וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסע לחץ על כפתור הקריאה לדיילת - ו"זכה" בשיימינג מול כולם

עודכן לאחרונה: 21.3.2022 / 8:16

האם נכון להזעיק את הדיילים עם לחצן הקריאה שמעל המושב כדי לבקש ארוחה או משקה? מקרה זה הציף כמה דילמות ודעות שונות - אבל מסתבר שיש תשובה אחת נכונה

דיילת חושפת - ככה תשיגו שידרוג במטוס למחלקה ראשונה/@Cierra_mistt,

נוסע בחברת תעופה סיפר ברשתות החברתיות כי בוייש מול שאר נוסעי המטוס, לאחר שהשתמש בכפתור הקריאה לצוות האוויר. אתר ה-Sun מדווח כי הנוסע, ששמו לא פורסם, שאל ברשת החברתית Reddit באילו תנאים יש להשתמש באותו לחצן קריאה.

נוסע ניסה לפרוץ לתא הטייס; הדיילת דפקה לו קנקן קפה בראש

"לאחרונה עליתי על טיסה בינלאומית", כתב האיש. "בשעה 17:00, כאשר הגישו את הארוחה, ישנתי. התעוררתי בשעה 17:45 והבנתי שפספסתי את ההזדמנות שלי לאכול, אז לחצתי על לחצן ההתקשרות לצוות המטוס כדי לבדוק האם יוכלו להגיש לי את הארוחה".

בהמשך, ציין האיש כי "הדיילת הודיעה לי בצורה נעימה ויפה שהיא תעשה זאת, אך ציינה שהלחצן שמעל המושב נועד רק למקרי חירום. לאחר מכן היא ניגשה למערכת הכריזה של המטוס והודיעה לכולם שלחצן ההתקשרות הוא למעשה רק עבור מקרי חירום. הרגשתי שעושים לי שיימינג, כי אנשים סביבי בהחלט שמו לב לכל הסיטואציה. מעולם לא שמעתי על כך שלחצן ההתקשרות נועד למקרי חירום בלבד. האם זה דבר ידוע?"

לחצן קריאה לדיילים במטוס. ShutterStock
הדיילת הודיעה: "הלחצן שמעל המושב נועד רק למקרי חירום"/ShutterStock

"אנשי הצוות אינם המשרתים שלך"

התגובות לשאלתו של האיש היו ברובן אוהדות, ורבים ציינו שלחצן זה בהחלט אינו מיועד למקרי חירום בלבד. אחד המגיבים כתב "אני לא חושב שזה למקרי חירום. השתמשתי בלחצן בעבר כדי לבקש שמיכה. לדיילת לא הייתה בעיה עם זה". מגיב נוסף הסכים עמו וכתב: "זה לא למקרי חירום בלבד, אלא כאשר אתה צריך משהו. יכול להיות שהדיילת הזו פשוט רצתה שיניחו לה לנפשה". מגיב אחר טען כי יש לכתוב על המקרה לחברת התעופה ולדווח על כך.

כמובן, לא כולם הסכימו עם הנוסע. מגיב אחד כתב: לאחרונה קרה לי דבר דומה. אז קמתי, ניגשתי לחלק האחורי של המטוס וביקשתי משהו לאכול. אני לא חושב שהלחצן הזה מיועד לשימוש חירום בלבד, אבל באותה המידה - אנשי צוות האוויר אינם המשרתים האישיים שלך".

שרה נלסון, נשיאת איגוד הדיילים והדיילות הבינלאומי הסכימה עם הדברים ואמרה לאתר התיירות The Point's Guy: "אל תשתמשו בלחצן ההתקשרות כדי לבקש משקה. ובכלל, אל תחשבו על הלחצן הזה כעל 'כפתור הוודקה-טוניק' שלך". לדבריה, במקום זאת יש לגשת לאנשי הצוות במבטח ולבקש את מה שנדרש - ממשקה ועד שמיכה.

מצד שלישי, בסיטואציות מסוימות, ישנן נסיבות מקלות. כך למשל, דיילת בשם אמנדה פלבה הגיבה וכתבה כי אולי הנוסע ישב במושב החלון. "נוסעים אלו יעדיפו לקרוא לצוות באמצעות הלחצן אם הנוסע שלידם ישן, כדי שלא להפריע לו".

דיילת נוספת, קאט קלמני, ציינה שבשום אופן אין להשתמש בלחצן בזמן ההמראה או הנחיתה. "זה משגע את הדיילים לחלוטין כשאתם לוחצים על הלחצן כאשר אנחנו ממריאים או לקראת נחיתה. זה עלול לגרום לבעיה בטיחותית של ממש ואנו עלולים להיפצע"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully