וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביי לתרמילאים: בתאילנד רוצים מעתה תיירים עשירים

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 10:30

פחות כמות, יותר איכות - זה מה שרוצים מעכשיו השלטונות התאילנדיים. היעד שידוע כסובל מתיירות-יתר ויצר לעצמו גם שם (בצדק) של יעד לחופשות מין סליזיות, מעוניין עתה, כשהמדינה נפתחת לעולם, בתיירים גמלאים, עשירים ואוהבי טבע

קופנגן תאילנד/באדיבות משפחת רוזנטל - OLO - Only Live Once

האמצעים הנוקשים שבהם עשתה שימוש תאילנד בכל הקשור לסגירת גבולותיה בתקופת הקורונה, הביאו לכך שתיירות החוץ שלה כמעט ונעלמה באותה תקופה. אבל כעת, כאשר הגבולות נפתחים שוב והתיירות מראה סימני התאוששות, נראה כי ביעד הפופולרי לא בטוחים שהם ממש רוצים את אותו סוג של תיירים כבעבר שראו במדינה יעד לחופשות מין סליזיות, במיוחד בכל הקשור לחופי הים ולאיים.

כפי שישראלים רבים יודעים היטב, מזה שנים רבות מושכת אליה תאילנד מספר עצום של תיירים, החל מתרמילאים המטיילים במשך חודשים ארוכים בתקציב זעום ועד לקבוצות מאורגנות גדולות, שמפגינות חוסר אכפתיות בכל הקשור לתיירות בת-קיימא ושמירה על הסביבה.

מאיה ביי באי קופיפי בתאילנד. Shutterstock, ShutterStock
אובת טבע ועשירה? נשמח לארח אותך. תאילנד/ShutterStock, Shutterstock

קו פי פי: שני מיליון מבקרים בשנה

כעת, בתאילנד מבקשים לשנות את המצב, ולעבור מדגש על תיירות המונית והדוניסטית אל עבר תיירות יוקרתיות. כך הגדיר זאת לאחרונה שר התיירות התאילנדי, פיפאט ראצ'אקיטפרקרן. "הפוקוס צריך להיות על תיירים מסוג זה, ולא על מספר גדול של תיירים", אמר השר.

אין ספק כי בלא מעט אתרי תיירות במדינה ישמחו לממש את החלטתו של שר התיירות. כך למשל קו פי פי (Ko Phi Phi), אחד מאיי הנופש המפורסמים בעולם, הידוע בזכות חופיו הלבנים ומימיו הצלולים. בימים שבהם מגפת הקורונה מנעה מתיירי העולם להגיע לאי, הוא החל להתאושש לאטו, לאחר שנים של עומס מבקרים והשפעות שליליות של תיירות-היתר.

אתר Euronews מציין כי לפני שפרצה מגפת הקורונה, הגיעו אל האי יותר משני מיליון מבקרים מדי שנה. אל חוף מאיה ביי (Maya Bay) לבדו, שנפתח לאחרונה לתיירות לאחר שלוש שנים של שיקום, הגיעו כ-6,000 מבקרים מדי יום ביומו. עומסים אדירים אלו הותירו את המערכות האקולוגיות העדינות של האתר במצב רעוע למדי. אקולוגים וחוקרים מקומיים מסבירים כי בעשור האחרון, חלה פגיעה חמורה בכ-60 אחוזים מהאלמוגים המקיפים את האי. בעיה זו החמירה במידה שבשנת 2018, סגרו הרשויות חלק מחוף מאיה ביי, כדי שהטבע יוכל להתאושש ללא הפרעה אנושית.

עוד בוואלה!

תאילנד נפתחת לתיירים, אז קבלו את המדריך המעודכן לישראלים

לכתבה המלאה
אישה נופשת במפרץ מאיה ליד האי קופיפי, תאילנד. ShutterStock
נפתח אחרי שנים של שיקום. מפרץ מאיה ליד האי קו פי פי/ShutterStock

הלווייתנים חוזרים, האלמוגים מתאוששים

נפגעים נוספים מתיירות היתר בתאילנד היו לווייתנים ממין כריש לווייתני, המצויים בסכנת הכחדה. כעת, נראים יותר ויותר מהם מול חופי קו פי פי, יחד עם צבי ים ששבים אף הם לאזור. גם האלמוגים רשמו התאוששות נאה בשנתיים האחרונות. "זהו נתון משביע רצון, שהושג בזכות היעדר מבקרים", אומר החוקר ת'ון ת'אמרונגנאווס מאוניברסיטת קסטסארט (Kasetsart) בבנגקוק. לדבריו, כדי לרשום התאוששות מלאה, על האלמוגים להישאר במצב זה, ללא מבקרים, במשך שני עשורים נוספים.

עם זאת, ישנם רבים בתאילנד הנמסכים על ענף התיירות לפרנסתם. כעת, מקווה ממשלת תאילנד להחיות את הענף מחדש, אבל להתמקד כאמור בקהלים בעלי זיקה לתיירות בת-קיימא. כך למשל, מתכוונים להשיק במדינה תוכניות שהייה ארוכות-טווח לקהלים ייעודיים. זאת באמצעות אשרות מיוחדות, תמריצי מס, הקלות על בעלות על נכסים ועוד. אלו אמורים למשוך בעלי מקצועות חופשיים, מומחים שונים, תיירים עשירים וגמלאים מבוססים.

הפארק הלאומי קאהו יאי בתאילנד. Shutterstock, ShutterStock
במדינה רוצים יותר אוהבי טבע. הפארק הלאומי קאהו יאי בתאילנד/ShutterStock, Shutterstock

ביקור של שעה בלבד במפרץ המפורסם

במטרה למשוך קהל המכונה "איכותי", הוחלט גם להקל את התקנות והאישורים על שיט ביאכטות. במשרד התיירות בתאילנד מסבירים כי תיירות מסוג זה, תביא להפיכתה של המדינה ליעד תיירותי בר-קיימא.

ובינתיים, גם בקו פי פי מתכננים לבצע מספר צעדים לשמירה על הסביבה. כך למשל, כלי שיט לא יורשו להיכנס למפרץ חוף מאיה, ויופנו לאתרי עגינה הרחק משם. בכל רגע נתון, יורשו לעגון במפרץ רק שמונה כלי שיט, ומספר המבקרים בו יוגבל ל-300 ביום. התיירים יוכלו לבקר במפרץ למשך שעה בלבד. בנוסף, יוגדרו אזורים ייעודיים לפעילויות ספורט מים, כדי להגביל את ההשפעה על המערכת האקולוגית הימית העדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully