וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיילת חושפת: מתי ללחוץ על לחצן הקריאה במטוס - ומתי ממש לא

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 8:49

למרות שרבים מתייחסים אליו כאל "לחצן הוודקה-טוניק", הרי שלחצן הקריאה לאנשי הצוות במטוס נמצא שם מסיבות אחרות לחלוטין. דיילים ודיילות מספרים על המקרים הכי מעצבנים שבהם נוסעים הזעיקו אותם אליהם (כולל נוסעת שלחצה 100 פעמים מסיבה מאוד מוזרה)

דיילת מספרת מתי אסור ללחוץ על לחצן הקריאה לדיילים במטוס/צילום: טיקטוק

ללחוץ או לא ללחוץ? זו השאלה... אין ספק כי בכל מה שקשור לנימוסי תעופה בכלל ולאלו שקשורים ללחצן הקריאה לאנשי הצוות - לא תמיד אנו יודעים כיצד לנהוג ולמעשה מדובר ב"תחום אפור". וכך, רבים חושבים פעמיים אם ללחוץ או לא, ומהו הזמן המתאים ביותר לעשות זאת. כדי לפתור את הדילמה אחת ולתמיד, הנה כמה תובנות של דיילות שרואיינו לכתבה בנושא שהתפרסמה בדיילי מייל.

הדיילות במטוס מתקשרות בשפה סודית בעזרת נורות; ככה זה עובד
דיילת חושפת מהו הדבר הכי מרגש בעבודה שלה - וזה לא לשרת אתכם
דיילת מציגה: טריק המגבת במלון שכל אורח חייב להכיר

לחצן קריאה לדיילים במטוס. ShutterStock
מדובר ב"תחום אפור". לחצן קריאה לדיילים במטוס/ShutterStock

רוצים דרינק? אל תלחצו

בואו נתחיל עם ה"לא". בראש ובראשונה, אין מצב שאתם מפעילים את לחצן הקריאה אם בא לכם להתפנק על דרינק אלכוהולי. שרה נלסון, נשיאת איגוד הדיילים והדיילות הבינלאומי אומרת כי "אל תשתמשו בלחצן כדי לבקש דרינק. ובכלל, אל תתייחסו אל הלחצן הזה כאל 'לחצן הוודקה-טוניק' שלכם".

קאט קמלני, דיילת לשעבר בחברת התעופה דלתא מוסיפה כי לחיצה על כפתור ההתקשרות ברגע הלא נכון עלול להוות "בעיית בטיחות רצינית". בסרטון טיקטוק שהעלתה בעבר היא אמרה שכאשר נוסעים לוחצים על הלחצן בעת שהמטוס ממריא או מתחיל בנחיתה, זה "משגע את הדיילים". במקרים כאלו, אנשי צוות או נוסעים אחרים עלולים להיפגע אם הדייל/ת יוזמנו ללא צורך אל המושב שממנו מגיעה הקריאה. "אם זה לא מקרה חירום, נחזור מיד הישר אל המושב שלנו", היא אומרת.

באחד מהפורומים של הרשת החברתית Reddit, אחד המשתמשים ביקש דוגמאות שבהן השימוש בלחצן זה יהווה גסות רוח. הוא קיבל תשובות רבות מצד מספר אנשי צוות. כך למשל, מסתבר ש"זו יכולה להיות בעיה כשמישהו קורא לנו כדי לבקש ספרייט, או חטיף בזמן שאנחנו מטפלים בנוסע אחר שאינו חש בטוב".

עוד בוואלה!

נוסע לחץ על כפתור הקריאה לדיילת - ו"זכה" בשיימינג מול כולם

לכתבה המלאה
לחצן קריאה לדיילים במטוס. ShutterStock
"זו יכולה להיות בעיה כשמישהו קורא לנו כדי לבקש ספרייט"/ShutterStock

הנוסעת הכועסת שלחצה 100 פעמים

מסתבר שישנם לא מעט נוסעים שמזעיקים את הדיילים אליהם רק כדי שיבואו לקחת מהם את שאריות האוכל או כל אשפה אחרת. "זה גורם לי להרגיש כאילו אני פח זבל אנושי", כתבה דיילת אחת. "פשוט שמרו על הדברים שלכם או תחבו אותם אל כיס המושב עד שנגיע אליכם עם שקית האשפה".

דייל אחר הוסיף כי ישנם מקרים שבהם הוא עובר בין הנוסעים, מנסה ללכוד את תשומת ליבם ומכריז בקול גדול שהוא מחלק אוזניות, רק כדי שאחרי כל זה, אחד הנוסעים ייזכר לפתע שבא לו לשים אוזניות ויקרא לו לשוב אליו. והיו גם לא מעט דיילים ודיילות שסיפרו על נוסעים שלחצו עשרות פעמים ברציפות על הלחצן במהלך הטיסה. "היתה איזו גברת שלחצה עליו לפחות 100 פעמים, רק כדי להביע את כעסה על משהו שקרה לה בטיסה קודמת", סיפרה אחת הדיילות.

טיסה עם ילדים. ShutterStock
אם התינוק ישן עליך ואתה זקוק לסיוע - ניתן לקרוא לצוות/ShutterStock

מתי מומלץ ואפילו רצוי להשתמש?

אחרי כל סיפורי האימה הללו, מתי כן מותר ואפילו רצוי לקרוא לאנשי הצוות באמצעות הלחצן? אנט לונג, דיילת בחברת התעופה יונייטד איירליינס, אומרת: "אם אתה למשל חולה סוכרת ויש לך מצב חירום, עליך ללחוץ על כפתור הקריאה, ואפילו פעמיים ושלוש. אנחנו נגיע אליך. במקרים אחרים, יש אנשים ש'תקועים' במושב החלון שלהם, כאשר הנוסעים לידם ישנים, וכל מה שהם רוצים זה כוס מים. גם במקרה זה, אין שום בעיה".

נלסון מוסיפה ואומרת כי גם הורים לילדים קטנים זכאים להשתמש בלחצן. "אם התינוק ישן עליך ואתה זקוק לסיוע או בסך הכל קשה לך לקום - קרא לנו".

לדבריה, ישנם גם מקרים שבהם היא מעודדת נוסעים ללחוץ על הלחצן לקראת הנחיתה אם הם נדרשים להגיע בהקדם האפשרי לטיסת המשך. באופן זה היא תדע לזהות אותם לאחר הנחיתה ולקדם אותם אל היציאה מהמטוס באופן מהיר ויעיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully