וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הישראלים: מס התיירות החדש של תאילנד

עדיין לא ברור אם המס החדש בתאילנד יוטל בסופו של דבר, אך הדבר גורם כבר עתה לכעס בענף התיירות של המדינה שעדיין מתאוששת מהשפעות מגפת הקורונה. גובה המס: 1,000 באט (110 שקלים) לכל נוסעי חברות התעופה שיצאו מהמדינה

בווידאו: מה חושבים הישראלים על תאילנד?/עריכה: גלעד מן מנהיים

יותר ויותר מדינות מנסות להטיל מסי תיירות. כעת, מחלקת ההכנסות הממשלתית של תאילנד מציעה להחיל "מס יציאה" על סך של 1,000 באט (כ-110 שקלים) על כל נוסעי חברות התעופה היוצאים מהמדינה - בין אם מדובר בתיירים ובין אם בתאילנדים. עם זאת, גורמי התיירות במדינה מביעים התנגדות עזה למהלך. אם ההחלטה תתקבל, סכום זה ייגבה מהטסים, בעוד שמי שייצאו מהמדינה דרך הים או היבשה יחויבו ב-500 באט (כ-55 שקלים). מטרת המס היא לגרום לתושבי תאילנד לצמצם את הוצאות הכספים שלהם בחו"ל.

אתר The Thaiger מדווח כי המחלקה הציעה את הרעיון בהתבסס על תקנה שנקבעה בחוק בשנת 1983, ואף הכריזה על דיונים פומביים בנושא שיחלו כבר השבוע. מעניין לציין כי במטרה לבחון את הלך הרוח בציבור בנושא זה, פורסם סקר בעניין מס היציאה באחד האתרים הממשלתיים. "מחלקת ההכנסות מצויה בתהליך קבלת חוות דעת לדיון בצו מס נסיעות יוצאות (1983)", צוין בראש הסקר. "מחלקת ההכנסות מזמינה את הסוכנויות הממשלתיות ואת המגזר הפרטי, כולל הציבור הרחב, לחלוק דעות והצעות על הצו המלכותי באמצעות טופס זה בין ה-3 במאי עד ה-17 במאי 2023".

עוד על תאילנד:
חופשת החלומות מתייקרת: בקרוב תשלמו מס כדי לנפוש בתאילנד
תאילנד נפתחה לתיירים, אז קבלו את המדריך המעודכן לישראלים
עדן לקניות: הכירו את יעד השופינג החדש והמטורף של בנגקוק

שדה התעופה סוברנבהומי בבנגקוק תאילנד. ShutterStock
המס יחול על כל נוסעי חברות התעופה היוצאים מהמדינה. שדה התעופה סוברנבהומי בבנגקוק/ShutterStock

ביקורת מצד גורמי תיירות

ההודעה הזו זכתה כאמור לביקורת מצד אנשי וגורמי תיירות הסבורים כי המס יפגע בתעשיית התיירות המתאוששת של תאילנד, במיוחד לאור העובדה שמס התיירות הקודם, על סך כל 300 באט (בעבר דובר על 500 באט), מעוכב ללא הרף, ועדיין נמצא בהמתנה למימושו על רקע החששות של גורמי התיירות.
אין ספק גם כי מס עזיבה מסוג זה יהווה כאב ראש נוסף עבור חברות תעופה רבות, כמו גם עבור שדות התעופה במדינה שזקוקים נואשות להתאוששות במטרה להחזיר לעצמם את מספר התיירים שפקדו את תאילנד בימים שלפני מגפת הקורונה.

כאמור, מס העזיבה נועד למנוע מתאילנדים להוציא כספים רבים מדי בחו"ל. עם זאת, נשיא איגוד סוכני הנסיעות התאילנדי טוען כי הרעיון אינו הגיוני שכן 70% מההכנסות של ענף התיירות מגיעות מתיירות נכנסת ורק 30% מההוצאות קשורות לתיירות יוצאת. בלבול נוסף נובע מכך שאתמול אמרה סגנית מנהלת המחלקה, ווינית ויסתוונפום, כי המחלקה אינה מתכננת להטיל את מס העזיבה, אך למרות שתקנה ממשלתית ויתרה על המס כבר בשנת 1991, הרי שהחוקה מחייבת את המחלקה להעריך את התאמתה של הגזירה הזו באמצעות סקרי דעת קהל. כך או אחרת, בשלב זה הבלבול בקרב גורמי התיירות עדיין רב.

  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד
  • מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully