וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאם, חדרי בוטיק וסצנת אוכל ייחודית: חופשת החורף שהפתיעה אותנו

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 8:50

אחרי שעברה כמה שנים לא קלות, עכו מתעוררת ומתחדשת בנמל משופץ שיפתח בקרוב, חדרי אירוח יחודיים, ארוחות על גגות המלונות ושוק חג מולד שיתקיים השבוע . הנה כל מה שחדש בעיר. ואל תפספסו את החמאם

טיול בעכו/צילום: ליהי שורש, עריכה: ניר חן

זה לא סוד שעכו לא הייתה בראש רשימת אתרי התיירות שהישראלים נהרו אליהם בשנה האחרונה. הסיבות כמובן ידועות לכולם, אבל אחרי שנתיים של קורונה ואירועי אלימות חריגים, עיר הנמל עושה הכל כדי לחזור לחיים. היו שחשבו שזה כבר לא יקרה, אבל עכו נחושה להחזיר את התיירות לעיר המעורבת הכל כך מיוחדת הזו. והאמת, נדמה שהיא ערוכה לזה יותר מתמיד.

מוקד ההתחדשות הכי גדול הוא ככל הנראה נמל עכו שנמצא בשיפוצים בחודשים האחרונים. בקרוב (עניין של כמה חודשים) הוא עתיד להפתח, כשהוא כולל האנגר אחסון וניהול עבור הדייגים וטיילת מקסימה שנבנית בימים אלה ותשרת את תושבי העיר ואת האורחים שלה כמובן. לצד הנמל מוקם בימים אלה מלון מפואר בחאן אל-עומדאן העתיק, ובמקביל יותר ויותר אנשים פרטיים בוחרים לבנות חדרי אירוח בוטיקיים מיוחדים בסמטאות העיר היפות ונפתחים עוד מקומות אוכל חדשים ויחודיים.

נסענו לבדוק מה עושים בעיר בתקופת החורף, וגילינו מה מתוכנן לכם פה בחג המולד.

עכו המתחדשת: המהפך התיירותי של העיר הכי אותנטית בצפון
מופעים, צימרים ופארק אקסטרים: 5 סיבות טובות לחזור לנפוש בעכו
השקעה של 30 מיליון שקל: כך ייראה נמל עכו החדש

נמל עכו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
בסימן התחדשות. נמל עכו/מערכת וואלה!, ליהי שורש

מה עושים?

כל המטיילים שמגיעים לעכו מגיעים אל איזור השוק, אבל בעוד רבים יטיילו במסלולים המוכרים, יאכלו חומוס או יקנו מזכרת, אנחנו ממליצים דווקא על שוטטות ברחובות צדדים וסמטאות שכדאי ללכת בהן.

סיור בסמטאות
מזג האוויר המתקרר הוא הזדמנות מעולה לטיול רגלי נעים בסמטאות העיר. אפשר להתחיל אחרי שערכתם סיור בשוק המוכר, אבל אנחנו ממליצים לחכות אחרי הטיול כדי להעמיס ירקות ותותים במחירים טובים, תבלינים, מזכרות ומתוקים מיוחדים.

בסמטאות נטולות השמות, תוכלו לראות בתי מלאכה יחודיים, גלריות לאומנות מקומית, מקומות קטנים לעצירה של מלבי או כנאפה, כנסיות קטנות שיקושטו לקראת חג המולד ועוד. את הסיור אפשר לסיים על חומות העיר מול הים, או בנמל המתחדש.

כריסמס צלבני
לראשונה מאז ימי הצלבנים, חגיגת החנוכריסמס מגיעה לאולמות האבירים בעכו העתיקה ויתקיימו בין התאריכים 20-22 בדצמבר 2022. תוכלו למצוא כאן דוכני מזון של המסעדות המקומיות, ביניהן רוטס הכשרה, טורקיז וסאמא, בר אלכוהול ושתייה, מלאכות יד, מזכרות, מתוקים מהשוק בעכו, סיור חופשי באולמות, מוזיקה לאורך כל הערב, קישוטים, ואווירת חג. האירוע יחל בחג החנוכה ויכלול גם הדלקת נרות. עלות כניסה היא 20 שקלים.

עוד בוואלה!

האנשים שפתחו בר בשמיים של צפון הארץ

לכתבה המלאה
שוק עכו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מתוקים בשוק/מערכת וואלה!, ליהי שורש
שוק עכו דוכן קפה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
עצירה לקפה/מערכת וואלה!, ליהי שורש
שוק עכו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
גלריות בסמטאות העיר/מערכת וואלה!, ליהי שורש
סמטאות עכו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
עצירה להתחממות בעכו/מערכת וואלה!, ליהי שורש

תערוכת דה וינצ'י
ואם כבר אנחנו באולמות האבירים. כעת מתקיימת שם תערוכה שמתאימה לכל המשפחה ובה מוצגים דגמים של היצירות של דה וינצ'י. תוכלו למצוא שם כמובן את המונה ליזה, אבל דה וינצ'י שהיה מדען, מתמטיקאי, מהנדס, ממציא, אנטומיסט, פסל ואדריכל יצר גם דגמים של כל מיני מכונות טיסה, צעצועי עץ, רישומים מדעיים וצורות משוכללות דוגמת הרומביקובוקטהדרון.

מדובר בתערוכה קטנה שהיא למעשה מעין תוספת עבור המבקרים באולמות האבירים - אחת האטרקציות הכי מעניינות וכיפיות לכל המשפחה בעכו ומקום נעים ומוגן מהגשם (למקרה שיהיה) מתחת לפני האדמה עם הרבה פרטים מעניינים על חייהם של האבירים.

תערוכת דה וינצ'י באולמות האבירים עכו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
תוספת קטנה לאולמות האבירים. תערוכת דה וינצ'י/מערכת וואלה!, ליהי שורש
תערוכת דה וינצ'י באולמות האבירים עכו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מוכרת מאיפשהו. תערוכת דה וינצ'י/מערכת וואלה!, ליהי שורש

חמאם טורקי ghattas
הגשם יורד בחוץ ומזג האוויר קריר? זו הזדמנות מושלמת לחוויה חד פעמית ויחידה בארץ של חמאם טורקי אמיתי שנבנה במבנה עתיק יפיפיה. בחמאם ghattas שממוקם ממש מאחורי המסעדה של אורי בורי, מול חומות העיר, תוכלו לברוח לשעתיים של שקט, התפנקות ורגיעה באמצעות מסג' בשמן זית ומים חמים, קרצוף ומסאג' טורקי (45 דקות של עונג), סאונה חמה ורטובה, ג'קוזי מפנק ומקלחות. החויה האינטימית והייחודית מותאמת לזוגות.

שימו לב המקום סגור בין ה-24 לדצמבר ועד ל-2 בינואר בעקבות חופשה של בעלי המקום. עלות טיפול זוגי מלא לשעתיים היא כ-800 שקלים ואם אתם רוצים להזמין מקום לסוף שבוע, חשוב להזמין חודש מראש. מומלץ בחום של חמאם!

חמאם גאטס. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מקום יחיד ומיוחד בארץ/מערכת וואלה!, ליהי שורש
חמאם גאטס בעכו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
חוויה מיוחדת בבניין מדהים/מערכת וואלה!, ליהי שורש

מה אוכלים?

אז נכון בעכו יש מלא מקומות לאכול חומוס, ואחנו כמובן ממליצים גם עליהם, אבל יש בה הרבה יותר וחבל שתפספסו. הנה כמה מהמקומות המעניינים שנפתחו שם ויש סיכוי שאתם לא מכירים:

טורקיז
מעדת טורקיז היא מקום קטן, ביתי וטעים שמנוהל על ידי סמיר ואישתו. סמיר שהיה בעבר צלם חתונות ואירועים פתח את המקום לפני הקורונה והוא מגיש כאן אוכל עכואי שאפשר לאכול במקום או לקחת הביתה. בין המאכלים הביתיים מוגשים פה קינוחים מופלאים, כשגולת הכותרת היא כנאפה מיוחדת במינה שעשויה ומוגשית בצורת בורקס. הכנאפה שמטוגנת בסאמנה וממולאת גבינה שמכינים במקום טעימה בצורה לא רגילה וגם מצטלמת יפה. בסוף השבוע אגב תצטרכו ככל הנראה לעמוד בשבילה בתור.

מסעדת סאמא
סאמא בר היא מסעדת הרוף טופ הראשונה בעכו וניבט ממנה נוף של כל העיר, אבל לא רק. השף חמודי עוקלה, שהחיל את דרכו במשחקי השף אבל הלך כבר כברת דרך ארוכה מאז, מבשל כאן מטבח מקומי, עכואי טעים ונעים המבוסס על דגים וירקות. לצמחונים ולטבעונים מוגשות פה מנות מסורתיות של פריקה, בורגול ואפילו תמצאו כאן קובניה טבעונית וקינוח ליילי ביירות מושלם. המקום פתוח רק בערב.

ארוחת בוקר בעכותיקה
בעכו יש לא מעט חדרי אירוח נעימים ויפים שלא כוללים ארוחת בוקר, כך שארוחת הבוקר של מלון עכותיקה שנפתחה לאחרונה לציבור הרחב מהווה פיתורן מושלם. ארוחת הבוקר שמוגשית על הגג עם הנוף המושלם לים, כוללת סלטים מגוונים, ביצים לבחירתכם, אנטיפסטי, גבינות, לחמים ומאפים שנאפים במקום, גרנולות, שתיה קרה וחמה ועוד בעלות של 85 שקלים לאדם. ארוחות הבוקר מוגשות עד השעה 11:00 - מה שמאפשר לכם בוקר רגוע עם נוף מושלם לים.

מסעדת סאמא עכו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
סאמא על הגג/מערכת וואלה!, ליהי שורש
קוקטייל במסעדת סאמא בעכו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
קוקטייל בסאמא/מערכת וואלה!, ליהי שורש
מאפי ארוחת בוקר מלון עכותיקה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
פחמימות של בוקר בעכותיקה על הגג/מערכת וואלה!, ליהי שורש
כנאפה במסעדת טורקיז בעכו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
כנאפה מושלמת בטורקיז/מערכת וואלה!, ליהי שורש

איפה ישנים?

בעכו יש מלונות רבים וחדרי אירוח בוטיקיים ברמות מחיר שונות. רובם נמצאים בתוך העיר העתיקה, אך חלקם נמצאים מחוצה לה. אם אתם רוצים להרגיש את הקסם של העיר מומלץ לישון בתוך תחום העיר העתיקה.

הנה כמה מהמקומות החדשים והוותיקים יותר שמומלץ לישון בהם בעכו:

עכותיקה
מדובר אולי באחד המקומות הכי מוכרים וחלוציים של מלונות הבוטיק העכואים. בני הזוג, תמר ומאיר דודסון, ירושלמים שהתאהבו בעכו לפני כעשור, פתחו את המלון המיוחד שכולל כ-14 חדרים (עם צפי ל-45 בעתיד הרחוק) המפוזרים לאורך סמטה אחת בעיר העתיקה - מה שהופך את החוויה לא רק למפנקת אלא לכזו עם תחושה מקומית. החדרים נעימים ומיוחדים הכוללים גם טקרלין יפיפיה ומפנק שפתוח עד חמש בערב וכולל נשנושים, אלכוהול וקפה חופשי. לאחרונה גם נפתח על הגג "הגג של תמר" - בר ערב לאורחים וגם לבאים מבחוץ.

המחיר בחודשי החורף נע בין 880 לכ-1,000 שקלים לזוג, לא כולל ארוחת בוקר.

מלון עכותיקה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
חדרים שמפוזרים בסמטא אחת בעיר העתיקה. עכותיקה/מערכת וואלה!, ליהי שורש
צימר עכותיקה. אתר weekend, אתר רשמי
חדרים יחודיים ומשושקעים בעכותיקה/אתר רשמי, אתר weekend
טרקלין במלון עכותיקה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
טרקלין יפיפיה בעכותיקה/מערכת וואלה!, ליהי שורש
מלון עכותיקה טרקלין. ליהי שורש, מערכת וואלה!
יש גם פינוקים בטרקלין/מערכת וואלה!, ליהי שורש

המלון שהזכיר לנו את "הלוטוס הלבן"

מלון אפנדי
חד משמעית מדובר באחד המבנים הכי יפים ומשקעים בארץ, אם לא היפה והמושקע ביניהם. ולא בכדי. אורי ירמיאס הבעלים של המקום, איש שהאופטימיות שלו מדבקת, השקיע כאן את כל כולו כדי לשמר את המורשת של האיזור, את האומנות ואת היופי שהמקום הזה אצר. במקום ששופץ ושומר על ידי רשות העתיקות בין היתר, הושקעו עשרות מיליוני שקלים וכל פרט כאן נבחר בקפידה. החל מהכוסות בהן שותים האורחים ועד לשולחן האוכל עליו סועדים וכלה ברהיטים ובשטיחים. לכל דבר כאן שמים לב.

לילה במלון שכולל בסך הכל 12 חדרים, הוא לא עסק זול, והמחיר מתחיל ב-1,500 שקלים ומסתיים ב-3,000 שקלים, אבל המלון, שהזכיר לנו קצת את המלון מהסדרה המעולה "הלוטוס הלבן", הוא פשוט תיבת אוצר מלאה בחפצים, ציורי קיר, מרתף יינות ישראלים יחיד מסוגו ועוד ועוד - הוא פשוט חוויה חד פעמית ששווה לחוות.

גם פה יש רופ טופ אבל הוא כרגע רק לשימוש האורחים או עבור אירועים מוזמנים מראש. בקרוב, אם הכל יסתדר, אורי ידריך סיורים במלון. ואם להסתמך על החוויה שלנו איתו - זה יהיה הסיור הכי שווה שתוכלו לחוות.

מלון אפנדי עכו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
המבנה הכי יפה בארץ/מערכת וואלה!, ליהי שורש
מלון אפנדי עכו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מלון אפנדי עכו/מערכת וואלה!, ליהי שורש
מלון האפנדי. ליהי שורש, מערכת וואלה!
הזכיר לנו את הלוטוס הלבן. תקרות מלון האפנדי המשוחזרות/מערכת וואלה!, ליהי שורש
אורי ירמיאס. ליהי שורש, מערכת וואלה!
אופטימיות מדבקת. אורי ירמיאס/מערכת וואלה!, ליהי שורש

מליסנדה (Melisende) - חדרי אירוח

מליסנדה שנמצאת בהמשך הסמטה של מלון עכותיקה, נפתחה לפני חודשיים, עם שלושה חדרי אירוח ברמה גבוה, שמחוצה להם בחצר נמצא ג'קוזי מחומם. מדובר במתחם סגור, שאינו מתאים לאירוח ילדים, ומומלץ בעיקר לזוגות שרוצים לעשות אירוע סגור פרטי. או אפילו עבור מסיבות רווקים/וות. החדרים מעוצבים ברמה גבוהה על ידי מיכל הבעלים שהיא ארכיטקטית במקצועה.

המחיר ללילה הוא בין 1,200 ל-1,400 שקלים ללילה. לא כולל ארוחת בוקר.

בית אלפראשה
ממש מול נמצאים שני חדרי אירוח חדשים ומתחתם מתחם אירוח קולינרי שמיועד עבור סדנאות בישול. את הסדנאות מעבירה מנאר וביתה נורה המנהלת את המקום. במקום גם נמכרים מוצרים של סינידאנת הגליל - ארגון שמעסיק נשים מקומיות. על גג המקום יש מרפסת נעימה המיועדת לארוחי המקום.

המחיר ללילה באמצע שבוע הוא כ-800 שקלים, לא כולל ארוחת בוקר.

מליסנדה עכו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
ג'קוזי בחצר. מתחם מליסנדה עכו/מערכת וואלה!, ליהי שורש
בית אירוח מליסנדה עכו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
חדרים מעוצבים במליסנדה/מערכת וואלה!, ליהי שורש
ג'וזפין חדרי אירוח עכו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
חדר מקסים במתחם ג'וזפין/מערכת וואלה!, ליהי שורש
נורה בבית אלפראשה - מתחם קולינרי. ליהי שורש, מערכת וואלה!
המעמולים של נורה בבית אל פארשה/מערכת וואלה!, ליהי שורש

Jozefin

מתחם האירוח החדש בעכו העתיקה שנפתח על ידי בני זוג מקרית אונו שהתאהבו בעכו, נפתח לאחרונה לתקופת הרצה. המתחם בנוי כמה שנקרא "ריאד"- חצר פנימית וארבעה חדרים מסביב, המעוצבים בעיצוב המשמר את האוטנטיות של העיר עכו. שלושה החדרים הם מבנים שנשמרו מימי העותומנים, בעלי תקרות גבוהות עם קורות עץ וחדר אחד בעל קמרונות (קירוי קשתי) מימי הצלבנים.

המחיר ללילה מתחיל ב-580 שקלים לחדר קטן יותר ועד 850 שקלים לחדרים הגדולים יותר. אם שוכרים את כל המתחם יש הנחה של כ-10 אחוזים.

הכותבת היתה אורחת של תיירות עכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully