה, גילינו שהוא מחליק ולא ממש נשאר יציב - דבר שהצריך זהירות בתנועות גוף בהמשך, במיוחד כשניסיתי להטעין את הטלפון והמחשב בשקעים מאחורי משענת הראש. בכלל, היה לי רושם שזה לא המטוס הכי חדיש בסדרת ה777-200: העיצוב הפנימי שלו היה מעט מיושן ונראה שעשה כבר הרבה שנות שירות. טסתי במחלקות ביזנס שסיפקו לי מושבים נוחים יותר עם אפשרויות גישה למחברי שקע נגישים יותר.

מחלקת עסקים ק.ל.מ KLM. אדי גרלד, מערכת וואלה!
טסתי במחלקות ביזנס שסיפקו לי מושבים נוחים יותר עם. המושב במחלקת העסקים/מערכת וואלה!, אדי גרלד
שירות במחלקת עסקים ק.ל.מ KLM. אדי גרלד, מערכת וואלה!
החברה מבטיחה לספק אותה איכות שירות כמו בטיסות הארוכות שלה/מערכת וואלה!, אדי גרלד

תא קטן עם ציורי בתים הולנדיים כחולים

ארוחת הבוקר הוגשה מעט אחרי ההמראה. היא כללה אומלט וסלמון בלחמנייה קטנה עגולה, צנצנת ריבה קטנה, חמאה, קערת סלט פירות טרייה, סט מלחייה ופלפליה בצורה של נעליים הולנדיות אדומות ויוגורט הולנדי עם גרנולה בשקית כדי שתכינו את המוסלי המסורתי - המנה שנוצרה בראשית המאה ה-20 על ידי רופא שווייצרי בשם מקסימיליאן בירצ'ר בנר, ששילב אותה בדיאטה של המטופלים שלו במטרה לתת להם אנרגיה וכוחות מחודשים. סכו"ם המתכת שהוגש היה קר וכמעט קפוא למגע - עובדה שהזכירה לי שאנו טסים כבר למעלה בשמיים והטמפרטורה במכלי האחסון קפואים.

אחרי הארוחה בא הרצון לבקר בשירותים, ושם מגלים תא קטן יחסית אבל נקי מאוד שקירותיו מעוטרים בציורי בתים הולנדיים כחולים שיוזכרו בהמשך. צחצחתי שיניים במברשת הקטנה שהייתה בתוך ערכת נוחות אישית שסופקה לנו ובתוכה גרביים, כיסוי עיניים לשינה וקולקציית מוצרי טיפוח לגוף ולנפש מבית ריטואלס האקסקלוסיבי.

מאחר שקשה לי להירדם בטיסות, העברתי את הזמן בזפזופ בתוכן המגוון שמוצע לצפייה במסך האישי בגודל 40 ס"מ. רוב סרטי הקולנוע וסדרות הטלוויזיה היו בסגנון ואיכות המוצע לאחרונה בנטפליקס, כלומר די משעממים לטעמי. התמקדתי במותחן אחד מפתיע "השקרן הטוב" עם איאן מקלן והלן מירן הנפלאים. הצפייה עברה ביעף עד ששמעתי את הטייס מכריז על נחיתה קרובה באמסטרדם. בטרם הידקנו חגורות, הדיילת חילקה מין בקבוקון בצורה של בית הולנדי מסורתי עשוי מחרסינה שהחברה מחלקת מאז שנות ה-50 לנוסעים שטסים במחלקות העסקים שלה, ושהפכו פריט לאספנים. את הג'ין ההולנדי ג'ניבר שנמצא בתוך הבקבוקון הזה שתיתי בלגימה אחת. לא חלף זמן רב וראיתי אלפי בתים כאלה מעטרים את הכניסה לטרקלין הביזנס של ק.ל.מ בנמל התעופה סכיפהול לאחר הנחיתה.

עוד בוואלה!

המתנה המדהימה והנדירה שמחלקת חברת התעופה לנוסעיה

לכתבה המלאה
ארוחת מטוס במחלקת עסקים ק.ל.מ KLM. אדי גרלד, מערכת וואלה!
סט מלחייה ופלפליה בצורה של נעליים הולנדיות אדומות. הארוחה במחלקת עסקים/מערכת וואלה!, אדי גרלד
לאונג' טרקלין ק.ל.מ KLM באמסטרדם. אדי גרלד, מערכת וואלה!
יכול להכיל כ-1,000 נוסעים. טרקלין ה"קראון לאונג'" באמסטרדם/מערכת וואלה!, אדי גרלד

בלאונג': 20 תאי מקלחת, 20 תאי שינה

טרקלין הביזנס של ק.ל.מ הנושא בשם "קראון לאונג'" נמצא באזור המרכזי של הטרמינל בנמל התעופה. כשעולים במדרגות הנעות רואים שוב את הבתים ההולנדים המיניאטוריים שמקבלים במטוס. הפעם הם מביטים עליכם מכל כיוון באלפיהם. הטרקלין הענק (6,800 מ"ר) יכול להכיל כ-1,000 נוסעים. מקומות גדולים כאלו לא בהכרח מיטיבים עם נוסע שמחפש שקט לפני או בין הטיסות, אולם ק.ל.מ השכילה לתכנן את חלל הטרקלין העצום הזה לאזורים שונים שיוצרים חוויה מסבירת פנים, כך שנוסעים שחפצים בדברים שונים יימצאו אותם בפינות שונות.

בנוסף למסעדת ה"בלו" ההומה בקומה השנייה, יש בקומה הראשונה מזנון בופה עם אוכל עשיר ומגוון, שדיילות שירות דואגות כל רגע לנקות כל פירור שנפל או החליק ממקומו. לנוסעים שחפצים להתקלח ולהתרענן יש 20 תאי מקלחת נקיים מאוד עם מגבות לבנות רכות; 20 תאי שינה (בתשלום) מבודדי רעש עם מסך טלוויזיה קטן וכיור; מתחמי שקט לנוסעים ערים שאינם מעוניינים בסמול טוק מיותר; קופי בר עם מכונות בריסטה; בר הייניקן שמציע מגוון משקאות אלכוהול ותא מיוחד שמאפשר צפייה במשקפי תלת מימד בנושאים שונים, כמו מעוף ציפור או צלילה כדי למצוא מרגוע ולברוח מהמציאות. את כל הפינוקים שהטרקלין מציע אפשר להזמין מראש באפליקציה ייעודית או בעמדת השירות בכניסה לטרקלין. כך אפשר לבדוק אם תאי המקלחת או השינה זמינים ולתכנן את זמן השהות בהם בהתאם.

לסיכום נאמר שק.ל.מ שמודעת ש-22 אחוז מהתעבורה בנתב"ג זה לואוקוסט, השכילה להביא לכאן מטוס גדול ונוח יותר עם קיבולת נוסעים גדולה ועל ידי כך מנסה להוריד את מחירי הטיסה להולנד. עם יתרון יחסי של חברה ותיקה שמגיעה לכ-300 יעדים בעולם וטרקלין עסקים מאוד נוח בנמל הבית שלה, יש רק לקוות שה-777-200 ימשיך לטוס מעבר לחודש נובמבר.

כמה זה עולה?
מחיר טיסה במחלקת תיירים - החל מ-387 דולר.
מחלקת עסקים החל מ-1,400 דולר.

הכותב היה אורח של ק.ל.מ בטיסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully